Gå til innhold

Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger nytt kamera!! Ikke bare trenger, jeg LENGTER etter nytt kamera!! Har nå et Nikon Coolpix 2500, det har funket greit i 2 år, men er særlig misfornøyd med bilder som er tatt innendørs. Og nå begynner det jo å bli et gammelt og utdatert kamera, så det er på tide å kjøpe et nytt.

Jeg har sett på Nikon Coolpix 5200 og 5400. I utgangspunktet er det viktig for meg at det er et ganske lite og lett kamera, da jeg bruker det mest til fest, ferier, til å ha i veska og til "snap-shots". Noen ganger tar jeg bilder i bryllup osv, men synes ikke jeg gjør det ofte nok til å forsvare innkjøp av en D70 (som står aller, aller høyest på ønskelisten...)

Jeg bruker minimalt med manuelle innstillinger - jeg liker å skru på kamera og trykke ned knappen og få ok bilder.

Har sett at endel har slitt med autofokusen på 5400, da er det kanskje ikke det smarteste kameraet for meg. Men er så usikker, trenger noen som sier "DETTE kameraet skal du kjøpe"... :!:

Høres ut som jeg er skikkelig Nikon-frik - vet ikke helt hvorfor, men jeg har liksom holdt meg til det. Er selvfølgelig åpen for andre forslag!!

Noen som kan hjelpe!?!?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil ha et lite kamera med god billedkvalitet og samtidig lettvint å bruke, så anbefaler jeg Panasonic FX7. Dette kameraet er lite og lett, men raskt og brukervennlig. Det har god optikk fra Leica, og gir etter hva jeg har sett svært gode billeder.

"Dette kameraet skal du kjøpe" :p ..nei seriøst. Jeg tror du vil bli veldig fornøyd med kameraet! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...