Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, men det funker heller ikke å sende dem Ibsens samlede verker som takk for de flotte tilbudene siden dette bare havner i en innboks et eller annet sted.

Ingen som har noen erfaring med dette?

Du har vel et telefonnummer? Gå til politiet med faksene du har samlet opp og telefonnummer.

Lenke til kommentar
Jepp, men det funker heller ikke å sende dem Ibsens samlede verker som takk for de flotte tilbudene siden dette bare havner i en innboks et eller annet sted.

Ingen som har noen erfaring med dette?

Du har vel et telefonnummer? Gå til politiet med faksene du har samlet opp og telefonnummer.

Det er vel strengt tatt ikke ulovlig å sende ut reklame med faks. Det kan sammenlignes med telefonsalg, som er irriterende, men ikke ulovlig.

Lenke til kommentar

En del fakser kan styres fra PC'en slik at et dokument kan sendes direkte til faksen og videre til mottager. Du skriver enkelt og greit "Nei takk, jeg ønsker ikke å motta mer reklame fra dere eller informasjon om dere og deres produkter. Vennligst ikke send meg mer. Med vennlig hilsen [navn og telefaksnummer]". Dette skriver du i et dokument med fontstørrelse stor. Ha kun et tegn pr. side og send så dette til faksen i andre enden.

Har selv ikke prøvd dette, men vurderte å gjøre det når fattern fikk så mye inn.

Lenke til kommentar
En del fakser kan styres fra PC'en slik at et dokument kan sendes direkte til faksen og videre til mottager. Du skriver enkelt og greit "Nei takk, jeg ønsker ikke å motta mer reklame fra dere eller informasjon om dere og deres produkter. Vennligst ikke send meg mer. Med vennlig hilsen [navn og telefaksnummer]". Dette skriver du i et dokument med fontstørrelse stor. Ha kun et tegn pr. side og send så dette til faksen i andre enden.

Har selv ikke prøvd dette, men vurderte å gjøre det når fattern fikk så mye inn.

Kunne man tømt faksen deres for papir og blekk, så hadde jeg gjort dette, men som jeg sa tidligere, så går dette garantert bare i innboksen på en pc, og de kan bare slette det som du sletter spam på emailen din.

Mulig jeg sender en mail til forbrukerrådet om dette, burde vel kunne gå inn under brudd på markedsføringslov eller noe slikt.

Takk for alle svar hittil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...