Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En søpplekasse? hehe neida, tester er til for å sammenligne ytelsen på specet ditt med andres, grunnen til forskjellige tester er forskjellige versjoner. Ting utvikler seg og dermed må testene oppdateres, derfor 03 og 05 (regner med du refererer til Futuremark 3D mark)

Endret av Wunder
Lenke til kommentar

Eg synest det heile med 3DMark blir litt feil.

- ATI og Nvidia optimaliserer drivarane for 3DMark, men i mine auge skal 3DMark være eit program som skal vise forskjellar mellom ytelsen til maskiner i spel. Når du optimaliserer ein drivar for det programmet, betyr ikkje det at du får meir ytelse i spel.

På samme måte blir drivarane optimalisert for dei store spela som Doom 3, HL2, BF osv...utan at det nødvendigvis betyr noko for FarCry eller andre spel.

Kva betyr det å få 500 poeng meir i 3DMark om du får samme FPS i HL2?

Lenke til kommentar
Eg synest det heile med 3DMark blir litt feil.

- ATI og Nvidia optimaliserer drivarane for 3DMark, men i mine auge skal 3DMark være eit program som skal vise forskjellar mellom ytelsen til maskiner i spel. Når du optimaliserer ein drivar for det programmet, betyr ikkje det at du får meir ytelse i spel.

På samme måte blir drivarane optimalisert for dei store spela som Doom 3, HL2, BF osv...utan at det nødvendigvis betyr noko for FarCry eller andre spel.

Kva betyr det å få 500 poeng meir i 3DMark om du får samme FPS i HL2?

helt enig der :thumbup:

Lenke til kommentar

test heller pcen med Doom3 / farcry etc./osv. istedet for 3dmark.

3dmark er for å skryte.

får så så mange poeng så kliner man det i trynet på folk.

men dere for selvsagt gjøre det...

helt enig med han fyren over.

Endret av Ripz911
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Benchmarks er jo litt artig å bruke til å se om en klarer å hente mer ut av systemet sitt, og på samme tid dra nytte av det i eks spill.

Men hjelper ikke med 15xxx i score på 3Dmark03 om du ikke har aim + low ping i HL, ET, FarCry, CS etc :D, hilsen eldgammel L337 UT Spiller :=)

Har aldri toppet noen rank i benchmark, men har vert nr1 på UT rank (FFA) of course.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...