Arrtoo87 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Hei jeg har nå et internt lydkort som jeg helst vil bytte fortest mulig, men er ikke helt sikker om jeg merker mye forskjell hvis jeg bytter til et nytt lydkort og fortsetter og kjøre digital lyd til forsterker, men har sett litt på de beste audigy kortene og terratec sine, men er ikke sikker hvilket kort jeg burde gå for, har ikke tenkt å bruke altfor mye penger, men vil helst ha det beste til å spille musikk med. 24bit/192khz støtter forsterkeren min, optsk coaksial og analogt 7.1... Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Anbefaler Creative SB Audigy 2 ZS Platinum PRO eller Creative SB Audigy 4 Pro. To lydkort i toppklassen. Det sies at Terratecs kort ligger nærmere referansen enn Audigy-kortene, men jeg har ikke sett noen tester av Audigy 4 ennå. Uansett, her er en link til et supert kort fra Terratec. Endret 30. november 2004 av Diverse Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg kan anbefale et lydkort som heter [url="https://prisguiden.no/produkt/16751"]Chaintek AV-710[/url], dette lydkortet er både rimelig og har en utmerket lydkvalitet på musikk og en coaxial utgang som du kan koble til forsterkeren din og nyte. Søk på nettet om dette kortet og du ser hvor mye skryt det har fått av andre feinsmechere. Lenke til kommentar
Arrtoo87 Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 takk for disse inleggene, men tror jeg går for det terratec kortet, for jeg har sikla en del etter et sånt kort, selv om jeg syntes den siste var billig og hadde fine specs, hvis du kan si meg sånn ca hvor den ligger i forhold til terratec så velger jeg kanskje den Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Anbefaler Creative SB Audigy 2 ZS Platinum PRO eller Creative SB Audigy 4 Pro. To lydkort i toppklassen. Det med toppklasse kan da diskuteres... Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Det var ment for vanlige brukere. Det finnes selvfølgelig mye bedre lydkort enn de to, men da til en astronomisk pris. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Bare det at de er laget av Creative trekker litt ned (synes jeg)... Lenke til kommentar
radiated Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Anbefaler Creative SB Audigy 2 ZS Platinum PRO eller Creative SB Audigy 4 Pro. To lydkort i toppklassen. Det med toppklasse kan da diskuteres... Ingen kort fra creative er å anbefale. M-audio Revolution er et godt alternativ i 6 el. 8 kanaler og med optisk og coaxial digitalutgang. Koster ikke stort mer enn en tusenlapp. Lenke til kommentar
Joi Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 E-MU kortene duger og her. 0404 eller 1212m Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Bare det at de er laget av Creative trekker litt ned (synes jeg)... Ikke for å være pirkete, men hva er det me Creatives kort som trekker ned? Bare lurer, siden jeg aldri har hatt noen problemer med Creative-kort. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 I store trekk: De støyer og har dårlige drivere. Audigy skuffet stort da den ikke støttet innspilling i 24 bit og ikke hadde ASIO-drivere som støttet noe annet en samplerate på 48kHz. Men det er jo fremdeles bedre enn lydkort på hovedkortet... Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Ikke for å være pirkete, men hva er det me Creatives kort som trekker ned? Bare lurer, siden jeg aldri har hatt noen problemer med Creative-kort. Det er vel ikke noe som feiler dem direkte, men "gadget"-faktoren tar litt overhånd, det er ikke antall tre-bokstav-teknologier som avgjør hvor gode signaler det lager. Sammenligner man med noe fra f.eks M-Audio eller Yamaha så ser man (eller ihvertfall hører) hva som skiller toppkort fra resten av røkla... Kommer selvfølgelig an på hva man skal bruke det til, skal man høre musikk på hifi anlegg velger man M-Audio Audiophile, skal man spille EAX2 spill på 6.1 høyttalere fra Logitech eller Creative velger man Audigy 2, de koster omtrent det samme men går hverandre en høy gang på det de er god på. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg har Audigy 2 ZS til ca. tusenlappen, og lyden er helt middels. Gå for et annet merke. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Jeg kan anbefale et lydkort som heter Chaintek AV-710, dette lydkortet er både rimelig og har en utmerket lydkvalitet på musikk og en coaxial utgang som du kan koble til forsterkeren din og nyte. Søk på nettet om dette kortet og du ser hvor mye skryt det har fått av andre feinsmechere. Ja, dette kortet har fått mye skryt. Men er det noen som vet om du får 24bit/96kHz på den optiske utgangen? Og en annen ting. Analogt er det bare ved stereo man har 24/96 støtte, men bare AC97 lyd på multikanal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå