GenericName Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det er vel ikke så veldig farlig tror jeg. Men Dev-C++ bruker MinGW kompilatoren og den er mer en bra nok den. Men Visual C++ er vel ikke 100% standar, ihvertfall ikke VS 6.0. NB: Jeg har ikke brukt VC selv, så dette er bare hva jeg har lest på forumet. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 VS7 er da ednu mindre standard Dev-C++ uden tvivl. (dansk-gammal-norsk kick i dag) Lenke til kommentar
søppel Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Satts på noe basert på GCC, altså MinGW eller Dev-Cpp. Da blir du ikke sperret inne i Microsofts verden, men kan vandre dit du vil og tilbake igjen og ha en kompiler (+ verktøyet rundt) som er konsis hele veien. Edit: Det finnes forresten andre front-ends enn Dev-Cpp til GCC/MinGW under Windows. MinGWStudio f.eks.; poenget er at alle bruker GCC-kompileren. Endret 30. november 2004 av søppel Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Ser ikke helt problemet med å bruke Microsoft sin C++ kompilator. Den siste versjonen er meget bra og følger C++ standarden meget bra. Noen ting støtter den ikke som f.eks. export av templates, men det er det bare et par andre som gjør (ikke g++). Og å si at VS6 følger standarden bedre enn VS7 er ganske bak mål. Dev-C++ er forøvrig en middelmådig editor etter min mening. Skal man først bruke MingW eller lignende i Windows må du sette opp en annen editor. Hvis du ønsker et bra utviklingsmiljø som er enkelt å sette opp anbefaler jeg VS7.1 med Visual Assist X add-on. Endret 30. november 2004 av kjetil7 Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har tenkt å begynne litt smått med C++, fått meg en bok. Hvem burde jeg velge DevC++, Visual C++ (Har begge) eller burde jeg kjøpe meg en C++ Editor? Siden du tydeligvis har brukt flere tusen på å kjøpe lisens for Visual C++ bør du da absolutt bruke den! ...for du har ikke en ulovlig versjon, har du vel? Det kommer forøvrig veldig an på om det er 6.0 eller .NET det er snakk om: 6.0 følger ikke C++-standarden i tilstrekkelig stor grad. Følgende er for eksempel ikke gyldig i VC++ 6.0, men gyldig C++: for (int i = 0; i < 5; i++) { // i fødes // ... } // Her dør i // ... for (int i = 0; i < 5; i++) { // En ny i skapes // ... } // Her dør den nye i-en Visual C++ 6.0, derimot, anser den andre løkken som en redeklarasjon av i. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Siden du tydeligvis har brukt flere tusen på å kjøpe lisens for Visual C++ bør du da absolutt bruke den! ...for du har ikke en ulovlig versjon, har du vel? I egenskap av mesterprogrammerer har han sannsynligvis fått den kastet etter seg av Microsoft :] Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ser ikke helt problemet med å bruke Microsoft sin C++ kompilator. Den siste versjonen er meget bra og følger C++ standarden meget bra. Noen ting støtter den ikke som f.eks. export av templates, men det er det bare et par andre som gjør (ikke g++). Og å si at VS6 følger standarden bedre enn VS7 er ganske bak mål. Dev-C++ er forøvrig en middelmådig editor etter min mening. Skal man først bruke MingW eller lignende i Windows må du sette opp en annen editor. Hvis du ønsker et bra utviklingsmiljø som er enkelt å sette opp anbefaler jeg VS7.1 med Visual Assist X add-on. #include <windows.h> genererer feil (er vel kun precompiled headeren stdafx.h dette, men den er du nermest påtvunget) Lenke til kommentar
☀ ❄ Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 I egenskap av mesterprogrammerer har han sannsynligvis fått den kastet etter seg av Microsoft :] Mon tro om Eric S. Raymond, Linus Torvalds eller Richard M. Stallman hadde fått den kastet etter seg... Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ironien kom klart fram håper jeg? Når det gjelder det ovennevnte trekløveret vet nok Redmond bedre enn å kaste perler for svin Lenke til kommentar
Peter Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 #include <windows.h> genererer feil (er vel kun precompiled headeren stdafx.h dette, men den er du nermest påtvunget) Er bare å skru av precompiled headers hvis du ikke vil ha dem... Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 #include <windows.h> genererer feil (er vel kun precompiled headeren stdafx.h dette, men den er du nermest påtvunget) Du tar nok feil. Udiskutabelt feil. Foreslår at du skaffer deg litt mer bakgrunnsinformasjon før du kommer med slike påstander. Vet du i det hele tatt hva en precompiled header er for noe, og hvorfor det noen ganger blir brukt? Her er et tips: http://www.google.no/search?hl=no&q=precom...=S%C3%B8k&meta= Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 #include <windows.h> genererer feil (er vel kun precompiled headeren stdafx.h dette, men den er du nermest påtvunget) Er bare å skru av precompiled headers hvis du ikke vil ha dem... :!: Sorry Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Jeg vil anbefale DevCpp, funkere ganske bra egentlig, har vært borti Borland for et par år siden, men liker DevCpp bedre. MS Visual liker jeg ikke, er så mye knot og så blir programmene trege, i allefal i forholdtil mine Dev programmer Lenke til kommentar
saboi Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 visual studio produserer raskere og mindre kode en gcc og mingw som er gcc-port på mindre tid. så det er litt rart at du får tregere programmer.. Lenke til kommentar
charlie di meola Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 kanskje glemt å sette project til "release" framfor "debug" ? ikke rart det blir tregt hvis det er tilfellet Lenke til kommentar
genstian Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 IDE er ikke så viktig compilator er viktig GCC(G++) Lenke til kommentar
saboi Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 (endret) jeg syns ide er ganske viktig jeg da men. å slutt å anbefal han dårligere alternativer enn det har tilgang til da. ms sine kompilatorer er mye bedre enn gcc, så hvorfor skal han da gidde å bruke gcc? Endret 17. februar 2005 av saboi Lenke til kommentar
Arntfinn Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 jeg syns ide er ganske viktig jeg da men.å slutt å anbefal han dårligere alternativer enn det har tilgang til da. ms sine kompilatorer er mye bedre enn gcc, så hvorfor skal han da gidde å bruke gcc? Fordi gcc er fri. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 gcc = gratis MS = 2000kr++ og med et par flages så er den like god som MS sin FSF = King (free software fondation) GNU = King too Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå