Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Når bør man kjøpe nye vinterdekk?

tstuka

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste erfaring jeg har med kumho er sommerdekk, de satt på bilen til foreldra mine. De dekka ble totalt nedslitt på 2 år, ble kjørt ca 16-18000km iløpet av de 2 åra. Dekka var også dårlig på stort sett alt av føre, men dette var sommerdekk, har ikke testa vinterdekka til kumho.

Lenke til kommentar

Jeg var innom Vianor her på steinkjer for 2 uker siden og der fant jeg 4 gode piggdekk som en kunde hadde levert inn etter han hadde kjøpt seg nye piggdekk der dagen før. Vianor er jo nødt til å levere slike dekk til resirkulering - noe som koster dem penger. Derfor fikk jeg dekkene gratis.. De står på bilen min nå og er gulla gode vinterdekk, brukt en sesong. Manglet noen pigger bak, men ikke så voldsomt. Iogmed at dette er sesongen at mange kjøper nye piggdekk så kan du sjekke litt rundt - de fleste dekkforhandlere er glade for at retur-dekk blir tatt av andre.. Men selvsagt må man være litt kritisk når man gjør dette - det er tross alt brukte dekk. Men tilbake til saken - sjekk bladet Motor. de bruker ha vinterdekk tester på denne tiden av året hvis du fortsatt vil bruke 4-5k på vinterdekk.

Lenke til kommentar
Skal du ha bra og billig dekk?

Ta kjøreturen innom Sharif's Dekksenter.

Der har de beste prisene.

Kjøpte mine der, Nokian Hakkapellita RSI

Blant testvinner av piggfrie.

Sharif's har uten tvil de beste prisene, men det slurves mye når de legger dekk på felg. Kjøpte 2 sommerdekk der i fjor vinter, og det ene var dårlig avbalansert. Kan være lurt å sjekke opp sånne ting i etterkant.

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...