Odd G Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har en Audi 80 - 93 modell. De siste dagen har den begynt med det som lettest kan karakteriseres som kengurukjøring. Det innebærer at selv om jeg gasser jevnt med gasspedalen, later det til at gassen kobler seg inn og ut etter eget forgodtbefinnende. Dette medfører at bilen bykser fremover når gassen tar. Gassen kobler seg inn og ut 1-30 ganger i minuttet. Problemet er verst når jeg kjører sakte/på lavt gir. Er det noen som har opplevd noe lignende og/eller har noen ide om hva som kan være galt. Eventuelle ideer om hvor mye dette vil koste å få ordnet på et verskted dersom det ikke er noe jeg kan ordne selv mottas også med takk.. Lenke til kommentar
trra Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Kan være bensinpumpe som begynner å bli dårlig eller kanskje et tett bensinfilter. Sjekk også tennplugger, tenn.kabler, luftfilter osv hvis det ikke har vært bytta på en stund. Er bilen sånn hele tiden, eller bare når den er kaldt eller varm? Kan være kondens i tanken. Endret 30. november 2004 av trra Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Har du prøvd kondensfjerner? Endret 2. desember 2004 av phsyco Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 hmm, meinte jeg svarte på denne tråden i går jeg, men det jeg skrev er jo borte? hva skjer? Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=337504 Lenke til kommentar
Dan Stamnes Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 ja det sugde jo rull da Lenke til kommentar
Odd G Skrevet 3. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2004 Jeg plukket opp svaret, og svarte på det , før det forsvant, men også mitt svar ble jo borte. Problemet ser nå ut til å ha løst seg foreløpig, etter at vi fylte 98 oktan, hvilket visstnok skal motvirke kondens i bensinen. Altså var det antekalig problemet... Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Odd G Skrevet 5. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2005 Nå er vi igang igjen... Vi hadde bilen på 30 000 km service i desember, så alle plugger etc skulle være gått over. Kondensfjerner hjelper ikke. Før hjalp det å fylle opp tanken helt, men også dette har sluttet å fungere.... Etter nevnte service har bilen på nytt begynt å koble motoren inn og ut når vi kjører (tidl. omtalt som kengurukjøring). Dette arter seg slik at bilen helt slutter å trekke dersom vi letter trykket på gasspedalen forsiktig. Dette medfører at vi blir kastet forsiktig forover hver gang vi demper trykket på gasspedalen. Dette er så vidt voldsomt at man blir kvalm/bilsyk av å kjøre lengre strekninger, og kan også være trafikkfarlig, da det er noe uberegnelig når bilen trekker og ikke. Problemet ser ut til å opptre i par (kommer og går i takt) med at motoren ruser seg selv, uten sjåførens inngripen. Dette arter seg slik at det fra utsiden fremtrer som om man sitter og presser gasspedalen inn og slipper igjen (som en meget utålmodig sjåfør på rødt lys). Dette fenomenet opptrer også når bilen står stille i fri, med motoren i gang. Feilen er periodisk, men har i den senere tid kommet stadig oftere, og er nå tilnærmet konstant. Verst er disse problemene når bilen er kald og ved lave hastigheter. Problemet er også større i nedoverbakker enn i oppoverbakker. Problemet har inntil nylig blitt mindre dersom vi har fylt opp bensintanken, og først dukket opp når mindre enn 1/3-1/4 av bensinen i tanken var igjen. Bensinfylling later ikke lenger til å løse problemet. Det skal også nevnes at det nå lukter litt brent når man kjører, men ikke mye. Vi trodde først problemet var kondens i bensinen. Vi har også fått tips om at det kan være tomgangsmotoren og andre ting. Snap drive fant på servicen hull ien overgang mellom forgasseren og manefolden. Denne ble imidlertid ikke skiftet, da de ikke hadde delen på lager, og problemet på det daværende tidspunkt var forholdsvis lite. Kan det være denne overgangen med hull i som skaper det skisserte problemet? HAr noen andre forslag til hva som kan være galt? Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 7. januar 2005 Del Skrevet 7. januar 2005 Kan det være denne overgangen med hull i som skaper det skisserte problemet? HAr noen andre forslag til hva som kan være galt? I utgangspunktet, Ja, så absolutt, er det noen åpenbare feil i det området bør du i alle fall få de rettet. Men har du forgasser på en 93 mod? Høres veldig ut som bensintilførsel forgasser/innsprøytning problem syns nå jeg. Ble bensinfilter byttet? At man blir kvitt kondens med 98 okt må være noe oljeselskapene har satt ut rykte om, jeg har liten tro på det som problemløser. Lenke til kommentar
Odd G Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2005 Men har du forgasser på en 93 mod? Ble bensinfilter byttet? Jeg mener virkelig at Snadrive sa at overgangen med hull satt mellom forgasser og manefold. Følgelig må jeg ha forgasser... Når det gjelder bensinfilter, fremgår det ikke av regningen at dette ble skiftet. Jeg holder det følgelig for temmelig sikkert at dette ikke er blitt gjort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå