tomatketchup Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hvordan skal jeg gjøre dette når jeg har to routere? Jeg har en Zyxel prestige 650 router som jeg har fått fra ISPen. Den går via en 3Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSL Router. Hvordan skal jeg sette opp dette? Har prøvd og åpne port 1412 i Zyxel'n og skrev inn min ip adresse som jeg har på maskinen(LAN Ip 192.168.2.52) (slik som vist her http://www.portforward.com/zyxel/650-portforwarding.htm) I 3Com la jeg til en virtual server med ipadresse LAN Ip 192.168.2.52 og åpnet port 1412 (Slik som vist her http://www.portforward.com/3com/3CRWE554G7...forwarding.htm) Kutta ut firewallen i xp(sp2) Gikk inn på DC, kryssa av for active mode, skrev inn ekstern ipadresse og portnr 1412 Hva er galt??? Takker for svar/tips! Lenke til kommentar
retry Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg ville prøvd å forwarde 1412porten i Zyxel'n videre til den trådløse routeren.. og prøve det samme du beskriver ovenfor her Lenke til kommentar
texaco Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) gjør det enkelt.. slå av routing i den trådløse routern. ikke bruk DSL porten i den trådløse routern.. koble alle ledninger inn i LAN portene... routern vil da droppe å fungere som router og fungerer som en swith Endret 30. november 2004 av texaco Lenke til kommentar
tomatketchup Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Hvis jeg skanner med en port scanner, skal ikke jeg se om portene er åpne da? Jeg prøvde og scanne maskinen min og porten var åpen, når jeg prøver å scanne den trådløse routeren kom dette Address : 192.168.2.1 Name : not resolved Done og det samme fra ISP routeren! Address : 192.168.1.1 Name : not resolved Done Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 gjør det enkelt.. slå av routing i den trådløse routern. ikke bruk DSL porten i den trådløse routern.. koble alle ledninger inn i LAN portene... routern vil da droppe å fungere som router og fungerer som en swith Dette fungerer helt sikkert! Den beste metoden router-router-pc fungerer ikke like ra som router-pc! Da slipper du å route dobbelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå