linnca Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Heisan, min gamle 19" CRT skjerm tok et brått og uventet farvel igår kveld, hehe, og nå er jeg på jakt etter en ny skjerm. I utgangspunktet ville det vært mest praktisk for meg med en LCD. Jeg har sett på to skjermer SAMSUNG SM910N og SAMSUNG SM172X Jeg bruker skjermen endel til bildebehandlig i forbindelse med jobb, så god fargegjengivelse er et must. I tillegg spiller jeg en del på fritiden(også fps), og da er jo responstid en issue også. Jeg ser at 19" tommeren her har 25ms responstid og det er vel kanskje i meste laget for fps? I tillegg ser jeg at prisen på 17" jeg nevnte her kun er 500.- mindre enn 19", og i tillegg har den kun 12ms responstid og da vil jeg anta at denne er en bedre skjerm, eller?? Jeg har 4500,- å legge i en ny skjerm, og vil helst unngå å bestille fra nettbutikker med mindre de garanterer RASK leveringstid. Grunnen er at jeg bor nesten 2 timers kjøring fra jobben, og benytter skjermen til hjemmekontor. Skjermene jeg nevnte kommer fra Elkjøp, og fantes på lager i min nærmeste butikk Så hvis noen har noen gode råd å komme med, eller har erfaring med en av disse to skjermene, hadde det vært supert å få en tilbakemelding Takk, takk Lenke til kommentar
enden Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Begge er i alle fall testet av hardware.no: 910T (samme som 910N, bare med DVI i tillegg) 172X Lenke til kommentar
admirable Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Sliter mellom valget 710T og 910T selv, klarer ikke få bestemt meg. Det jeg grubler på, er igrunn om 910T takler spill godt nok - dersom den gjør det, er valget avgjort. Lenke til kommentar
*nitram* Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Jeg ville valgt Samsung 172X... Selv om du driver med bildebehandling så trenger du ikke en skjerm som er større enn 17"... Dessuten har denne 17" eren kun 12ms responstid... Jeg er selv lykkelig eier av en 172X og anbefaler den på det sterkeste... Ikke mye etterslepp her i gården nei!!! SAMSUNG 172X ANBEFALES AV MEG!!! Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Jeg ville valgt NEC 1770NX. Det er en bedre skjerm på alle områder unntatt design, og koster vel ikke så himla mye mer. Når det gjelder 17 mot 19 tommer så har det seg slik at begge skjermtyper bruker samme optimale oppløsning. Dette betyr at du ikke får noen større skrivebord å leke deg på. Den eneste forskjellen er at ting vil virke større på en 19-tommer. Personlig synes jeg det blir for stort, men nå har jeg eksepsjonelt godt syn da... Uansett er dette en veldig individuell ting. Lenke til kommentar
erlend øye Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg ville valgt NEC 1770NX. Det er en bedre skjerm på alle områder unntatt design, og koster vel ikke så himla mye mer. Pisspreik Design er ihvertfall noe NEC 1770NX vinner på Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Jeg ville valgt NEC 1770NX. Det er en bedre skjerm på alle områder unntatt design, og koster vel ikke så himla mye mer. Pisspreik Design er ihvertfall noe NEC 1770NX vinner på Nei, det gjør den ikke Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. desember 2004 Del Skrevet 29. desember 2004 Grunnen til at jeg valge å trekke fram design er at det er helt subjektivt, og forøvrig totalt irrelevant for ytelsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå