Gå til innhold

Skal lese bok i norsktimen. Forslag?

Anbefalte innlegg

Halo!

Vi har fått i oppgave i norsken og lese en bok. Den skal være av en norsk forfatter etter 1940. Er det noen som har forslag til en god bok? Den skal være ca. max 100 sider og jeg liker en som er litt spennende og som det skjer mye i.

En som ikke er "tung"lest hadde vært fint.

Håper dere har noen gode forslag :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo Nesbø - Rødstrupe

Kåret til tidenes beste norske krimbok, MEN den er på drøyt 400 sider.

Unni Lindells "Annas barn" er også en bok jeg Kan anbefale. Eller, har ikke lest den men har hørt den er bra. Har den her ved min side, 158 lettleste sider. Stor skrift og masse mellomrom.

Lenke til kommentar

Jeg har et kjempeforslag om du liker fantasybøker!

"Sagaen om den siste Nattkrigeren" skrevet av Olaf Havnes. Om du liker fantasybøker bør du ikke gå glipp av denne serien. Jeg ble positivt overasket over hvor bra bøkene var skrevet :w00t:

Lenke til kommentar

"Sagaen om den siste Nattkrigeren" skrevet av Olaf Havnes. Om du liker fantasybøker bør du ikke gå glipp av denne serien. Jeg ble positivt overasket over hvor bra bøkene var skrevet  :w00t:

Har lest den boka for eit år siden, rett etter at eg hadde lest "Ringenes Herre", og eg synest og dei var bra. Bra skevet og bra historie, men kanskje litt for mange bøker å lese i norsktimene?

Men viss du er innterresert i å lese, er dette ei god bok! :thumbup:

Ei anbefaling:

"Naiv Super" av Erlend Loe

Endret av dedLy_sCoRpIoN
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

"Sagaen om den siste Nattkrigeren" skrevet av Olaf Havnes. Om du liker fantasybøker bør du ikke gå glipp av denne serien. Jeg ble positivt overasket over hvor bra bøkene var skrevet  :w00t:

Har lest den boka for eit år siden, rett etter at eg hadde lest "Ringenes Herre", og eg synest og dei var bra. Bra skevet og bra historie, men kanskje litt for mange bøker å lese i norsktimene?

Men viss du er innterresert i å lese, er dette ei god bok! :thumbup:

Ei anbefaling:

"Naiv Super" av Erlend Loe

Støtter opp under dette. Naiv Super er en gjennomtenkt, intelligent, morsom og engasjerende bok. Anbefales på det varmeste. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Finnes det bøker på under hundre sider? :dontgetit:

Kanskje litt seint, men jeg vil anbefale som andre har gjort, Beatles av Lars Saabye Christensen Lettlest, morsom, alvorlig, trist, spennende og stort sett genial :) Aner ikke hvor mange ganger jeg har lest den, men boka er fullstendig utlest. Måtte til med teip her om dagen :p

Lenke til kommentar

Dersom du vil imponere læreren din foreslår jeg Kjell Askildsens novellesamling En plutselig frigjørende tanke. Tittelnovellen begynner slik: "Jeg bor i en kjeller; det er i enhver forstand et resultat av at det er gått nedover med meg." Askildsen er kanskje Norges beste novellist.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...