Gå til innhold

Din mest nerdete vits.

Vo0do0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SELECT * FROM users WHERE clue > 0. Uh oh, zero rows were returned!

En til som ikke er en vits kanskje, men en nerdegåte (og ja jeg har klart den :p )

how many people can read hex if only you and dead people can read hex?

Endret av the_real_Sp33D
Lenke til kommentar

jeg tar sikkert helt feil men er ikke A-F (eller et det tilogmed e?) det samme som 10-15

Altså da vil vel dead+1 bli 13141014 ?

som sagt så er det sikkert feil men da lærer jeg vel noe idag og :p

(gidder forøvrig ikke søke siden det ikke er vits for meg :p )

Lenke til kommentar
Det finnes 10 typer mennesker. De som forstår det binære tallsystemet, og de som ikke forstår det.

På jobben så setter vi opp røykdetektorer, varmedetektorer og manuelle meldere, i denne brannsløyfen skal alle punktene addresseres. Da bruker vi binærtallsystemet.

For.eks. på de manuelle skal vi ta ned noen små rytere for hvert tall, så legger man de sammen.

1 - 2 - 4 - 8 - 16 - 32 - 64

Dersom melderen er nummer 55, trykker jeg ned 1, 2, 4, 16 og 32 som blir 55.

Blir det da 1110110 eller 0110110?

Synnes det blir tull når de har blandet inn 1 tallet i den adresseringa, de må jo det for å få alle tallene men er det sånn det funker eller er det bare spesielt til slik bruk som dette.

Lenke til kommentar
Det finnes 10 typer mennesker. De som forstår det binære tallsystemet, og de som ikke forstår det.

På jobben så setter vi opp røykdetektorer, varmedetektorer og manuelle meldere, i denne brannsløyfen skal alle punktene addresseres. Da bruker vi binærtallsystemet.

For.eks. på de manuelle skal vi ta ned noen små rytere for hvert tall, så legger man de sammen.

1 - 2 - 4 - 8 - 16 - 32 - 64

Dersom melderen er nummer 55, trykker jeg ned 1, 2, 4, 16 og 32 som blir 55.

Blir det da 1110110 eller 0110110?

Synnes det blir tull når de har blandet inn 1 tallet i den adresseringa, de må jo det for å få alle tallene men er det sånn det funker eller er det bare spesielt til slik bruk som dette.

Det blir

64 - 32 - 16 - 8 - 4 - 2 - 1

1 1 0 1 1 1

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...