RBW Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Opp- og nedlasting i 101 Gbit/s? Alle og enhver kan vel bli fristet av slike ytelser. Likevel var dette realiteten for et team bestående av fysikere, forskere og ingeniører fra en rekke forskjellige land. Les artikkelen her Lenke til kommentar
deleder Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ser bra ut detta. Lenke til kommentar
enl Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ser bra ut detta. Når vi får store nok harddisker så :!: Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ser bra ut detta. Når vi får store nok harddisker så :!: Jeg tror vi først og fremst trenger raskere lagringsmediumer! Lenke til kommentar
enl Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Ser bra ut detta. Når vi får store nok harddisker så :!: Jeg tror vi først og fremst trenger raskere lagringsmediumer! Joda, men hva hjelper den ekstra hastigheten hvis disken din blir fyllt opp fortere enn du kan si kake? Dessuten øker hastigheten etterhvert som lagringstettheten blir større. Endret 30. november 2004 av enl Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Blir vel en stund til vi får harddisker som takler 12000 MB/s i overføringshastighet:-) Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hvis linjene mellom land hadde vært så raske ville bare det ha hjulpet ganske mye. 101 Gb/s er vel litt drøyt å ha i veggen... Lenke til kommentar
skyline Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Ringe til telenor; "Du jeg skulle bestilt ei slik 101 Gbit Linje jeg, hva! Kan dere ikke levere slike linjer før tidligst i 3005? HVA!??, dere må melke kundene på ADSL til 2050, og ADSL 2+ til 2205. Hva?? UAKTUELT!! JEG FLYTTER" Blir nok ei stund før slike hastigheter kommer til Norge iallefall. Endret 30. november 2004 av skyline Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Med dagens størrelser er det vel praktisk talt ikkje noko behov for så høg fart. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Med denne hastigheten så burde Cell Cpuene få noe å bryne seg på, Skynet anyone? Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Skynet anyone? enig -_- Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Blir vel en stund til vi får harddisker som takler 12000 MB/s i overføringshastighet:-) Hva skal vi da med harddisker? Dette er vel forløperen til HDs død. Trenger bare noe kapasitet til private filer, mens alt av lyd/bilde/applikasjoner ligger på sentrale servere der man kanskje betaler for bruk/stk-pris. *Kun mine fremtidsvisjoner* Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Man legger ikke høyspentledninger inn i stua til folk, men de er nyttige for å få nok strøm fra kraftverket til byen. Samme her. Som Ar`Kritz påpeker: Poenget er selvsagt å få opp kapasiteten mellom nodene i Internet. Tenk linken mellom Telenor og nærmeste node på kontinentet. Det er noen hundre tusen nordmenn som bruker den daglig. Det er denne kapasiteten som holder på å bli sprengt. Og nodene har selvsagt mer enn en enkelt CPU og harddisk som server forbindelsen. Men det er vel en fare for at det blir som motorveien inn til Los Angeles, 6(?) felt i hver retning, og allikevel blir det kø. Geir Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hvis hele norge skal sitte og se på HDTV streamet over nett i unicast med dagens komprimeringsteknologi, så ser jeg helt klart behovet for stamnett med så¨nne ytelser... Knut Lenke til kommentar
olds69 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ser nytta i dette. Med den 100Mit'en jeg har nå så tar det jo ti minutter å få ned en DVD film. alt for lang tid. Olds69 Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ser nytta i dette. Med den 100Mit'en jeg har nå så tar det jo ti minutter å få ned en DVD film. alt for lang tid. Olds69 Lenke til kommentar
tbend Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ser nytta i dette. Med den 100Mit'en jeg har nå så tar det jo ti minutter å få ned en DVD film. alt for lang tid. Olds69 Vet ikke om jeg skal le eller gråte Lenke til kommentar
Elwiz Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ser nytta i dette. Med den 100Mit'en jeg har nå så tar det jo ti minutter å få ned en DVD film. alt for lang tid. Olds69 luksusproblem Lenke til kommentar
Shoken Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jepps! pappa har bestilt nesten sånn linje ikke helt da men nesten det er 200 mb/s begge veier og det går fort jeg har prøvd den den kommer igjennom lyskabel! Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ser nytta i dette. Med den 100Mit'en jeg har nå så tar det jo ti minutter å få ned en DVD film. alt for lang tid. Olds69 misunlig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå