Kimme Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Noen som har erfaring med å bestille datautstyr fra utlandet via Magnum? Tenkte på varer som er dyrere en grensen på ufattelige 200,-. Jeg leser på websiden til Magnun at det ikke er så mange varer som er tollbelagt. Fortolling er inkludert i prisen, du betaler bare 24% mva av varens verdi i tillegg, samt eventuell toll (pr 1.7.2002 er veldig få varer tollbelagt) Er det noen som har prøvd dette? Lenke til kommentar
Ravas Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det de mener med at fortolling er inkludert er at de ikke tar ekstra gebyrer for dette. Om du bestiller direkte til postadresse i Norge tar Posten (drittsekker) 70kr. bare for å ta imot pakken din og ytterligere 80kr. om du ikke fortoller den selv (sjekker om det i det hele tatt er noe å fortolle). Dette SELV OM PAKKEN ER UNDER TOLLGRENSEN! Dette har posten innført etter sommeren en gang for de syns tydeligvis ikke at de tjener nok penger på portoen. I tillegg til alt dette rotet med Postsvinene så ligger ofte pakken lenge og venter i en skuff eller på et nedlagt lager eller noe sånt, så det kan ta lang tid før du får den. Med Magnum levers pakkene i snitt på en uke, alle gebyrer er inkludert i prisen, men toll og moms på pakker som er over tollgrensen må selvfølgelig betales i tillegg. Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg HATER Posten og Tollvesenet!!! Jeg har handlet på inernett i omtrent 10 år nå, og jeg har opplevd mye drit pga. de idiotiske reglene/grensene disse jævlene setter opp! Jeg gjør ALT jeg kan for å snike meg unna nå, og jeg handler nå NESTEN utelukkende fra steder som kan hjelpe kunder i idiotiske land som feks. Norge med å slippe å betale noe som helst ekstra hvis pakken er over grensen! Men er det sant at det nå fortolles på S&H (forendelse) beløpet også, i tillegg til det som er i pakken? De gangene jeg handler på webshops som ikke kan hjelpe meg med å fucke Norge passer jeg på å være på under 200 kroner. Den siste pakken jeg bestilte ble sendt fra USA i midten av november og jeg har ENDA IKKE FÅTT DEN!!!!!!!!! Det pleier å ta 4-6 dager. Nå har det gårr UKER! Pakkens verdi, altså, innholdet, er på 185 kroner. Forsendelsen kostet ca 60 kroner. Totalt kom pakken på over 200. Men de kan da ikke fortolle FORSENDELSEN?????? Dette er nytt for meg - De har da aldri gjort noe sånt før? Håper Posten og Tollvesenet brenner i helvete! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Også lever me i eit av verdas beste land og er søkkrike Lenke til kommentar
Oz370 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Også lever me i eit av verdas beste land og er søkkrike pøh Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Zeph, verdens beste land? Er du helt INNGRODD eller? Har du noensinne vært ute på reisefot? Jeg mener, til noen andre steder enn Svinesund, sol-steder (Ibiza, Spania og andre sole-seg-og-være-billig-hore-steder) og på danskebåten? Jeg har vært MYE ute av dette landet på ferier og andre lignende ting.. Og alt jeg kan si er at Norge er et av de verste landene jeg har opplevd! Nå har jeg riktignok bodd her i over 26 år da (da jeg er 26 år) men jeg kjenner mange som har flyttet vekk fra Norge, og mine utforskelser av andre land enn Norge forteller meg gang på gang KUN en ting: Norge suger hardt!!! Jaja, whatever! STATEN i sære Norge har penger ja... Ikke alle menneskene som bor her! Men penger er bare penger, og sier ikke alt om et land! Tviler på at Saudi Arabia er verdens feteste land å bo i selvom landet har penger i ræva! Argh! Det er svært FÅ ting jeg liker ved Norge (kommer ikke på EN eneste ting akkurat nå.. hmmm! Jo vent, all den flotte ungdommen vi har her i landet! ØØØøøhhhh... - som sniffer lightergass, formfett og lim til de DØR UT, jævla fjortisshelveter!!!), og ja, jeg kommer til å flytte snart! Sier ikke hvor! - Til et ufattelig mye bedre land som jeg har besøkt mange ganger! Ok, jeg kan gi dere et hint: Landet jeg skal flytte til (med dama, og muligens noen venner) er landet som ligger på toppen (1 plass) i Europa bla. når det kommer til nivået for hva elever presterer i skolegangen sin! Nå er jeg ferdig med min skolegang da (takk jævla dritt-Norge for noen jævlige år!) men det skader ikke å vite at folka rundt seg faktisk VIL lære noe på skolen og får det til, pga. at landet behandler folk så bra at det blir DIGG å bo der! Landet er medlem av EU og som dere sikkert vet er tollgrensene svæææært forskellige i EU land enn de er i jalla-Norge! Norge var bra i 1980 årene.. Begynte å suge i 1990 årene.. Og i 2000+ har alt bare gått nedover! Skolegang, kvaliteten på innbyggerene (sier ikke mer enn det) og diverse annen faenskap! Fuck Norge! PS! La oss prøve holde oss til det topic'en handlet om in the first place.. Toll-drit! Endret 14. desember 2004 av ThomasWH Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Og alt jeg kan si er at Norge er et av de verste landene jeg har opplevd! Grundig off-topic, men jeg klarer ikke å dy meg: jeg har nå bodd utenlands i fire år, og des lenger jeg bor utenlands, des mer synes jeg at vi nordmenn har lite å klage over. De siste fire årene har jeg bodd i Dublin og London, og den inkompetansen, paranoiaen og generelle kunnskapsløsheten jeg har møtt her lovergår LANGT noe som helst jeg har møtt i Norge. Hvis du tror den norske stat putter kjepper i hjula for menigmann, skulle du sett hav idiotene som jobber (?) for staten her i Engalnd er kapable av. Må innrømme at jeg nå alltid fnyser litt av folk som klager over hvor vondt vi har det i Norge. Storbritannia er et u-land i forhold - og jeg kødder eller overdriver ikke! EDIT: Ob-On-Topic: Kjenner en fyr som bestilte kamera fra Sverige mva-fritt ved å finne ut nøyaktig vekt på kameraet, sende butikken en stein med samme vekt og skrive på pakken at den inneholdt kamera til reperasjon. Butikken dumpet steinen, trakk VISA-kortet hans for kjøpssummen uten mva, og sendte ham kameraet, merket "kamera i retur fra reperasjon". Trikset er å ha papirer på at du har sendt samme vare utenlands. NB! jeg oppfordrer selvsagt ikke til dette - jeg bare gjør oppmerksom på hva andre har gjort... Endret 14. desember 2004 av Aetius Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Har ingen erfaringer. Off topic Kan ikke forstå at Norge skal være så jævlig å bo i. Alt kan jo ikke være perfekt heller. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg anbefaler heller å handle plasser der de sender med FedEx eller Dhl. Da får du også pakkene rett på dør , og er mye raskere enn posten. Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Men er det sant at det nå fortolles på S&H (forendelse) beløpet også, i tillegg til det som er i pakken? De gangene jeg handler på webshops som ikke kan hjelpe meg med å fucke Norge passer jeg på å være på under 200 kroner. Den siste pakken jeg bestilte ble sendt fra USA i midten av november og jeg har ENDA IKKE FÅTT DEN!!!!!!!!! Det pleier å ta 4-6 dager. Nå har det gårr UKER! Pakkens verdi, altså, innholdet, er på 185 kroner. Forsendelsen kostet ca 60 kroner. Totalt kom pakken på over 200. Men de kan da ikke fortolle FORSENDELSEN?????? Dette er nytt for meg - De har da aldri gjort noe sånt før? Håper Posten og Tollvesenet brenner i helvete! Du er inne paa noe der ja. Men for aa rette opp litt. Det er pakken innhold som maa vere under 200kr for at du skal slippe alt stresset. Derimot, hvis pakkens innhold er over 200kroner, saa vil det blir regnet fortolling paa helepakkens verdi, det vilsi det varen koster i seg selv, pluss S&H. Men teoretisk sett saa skalen pakke som koster under 200kr ikke fortolles. Mulig jeg husker litt feil? Frankie Singapore Lenke til kommentar
ThomasWH Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 For å holde oss on-topic: Jeg har ventet alt for lenge på en pakke som er verdt 185 kr nå.. Jeg tipper Tollvesenet har enten gjort at fraktomkostninger skal fortolles også ELLER at de alltid har hatt den regelen og at de har blitt strammere på det i det siste! Faen ta... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå