Gå til innhold

Opp- og nedlasting i 101 Gbit/s?

Anbefalte innlegg

Ah, har samme problemet. Det er noe herk særlig etter at det ble satt max grense på 10GB per døgn her hos SiT. Er jo knapt nok innom snabbhubbene og vips er 7-8GB dratt i en eller annen vei.

Yupp.

Sitter i Trondheim jeg og.

Det legger visse begrensninger med 20 GB pr 48 timer, men med litt kreativitet og et stygt script til linux boksen så går det meste.

Har enda ikke blitt kikka fra nettet...

(to dager uten nett ved lasting over 20GB en vei i løpet av 48 timer exponensielt økende ved gjentatte overtredelser. (for de som ikke er kjent med NTNU))

En må bare planlegge litt, har stort sett sluttet å bruke snabbhubbene og henter det jeg vil ha fra BBB hubene i stede. Smabben er jo ødelagt etter den nye grensa.

OLDS69

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette har nok mest med kva dei klarar å få igjennom rutarane. Dei klarar jo å køyre >1Tb/s over ein fiber. Eg syns vel eigentleg ikkje dette var so spennande.

Utfordringen er jo alltid distansen det er snakk om. Cisco sin router versting har om jeg ikke husker feil en intern kapasitet på 92tb/sec....

No har eg ingen peiling på kor langt det var, kor mange repeatarar dei brukte, om dei var aktive eller passive osb. At ein ruter har ein viss intern kapasitet i Tb/s betyr ikkje nødvendigvis so mykje. Ruterarkitektur, kor mange oppslag den klarar i sekundet osb har vel so mykje betydning. Eg har lese i mitt pensum ein stad, 7tb/s, 50km, utan repeater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...