Gå til innhold

hvilken linux distro til stuepcen min?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ubuntulinux.org

Ubuntu er rask, enkel og grei. Og den er basert på debian, så du har nok "kraft" under panseret :)

ok! men det bør jo være et bra grafisk grensesnitt!

helst stort så det går ann å se noe på tv! :)

Dét er det! - Legger du inn Freevo, har du ein mediemaskin med ein gong ;)

Og til Leoric; I second that ;) -- Ubuntu er ein fryyyd :D

Lenke til kommentar
En av tingene som det aldri går ann å få svar på er hvilken distro som er best. :)

hehe, skjønte det! da tar jeg bare redhat! er vant med den distroen!

Er vel ikke mulig å laste ned Red Hat gratis lenger - hvis du vil ha noe Red Hat-lignende, last ned Fedora, som opprinnelig var en fork av Red Hat.

Lenke til kommentar
En av tingene som det aldri går ann å få svar på er hvilken distro som er best. :)

Er vel ikke mulig å laste ned Red Hat gratis lenger - hvis du vil ha noe Red Hat-lignende, last ned Fedora, som opprinnelig var en fork av Red Hat.

Hva er det ikke gratis lengre? :cry: hva med sUsse som så mange snakker om! er det en bra distro i forhold til red hat?

Lenke til kommentar

Hva er det ikke gratis lengre?

Rett og slett fordi Red Hat valgte å satse mest på bedrifter. Men som sagt så er Fedora det nærmeste du kommer Red Hat. Red Hat har faktisk flere utviklere ansatt som jobber med Fedora.

hva med sUsse som så mange snakker om! er det en bra distro i forhold til red hat?

Også en bra distro, og en av de mest brukte. Ulempen er at bare den relativt dårlige Personal Edition kan lastes ned i ISO-form. For å få Professional Edition må du enten kjøpe en pakke fra en butikk som selger slikt, eller laste ned via FTP. Guide til det kan du finne som stickie i dette forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...