DementedAlbino Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 som IKT-driftsoperatør? Noen som kan si noen ord om dette? Hvor vil en få jobb, hva vil en tjene osv... Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Vanskelig. Du må flytte til India. Du vil tjene ca 10kr dagen. LoL Nei vet ikke. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 SSB sier desverre ingenting om hva menn tjener, skal vel ikke være noen forskjell på sånt. Men her er ihvertfall noe. http://www.ssb.no/emner/06/05/lonnikt/ Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 En ting er hva man tjener, en annen ting er å faktisk få jobb, det er ikke akkurat mange ledige driftsstillinger om dagen, og det er enda mange arbeidsledige it folk. Lenke til kommentar
chris Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det er heller ikke sikkert du er så heldig å få jobbe med det du er interessert i, selv om du er utdannet på et bestemt område. I hvertfall ikke med en gang. Men noen er heldig. Det jeg tror er viktigs når du skal søke jobb er erfaring. Stå på Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 IkT fyrer tjener dødsmye og det moderne samfunnet ville ikke klart seg uten sånne fyrer, De tjener derfor overdådig mye penger. Jeg vil derfor blitt en ikt operatør om jeg bare hadde vist hva det var for noe og om det i det hele tatt er en jobb. Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Flere jeg kjenner har over 10 år med IT-utdanning... ingen av dem får jobb. - Er jo d"!# vanskelig å få jobb for tiden - De fleste ender jo opp på RIMI'en (nei da...) Vanskelig å få jobb i IT stillinger i dagens samfunn ihvertfall :[] Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 IkT fyrer tjener dødsmye og det moderne samfunnet ville ikke klart seg uten sånne fyrer, De tjener derfor overdådig mye penger. Jeg vil derfor blitt en ikt operatør om jeg bare hadde vist hva det var for noe og om det i det hele tatt er en jobb. "IKT Fyrer" har mer enn et års utdannelse på vgs... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 IkT fyrer tjener dødsmye Kan du eksemplifisere "dødsmye"? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 IkT fyrer tjener dødsmye Kan du eksemplifisere "dødsmye"? Mafiaen vil inn, det ender med sementsko. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 IkT fyrer tjener dødsmye Kan du eksemplifisere "dødsmye"? Mafiaen vil inn, det ender med sementsko. "He's sleeping with the fishes" Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hvis man er flink og da mener jeg flink (1337 som en 14tis ville ha sagt det) så er det lettere å få en jobb hvis du hadde vært mindre flink.. det sier vel nesten seg selv da.. men mitt råd er: Vær flink i det du jobber med.. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Pøh. Spiller ingen rolle hvor flink du er, det som betyr noe er hvor mange sertifiseringer du har og hvor bra utdannelsen din er. Du trenger ikke kunne noenting bare du har de rette papirene. Lenke til kommentar
Muslingen Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 IkT fyrer tjener dødsmye og det moderne samfunnet ville ikke klart seg uten sånne fyrer, De tjener derfor overdådig mye penger. Jeg vil derfor blitt en ikt operatør om jeg bare hadde vist hva det var for noe og om det i det hele tatt er en jobb. Ikke etter mine erfaringer. Jeg kjenner en som fikk fagbrev i IKT-Driftsfag og tjener i dag rundt 210 000 i året. Kan ikke kalle det dødsmye. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Du trenger ikke kunne noenting bare du har de rette papirene. Men "de rette papirene" står det ofte gode karakterer på (hvis vi snakker om utdannelsespapirer, ikke sertifiseringer), og for å få til det må du kunne noe... Lenke til kommentar
OeO Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Hvor mye utdannelse har man når man får fagbrev i IKT-driftsfag da? Istedenfor almenn? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Grunnkurs samt VKi IKT Driftsfag og ikke minst 2 års læretid i en bedrit. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 IKT driftsfag er en så lavkompetanseutdanning at ingen seriøse bedrifter ansetter folk fra overnevnte "utdanning". Det bedriftene vil ha er noen som har studert et emne, og ikke IKT elever (alt for mange kaller seg student på vgs). Det har en del med modenhet og hva en yter for å oppnå et mål. Mottar selv et tonn med søknader fra IKT driftsfag, men de søknadene legges alltid bakerst da IKT driftsfag ses i mine øyne på den laveste IT kompetansen du kan verve deg. Så vær smart! Gjør noe annet enn det mest talentløse faget på videregående! BTW: er normalt å tjene rundt 280.000 som it-type Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Høyt utdannede stiller i arbeidskøen før lavt utdannede... få deg en skikkelig utdanning du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå