jornh71 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Fikk nylig en purring fra MPX på en ordre jeg bestilte i oktober 2003! Det sto at den ikke ble trukket av MasterCard og derfor ikke betalt. I tillegg til fakturabeløpet på ca 450 kr. la de også på et purregebyr på ca. 50 kr, Er der rimelig at jeg skal betale et purregebyr fordi MPX og MasterCard ikke klarer å samarbeide? Orderen ble nemlig som vanlig satt på kortet mitt og jeg la ikke merke til at den ikke ble trukket. Bør jeg nekte å betale dette purregebyret? Er jo ikke min feil at MasterCard ikke klarte å betale varen Flere som har opplevd noe lignede? Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Hvis du kan bevise at du har betalt varen, skal du selvfølgelig ikke betale purregebyr Gi MPX bevis, og det går sikkert helt fint. Edit: Leste ikke at du ikke hadde lagt merke til at den ble trukket. Men dette kan du helt sikkert finne ut av. Jeg mener også som deg, at du ikke skal betale gebyret, men at du selvfølgelig må betale varen hvis du ikke har gjort det.. Endret 30. november 2004 av mack_ Lenke til kommentar
jornh71 Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Jeg hadde ikke betalt for den. Det kommer jeg selvsagt til å gjøre. Det er det ekstra gebyret jeg ikke er interessert i å betale, er jo ikke min feil at MPX og MasterCard roter det til for hverandre Lenke til kommentar
SvenG Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Dette hadde jeg ikke giddet å brukt tid på. Faktisk har du hatt 14 mnd kreditt på kjøpet ditt. At dette koster deg en 50 lapp ekstra er vel ingen ting å bry seg om? Lenke til kommentar
IIIvolt Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Dette forslaget høres kanskje helt vilt ut. Men hva med å ta kontakt med MPX og forklare saken slik den er? Burde ikke by på noen problemer. Lenke til kommentar
Royal Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Dette hadde jeg ikke giddet å brukt tid på. Faktisk har du hatt 14 mnd kreditt på kjøpet ditt. At dette koster deg en 50 lapp ekstra er vel ingen ting å bry seg om? Prinsipp sak synes nå jeg. Snakk med dem så ordner det seg sikkert Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Har du snakket med MPX? Det er jo vanlig rutine hos flere å bruke purregebyr når de må purre, uavhengig av årsak. Hvis de sier at du må betale så er de jo slemme, men sånne ting pleier jo å ordne seg ved å ta kontakt. Edit: litt for senit ute gitt Endret 30. november 2004 av SweetD Lenke til kommentar
jornh71 Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Tok kontakt pr. e-post onsdag for en uke siden, har ikke hørt noe fra dem enda. Uansett så gidder jeg ikke å bruke så mye mer tid på dette, betaler giroen og handler hos Netshop neste gang. Lenke til kommentar
Ravas Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg hadde en tilsvarende situasjon med pcutstyr. Sendte dem en mail og spurte, fikk svar innen tre timer om at jeg ikke trengte å betale gebyret. Det setter vel standarden. Merk: Formelt sett så er det ditt ansvar å sjekke at du har betalt, og det grenser vel til underslag å nekte å betale gebyret, men alle fornuftige butikker frasier seg gebyrer for sånt. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det er ikke deg MPX skal forholde seg til, det er til Teller. Hvis du har bilag på at det er trekt fra\ skulle bli trekt fra MasterCard er det Teller de skal ta det opp med. Det du burde gjøre er å sende en mail til Teller og høre med de. Og jeg synes det er usselt av MPX å legge på purregebyr. Den regningen har havnet feil får en si.. gå inn her www.teller.no eller www.mastercard.no og send de en mail Send en klage til MPX i samme slengen også. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hvordan er det usselt av MXP å legge på purregebyr? Dersom det er betalt, skal han ikke betale noe i det hele tatt, og purregebyret bortfaller. Dersom varene ikke er betalt, er det en helt vanlig purring fra MPX, og dermed også gebyr. På denne saken, sier han jo selv at pengene IKKE er betalt. dermed blir det purregebyr. Det er hver enkelt sitt eget ansvar å se til at pengene faktisk går fra konto når man velger å betale med kort. Men en telefon til MPX ville mest sannsynlig fått ordnet opp i dette på kortere tid enn det tok å skrive syteinnlegget. Ja, når man klager på en 50-lapp i purregebyr for varer man ikke har betalt kaller jeg det syting. Om folk er uenig får de få lov til å være det Lenke til kommentar
Cera Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det er da ikke vanlig og sende ut purring uten og ha sendt ut påminnelse først. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Nei, det er faktisk MPX sin feil. Hvis jornh71 har godkjent og fått godkjent at betaling via kort er ok og MPX leverer varene uten å trekke kortet hans er det de som har driti på draget. Dette er mest sannsynlig en sak mellom brukersted og teller\nSafe. Det jeg tror er at det har skjedd en glipp hos MPX, deretter har de prøvd å få ut pengene via Teller, eller den de har kortavtale med (nSafe) og det har ikke godt. Så prøver de å hente pengene fra kunden og prøver å "true" han ved å legge på 50 kr i purregebyr. Men uansett så er det ikke noe problem da kunden vil betale kjøpesum - gebyr Lenke til kommentar
SweetD Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Herregud, en telefon til dem løser sikkert saken.....Storm i vannglass dette her... Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Tok kontakt pr. e-post onsdag for en uke siden, har ikke hørt noe fra dem enda. Uansett så gidder jeg ikke å bruke så mye mer tid på dette, betaler giroen og handler hos Netshop neste gang. Du dropper saken etter å ha sendt EN e-post? Hva med å ringe dem? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det er da ikke vanlig og sende ut purring uten og ha sendt ut påminnelse først. Ehm. En purring er en påminnelse. Det er vanlig å sende ut purringer før inkasso. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå