bOMS Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Aaaahhhhhhhhhh! Jeg hater lydreklamer på nettsider. Irriterer meg grønn over at det absolutt skal spillen en jingel av ett eller annet slag når musa mi farer forbi en reklame på f.eks dagbladet sin hjemmeside. Hvorfor kan de ikke la meg være i fred. Jeg legger kanskje merke til reklamen, men det er stort sett med hat i blikket. Og ja jeg kan skru av lyden på PC'en, men jeg liker å høre på musikk mens jeg jobber så det er egentlig ikke et alternativ. Ahhhhhhhhhhhh! Hat! Kanskje hvis noen har et godt tips så tar jeg det gjerne imot. Skrev et spørsmål til en jeg kjenner som jobber hos Opera som kanskje kan gi meg et tips. Så da kan jeg dele det med dere. Til da måtte jeg bare skrike ut i litt frustrasjon. Lenke til kommentar
Newt32 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg hater også det, i browseren jeg bruker, kan jeg disable det greian der. Hater Det, like mye som jeg hater pup'ups. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Fordelen med popups er at de er enkle å blokere. Lydreklame derimot vet jeg ikke hvordan jeg blir kvitt uten å blokere all lyd. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Er det noen som vet hvordan man unngår faenskapet? Kan man koble ut dritten i Firefox eller Opera? Jeg får det ikke til med IE (har SP2.) Lenke til kommentar
Flames Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Selv om jeg er hardcore Opera-fan, må jeg bare si at det funker supert å bare laste ned firefox med adblock-extension. Fjerner alt slik dritt. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Ja adblock kan til en hvis grad være fint. Opera har jo ikke en slik funksjon siden de delevis finansieres gjennom reklamen på nettleseren dems Lenke til kommentar
alexf Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Ser nå at adblock fjærner all flash-reklame. Det er ikke mulig å få den til å kun fjærne lyden? Endret 30. november 2004 av alexf Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Har funnet en delevis Operaløsning som går hvis du ikke skal ha lyd i noen av vinduene. trykk F12 huk av "Enable sound in Web pages" Du finner den også under tools>quick prefrences men da har du ikke lyd på noen av sidene, så det går dårøig hvis du f.eks bruker nettradio. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Har funnet en delevis Operaløsning som går hvis du ikke skal ha lyd i noen av vinduene. trykk F12 huk av "Enable sound in Web pages" Du finner den også under tools>quick prefrences men da har du ikke lyd på noen av sidene, så det går dårøig hvis du f.eks bruker nettradio. Flash-reklamene spiller fortsatt av lyd når du holder over dem med musen. Endret 30. november 2004 av alexf Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 akk ja! Hadde ikke testa ut før jeg posta. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Fikk et tips om å slå av alle program-extentions slik som java og slikt og det virker, men det er litt herk, for av og til har man lyst til at dem skal virke. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg lagde en tråd om problemet her. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 "velkommen til visning", holder på å bli gal. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Jeg lagde en tråd om problemet her. Det var kanskje riktig, jeg startet egentlig tråden bare i ren frustrasjon. Men løsningen med å skru av flash og slikt i Opera hjalp faktisk. Er ikke vanskeligere enn å trykke F12 og aktivisere igjen hvis det skulle være behov for det. Det er selvfølgelig ingen favoritt løsning, men den virker midlertidig. Lenke til kommentar
Gregers Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Enig med topic. Hender jeg skvetter til av plutselige lyder som dukker opp på vg.no. Skal teste ut den blokke-greia. Lenke til kommentar
Mads J. Skrevet 1. desember 2004 Del Skrevet 1. desember 2004 (endret) Spør du meg så er det rett å slett farlig Du sitter foran pcen med musikk på ganske høyt skuv, å føler fred og ingen fare, så plutselig ULER en forbanna ugle i øret ditt så det piper etterpå, wtf liksom?!? Endret 1. desember 2004 av kjexter Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Ja, fy fa*n! jeg sitter og leser en artikkel i f.eks VG.no, så plutselig hører jeg en lyd, kvepper til, ser om det er noen i rommet, så går det opp for meg; J*VLA REKLAME! Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 Spør du meg så er det rett å slett farligDu sitter foran pcen med musikk på ganske høyt skuv, å føler fred og ingen fare, så plutselig ULER en forbanna ugle i øret ditt så det piper etterpå, wtf liksom?!? Den værste til nå var vaktbikkja som spratt frem og bjeffet i dagbladet\vg. Holdt på å drite på meg opptil flere ganger. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 hvor får man tak i den?? Er det en annen browser?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå