Gå til innhold

Pcen jobber sykt treigt/låser seg.

Anbefalte innlegg

Pcen min jobber sinnsykt treigt eller låser seg når dissa vanlige programma starter seg opp. Og når jeg tar opp taskmanager (elns) sitter bildet igjenn når jeg flytter den rundt. Dette har skjedd før jeg bytta HK, prosessor og strømmforsyning. Den har fungert 3-4 dager før dette skjedde. Har formatert hoved partisjonen.

system:

Abit AV8 (før Abit NF7-S V2.0)

AMD 64 3500 (før 2800)

RAM:

IDE WDC 120GB

IDE Seagate 200GB

Sapphire Radeon 9600Pro atlantis

Windows XP Pro (hadde Home første gang jeg fikk problemet)

Vet noen hva som kan være problemet? Og avogtil står ikke det i oppstargreia at harddiskene er der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pcen min jobber sinnsykt treigt eller låser seg når dissa vanlige programma starter seg opp. Og når jeg tar opp taskmanager (elns) sitter bildet igjenn når jeg flytter den rundt. Dette har skjedd før jeg bytta HK, prosessor og strømmforsyning. Den har fungert 3-4 dager før dette skjedde. Har formatert hoved partisjonen.

system:

Abit AV8 (før Abit NF7-S V2.0)

AMD 64 3500 (før 2800)

RAM:

IDE WDC 120GB

IDE Seagate 200GB

Sapphire Radeon 9600Pro atlantis

Windows XP Pro (hadde Home første gang jeg fikk problemet)

Vet noen hva som kan være problemet? Og avogtil står ikke det i oppstargreia at harddiskene er der.

Ikke klag.... min e 400MHz og 64mb ram

Lenke til kommentar
Prøv og start den opp i sikker....modus (F8 under oppstart)........Er jo mulig og laste ned og installere da... :hmm:

Ps.. du jo prøve også på en system restore

Late ned adware? tror ikke det du. Når det ikke går ann å starte programm åssen tror du jeg skal klare å starte opera, laste ned adware, innstallere, starte det opp, søke og fjerne da?

Lenke til kommentar

du har kun 64MB ram, ikke rart det går tregt, XP går tregt på 128MB ram, jeg bruker å anbefale minst 128 og anbefalt 256MB ram til XP.

Og prøv og hold en litt hyggeligere tone kanskje flere orker å hjelpe deg...

edit: så pc specs nå :blush:

Endret av White_Tiger
Lenke til kommentar
Har formatert. FAEN, LES HELE ØVERSTE POSTEN!!

Tar du den tonen når vi prøver og hjelpe deg så kan du bare sitte der med en Pc som ikke funker.... :mad: Det jeg mente var at du muligens må reformatere igjen og det kan jo skje at det hjelper da...Men bare vær frekk i kjeften din når vi prøver og hjelpe deg så skal du se hvor mye hjelp du får..... :realmad:

Lenke til kommentar

Er faktisk enig med deg, sinnsykt irriterende når folk bare skummer og kommer med forslag....

Ville vel kansje tatt en ny installasjon atter en gang, samt sjekket alle koblinger...Evt, hvis du fortsatt har de gamle delene bytt en og en. Cpu, ram, til og med hovedkort.....Sånne problemer er jo no dritt da det kan være tusen forskjellige forklaringer, i og med at du akkurat hadde en nyinstallasjon så blir jo ad-aware bare tull, det klarer ikke balle seg på så fort.(Spørs jo selvfølgelig hvor du surfer ;) ) Du har ikke Kazaa eller noe installert på andre partisjoner? Får du slike problemer av en ren xp install eller er det etter at andre programmer er installert? Sjekk også hvor mange prosesser som kjører i oppgavebehandlingen det vil sannsynligvis avdekke spyware.( Er det ukjente prosseser der så er det stort sett bare å google dem)

Lykke til med utfordringene i hvertfall....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...