Gå til innhold

.......................................

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Satts på noe basert på GCC, altså MinGW eller Dev-Cpp. Da blir du ikke sperret inne i Microsofts verden, men kan vandre dit du vil og tilbake igjen og ha en kompiler (+ verktøyet rundt) som er konsis hele veien.

Edit:

Det finnes forresten andre front-ends enn Dev-Cpp til GCC/MinGW under Windows. MinGWStudio f.eks.; poenget er at alle bruker GCC-kompileren.

Endret av søppel
Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet med å bruke Microsoft sin C++ kompilator. Den siste versjonen er meget bra og følger C++ standarden meget bra. Noen ting støtter den ikke som f.eks. export av templates, men det er det bare et par andre som gjør (ikke g++).

Og å si at VS6 følger standarden bedre enn VS7 er ganske bak mål. Dev-C++ er forøvrig en middelmådig editor etter min mening. Skal man først bruke MingW eller lignende i Windows må du sette opp en annen editor.

Hvis du ønsker et bra utviklingsmiljø som er enkelt å sette opp anbefaler jeg VS7.1 med Visual Assist X add-on.

Endret av kjetil7
Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å begynne litt smått med C++, fått meg en bok.

Hvem burde jeg velge DevC++, Visual C++ (Har begge) eller burde jeg kjøpe meg en C++ Editor?

Siden du tydeligvis har brukt flere tusen på å kjøpe lisens for Visual C++ bør du da absolutt bruke den! ...for du har ikke en ulovlig versjon, har du vel? :nei:

Det kommer forøvrig veldig an på om det er 6.0 eller .NET det er snakk om: 6.0 følger ikke C++-standarden i tilstrekkelig stor grad. Følgende er for eksempel ikke gyldig i VC++ 6.0, men gyldig C++:

for (int i = 0; i < 5; i++) { // i fødes
    // ...
} // Her dør i

// ...

for (int i = 0; i < 5; i++) { // En ny i skapes
    // ...
} // Her dør den nye i-en

Visual C++ 6.0, derimot, anser den andre løkken som en redeklarasjon av i.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt problemet med å bruke Microsoft sin C++ kompilator. Den siste versjonen er meget bra og følger C++ standarden meget bra. Noen ting støtter den ikke som f.eks. export av templates, men det er det bare et par andre som gjør (ikke g++).

Og å si at VS6 følger standarden bedre enn VS7 er ganske bak mål. Dev-C++ er forøvrig en middelmådig editor etter min mening. Skal man først bruke MingW eller lignende i Windows må du sette opp en annen editor.

Hvis du ønsker et bra utviklingsmiljø som er enkelt å sette opp anbefaler jeg VS7.1 med Visual Assist X add-on.

:nei:

#include <windows.h> genererer feil (er vel kun precompiled headeren stdafx.h dette, men den er du nermest påtvunget)

Lenke til kommentar
:nei:

#include <windows.h> genererer feil (er vel kun precompiled headeren stdafx.h dette, men den er du nermest påtvunget)

Du tar nok feil. Udiskutabelt feil. Foreslår at du skaffer deg litt mer bakgrunnsinformasjon før du kommer med slike påstander.

Vet du i det hele tatt hva en precompiled header er for noe, og hvorfor det noen ganger blir brukt?

Her er et tips:

http://www.google.no/search?hl=no&q=precom...=S%C3%B8k&meta=

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

jeg syns ide er ganske viktig jeg da men.

å slutt å anbefal han dårligere alternativer enn det har tilgang til da. ms sine kompilatorer er mye bedre enn gcc, så hvorfor skal han da gidde å bruke gcc?

Endret av saboi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...