Gå til innhold

Pioneer HDJ-1000 headset!

Anbefalte innlegg

Hei. jeg bare lurte på om noen hadde testet dette headsettet. Pioneer HDJ-1000 headset Pioneer HDJ-1000. Djbutikken Noen som har no erfaringer eller noe sånt? vil gjerne høre noe fra en som har testet det før. skal brukes en del til mp3spiller en ipod 3 generasjon og en god del til pc. jeg er pa jakt etter god lyd og er ganske kresen på headset. headsettet prisen er ingen hindring bare det er bra! og ser godt ut :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har hdj1000 selv. Og bruker det utelukkende til dj bruk. Det er ikke behagelig å ha på seg over lang tid. Er lagd for å spille høyt, og brukes "single ear" dj style liksom. Er bra lyd, og spiller høyt, men som sagt ikke behagelig å ha på over lengre tid.

Vil anbefale noe litt dyrere fra sennheiser eller koss. Beyer Dynamics lager også vanvittig bra headsets, men dem er dyre, og ser ikke veldig bra ut. Men spiller godt, og har komfort.

Lenke til kommentar

Selv handla jeg Technics 1210 headset hos dj-butikken for en uke siden. Som hassan skriver så er (alle?) dj headsets ubehagelig over lengere tid(30min+/- på 1210). Stort Pluss(+) til Djbutikken.no forøvrig. meget god service og gratis frakt ;). Selv har jeg nå bestilt koss porta pro for ipod'n (mini).

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Technics RPDJ 1210 i over tre år, og jeg er kjempefornøyd.RP-DJ1210E-S_4.jpg

Kvaliteten er upåklagelig! Selv om jeg bruker dem til daglig, er den eneste slitasjen jeg har sett at gullbelegget på pluggen har blitt tynnere. :ermm:

+ Holder nesten all støy ute og andre hører ikke det du spiller på max guffe. Noe av det beste jeg har vært borti i DJ-sammenheng.

+ MEGET høy kvalitet på lyden, brukte dem som referanse når jeg skulle sammenligne HI-FI høyttalere.

+ Veldig lettdrevne, hører for det meste på svakeste lydinnstilling på en MUVO mp3spiller.

- Ørene blir slitne etter 2 timer sammenhengende lytting i starten.

- Koster å være kar :cool: , men er du glad i musikk finnes det ingen alternativ.

Kan anbefale DJButikken på det sterkeste!

Jeg sier kanskje ikke så mye nytt og spennende her, men jeg har et så sterkt personlig forhold til hodetelefonene mine at jeg måtte bare gi få det ut :blush:

Edit: Når jeg kommer til å tenke på det, har avataren min de på seg!

Endret av Rolf_OLE
Lenke til kommentar

Eg er på jakt etter eit sett med lukka hodefonar til min nyinnkjøpte iPod. Dei hodefonane eg har no er med forsterker, så dei blir vanskeleg å ta med på tur ;) Desse Technics 1210 kjem med spiralkabel? :(

Er dette hodetelefonane som er "best" for bærbar musikk?

Lenke til kommentar

Mitt forslag: Sennheiser HD 280 Pro Er du på jakt etter god lyd så parkerer disse både Pioneer og Tecnics lett. HD 280 Pro er også så bra at de gjerne kan brukes på skikkelig High-end Hi-Fi med godt resultat. De er lettdrevne, volum er ikke noe problem. De demper meget bra og er vel de mest behagelige lukkede hodetelefonene på markedet. Fungerer også meget bra til PC. Eneste ulempen med dem er at de krever ca. 200 timers innspilling. (Koble dem til PC eller radio etc. og putt dem f.eks. i en skuff en ukes tid) De låter bra ut av esken, men de blir bedre etter innspilling.

Jeg har testet det meste av kvalitets headset og snakker vi lukket, så bør du prøve disse.

Pris ca. 1200,- på www.hpx.no

Lenke til kommentar

Kan du sei noko om vekta på desse?

Somme gongar når eg står i platebutikken, så er øyrehøgtalarane (tøft ord) lette og veldig bra å ha på.. Eg får jo ikkje testa desse i fleire timar, men gode platebutikkar plar ofte ha godt utstyr, ja...

Men altså:

* Impedans: 64 Ohm (spelar dette nokon rolle?)

* Frekvensområde: 8 - 25000 Hz

* Følsomhet: 102 dB (denne hadde 120 dB)

* Konstruksjon: Lukket (ca.32 dB demping) - og klemmer!

* Vekt uten kabel: 220 gram

* Både 3.5 mm og 6.3 mm plugg (medfølgende adapter)

Kabellengde?

Lenke til kommentar

Vekta er 220gr. + ledningen som er av spiraltype, denne er ca. 2m. når den er som kortest og strekkes vel til ca. 3m. Den er mye "fastere" i spiralviklingene enn mange andre jeg har prøvd slik at de ikke så lett henger seg fast i bordkanter, stoler etc. Impedansen på 64 Ohm er ikke noe problem for bruk på bærbart utstyr jeg har prøvd. (Ipod, Sony MD og CD) Følsomheten er høy nok for alle som har tenkt å beholde hørselen nogenlunde intakt noen år til.

Som tidligere nevnt her vil alltid headset av lukket system måtte klemme noe, det er jo ikke lenger lukket hvis det ikke er så tett som mulig.

Sennheiser HD 280 Pro har så store "øyrehøgtalare" at de går rundt øret og derfor ikke klemmer på selve øret, styr unna alle lukkede typer som ligger an på øret, det blir meget ubehagelig etter relativt kort tid.

Hvis du ønsker maksimal comfort må du nok velge "øyrehøgtalare" av den åpne typen, her er det også mye større utvalg som gir god lyd. Jeg vil spesielt anbefale Sennheiser HD 595 (1295,- www.hpx.no) disse er meget lettdrevne og har comfort som kan få deg til å glemme at du har dem på. Dette er også vanvittig god lyd til en meget hyggelig pris. Men........ de er åpne og du vil ikke kunne "stenge verden ute" eller din musikk inne med disse.

Det er ikke lett å velge, kanskje begge to? De er ihvertfall av de bedre du kan kjøpe av hver sin type til en grei pris!

Jeg har 12 headset i fra ca. kr. 1000,- til 9000,- det er de to jeg nevner ovenfor som brukes mest!!!

Lenke til kommentar

Hmm... Neida.. Øyrehøgtalarar av den "åpne typen" har eg. Men desse har forsterkar, og denne går på straum. Om eg skal gjere noko med desse, blir det å oppgradera SRM-212 til ein med meir krefter.

Spiralkabel på øyrehøgtalarar for bruk med iPod på farten?

:(

Nææ...

Helst skulle kabelen vert 1 meter lang (toppen 1,5).

Men likevel lukka men lette og høgtspillande....

Lenke til kommentar

Ja............ det er ikke lett å få i både "pose og sekk".

Skal du komme i mål med dine ønsker bør du nok satse på å bytte kabel, dette er jo ganske enkelt å få gjort.

Skal du også ha virkelig god lyd og ubegrenset med "guffe" fra et lukket system bør du kanskje vurdere en liten amp.

Her er det mye å velge mellom fra "Boostaroo" som er mye bedre enn prisen på kr. 370,- tyder på (www.blindesprodukter.no) oppover så langt du orker i pris, av kvalitetsamp`er til vettug pris vil jeg anbefale Xin Supermacro til 249,99 USdollar fra: www.earsonic.com (Kjempeservice - rask ekspedering)

Eller du kan kjøpe middelmådig lydkvalitet fra Pioneer, Technics etc. som er meget lettdrevet, men heller ikke disse oppfyller ditt ønske om kabellengde/type.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...