~inso Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Du vil jo bare få en monitor som fungerer som den skal ikke sant ? Jeg vil heve kjøpet. Er møkk lei alt tullet med denne skjermen nå. Skulle jeg faturert dem for tiden som er tapt og har gått med til å stresse med å levere/hente hadde jeg satt i egen kinosal og spilt hl2 snart. Lenke til kommentar
snole Skrevet 26. desember 2004 Del Skrevet 26. desember 2004 Angående feilen på skjermen så ble samme feil reparert 2 ganger? Den informasjonen som trådtarter hadde lagt ut her i tråden på det tidspunktet jeg prøvde å nyansere litt, sa at det var 2 forskjellige feil på monitor (tilogmed 2 forskjellige monitorer) som var blitt rettet på. Lenke til kommentar
~inso Skrevet 26. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2004 Ok, ser at vi gjerne kan ta en liten oppsummering her. Jeg kjøpte en skjerm hos itbutikken.no. Halvannet år senere brøt den sammen. Leverte den inn til infocare og ba om å få reparert. Fikk den igjen, tok 10min før den tok kvelden igjen. Leverte så inn skjermen og fikk en erstatningsskjerm (enda jeg ba om å få reparert den aktuelle skjermen en gang til. Den har nå tatt kvelden den og. Altså; når jeg leverer denne skjermen inn, blir det 3 reperasjonsforsøk. Loven sier at de har rett til 2. Hvis dette ikke går og det er samme feil, kan man velge mellom å kreve nytt produkt eller heve kjøpet. Mailet først itbutikken, fikk svar fra selveste sjefen. Svaret her står i første posten min på side 1. Han sa at det var 2 forskjellige feil som dere ser. Har nå kontaktet kundeservice hos infocare og bedt om å få oversendt servicerapporter. Disse viser at det var reinspikka LØGN. Det var nemlig et pent lite utdrag som passet sjefen hos itbutikken (eller infocare for det jeg vet) best. Det har nemlig vært reparert for samme feil. Lenke til kommentar
duda Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Den største feilen som har blitt gjort i denne saken, står vel DU for. En rapport fra servicene, mye tidligere, hadde gjort ting mye lettere for deg. Som flere nevner, så bør du nok sende skjermen inn for tredje gang. Er det samme feil som de to andre gangene, så får du ny vare eller heve kjøpet. Er det ikke samme feil, så blir den reparert. Som sagt, hadde du bedt om servicerapport med engang, så kunne det nok gått fortere. Og da hadde du hatt bevis i tillegg på at det var samme feil og ikke forskjellige feil. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Ser ikke hvorfor han skal sende skjermen inn enda en gang. Det er reparert to ganger for samme feil, tredje gangen kan han kreve omlevering eller pengene tilbake. Send en mail til Itbutikken med dokumentasjonen du fikk fra Infocare. Snole: At det er to forskjellige skjermer er er vel uinteressant da den andre skjermen er en erstatningsskjerm og ikke en ny skjerm. TS: Skjønner godt at du ville ha din egen skjerm tilbake, men en reparasjon kan i noen tilfeller bli for dyr eller ikke mulig å gjennomføre. da vil det være naturlig å gi en erstatningsvare. En ny vare kan også fort bli for dyrt. Det skal være mulig for en nettbutikk å komme levende ut fra dette. Men jeg kjenner selv følelsen av 'dette ikke er den skjermen jeg kjøpte, hvem vet hva den har væt utsatt for'. Endret 27. desember 2004 av Orjanp Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Skjermen er i følge Infocare reparert for 2 forskjellige ting. Symtomene var jo akkurat de samme likevel. Tror nok det var Infocare som ikke helt visste hva de skulle reparere. Var det slik å forstå at dette var en reperasjon du ikke betalte for? Isåfall er det bare å peise på. Klag på jobben som ble gjort. Det er jo samme feilen ennå. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Den største feilen som har blitt gjort i denne saken, står vel DU for. En rapport fra servicene, mye tidligere, hadde gjort ting mye lettere for deg. Det er da ikke forbrukers ansvar å drive "etterforskning"? Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Kan ikke få sagt det nok ganger at HOLD DERE UNNA ITBUTIKKEN, DE ER IKKE VERDT NOEN FÅ KRONER SPART. Spørsmålet er bare hvordan jeg bør gå fram nå. Hvordan slå to fluer i en smekk? - hvordan kan jeg få hevet kjøpet, og hvordan kan jeg lage mest mulig HELVETE for disse sleipe, løynaktige drittsekkene som umulig kan ha gjort noe lovlig i denne saken... Hadde fått litt sympati for saken, men etter inlegget ditt lille julaften mistet du all min sympati. Lenke til kommentar
~inso Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Det må du gjerne forklare grunnen til. Kan garantere deg at du også hadde blitt forbannet etter å ha blitt utsatt for dette. Overreagerte kanskje litt ja, men hva er egentlig verst? Og duda: du mener virkelig at det bør falle meg naturlig å dobbeltsjekke de fakta itbutikken har gitt meg, med leverandøren for å forsikre meg om at de ikke lyger? Og jeg har selvsagt framlagt kravet mot itbutikken, det er derfor jeg står der jeg står i saken idag. Og spør dere om hjelp. Tingen her er at itbutikken har vist seg så slue og vrange å ha med å gjøre, at jeg vil forsikre meg om at det gjøres riktig. Hvis jeg sender en liten pinglete mail og spør om de "vennligst kan forklare meg om de så har falt utfor en liten "ulykke" og gitt meg feil opplysninger, tviler jeg ikke på at de vil gjøre alt i sin makt for å bagatellisere dette. Vi ser jo bare hvordan de kverulerer på det med 5års reklamasjonsrett. Har både selv referert til og bedt dem ta det opp med forbrukerrådet, men sjefen på itbutikken vender det døve øret til. VOLDSOMT provoserende. Endret 27. desember 2004 av ~inso Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Det må du gjerne forklare grunnen til. Kan garantere deg at du også hadde blitt forbannet etter å ha blitt utsatt for dette. Overreagerte kanskje litt ja, men hva er egentlig verst? Hvorfor driver du og redigerer inleggene dine hele tiden? For eksempel startinlegget? Lenke til kommentar
~inso Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Det må du gjerne forklare grunnen til. Kan garantere deg at du også hadde blitt forbannet etter å ha blitt utsatt for dette. Overreagerte kanskje litt ja, men hva er egentlig verst? Hvorfor driver du og redigerer inleggene dine hele tiden? For eksempel startinlegget? Startinnlegget redigerte jeg da jeg fant ut at jeg ikke hadde sensurert et par ting. Har generelt en tendens til å se etpar ting som bør legges til etterpå Lenke til kommentar
~inso Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Som flere nevner, så bør du nok sende skjermen inn for tredje gang. Er det samme feil som de to andre gangene, så får du ny vare eller heve kjøpet. Er det ikke samme feil, så blir den reparert. Det er akkurat det som ikke skjer slik det ligger an nå. Sett deg litt inn i saken da... For det første hadde det ikke vært oppdaget at det var samme feil hvis ikke jeg nå hadde "etterforsket" selv. For det andre; hvis jeg sender den inn før jeg får klarert dette er ballen i deres hender, og de kan spille som de vil. Ergo jeg når ikke fram. Hadde alt vært som det skulle, så ja, da kunne jeg gjort det slik, men tinger langt fra som de skal. Det er det som er cluet her. Lenke til kommentar
~inso Skrevet 27. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2004 Så... noen anbefalinger på hva jeg skal gjøre videre eller? Døde liksom litt hen dette her . Bør jeg ta kontakt med itbutikken og spørre dem om en forklaring? Bør jeg gå rett til forbrukerrådet? Lenke til kommentar
duda Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 Og duda: du mener virkelig at det bør falle meg naturlig å dobbeltsjekke de fakta itbutikken har gitt meg, med leverandøren for å forsikre meg om at de ikke lyger? Nei det bør du ikke gjøre selvsagt. Men du har hele tida sutret over hvor dyr og dyrebar denne skjermen er for deg, er det da ikke greit å vite da hva som har blitt fikset? Sender du en bil til rep, så er det greit å vite hva som har blitt fikset. Muligens du er annereldes, men sånn føler hvertfall jeg det. Det som er rart er at du ikke har spurt om rapport om hva som har blitt fikset. Uansett så skal jo dette følge med, at du har fikset skjermen to ganger, men fortsatt ikke fått noe rapport over hva som har blitt fikset er rart syns jeg. Men uansett så burde du vel spurt om rapporten selv når det ikke fulgte med. Har lest igjennom hele tråden. Jeg mener at du ikke har noen sak, og du bør så absolutt akseptere det å sende inn skjermen. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Kan godt forstå din frustrasjon, men er nok redd for at du må sende inn skjermen til reperasjon nok en gang. Så kan du jo etter retur av den, håpe at den feiler igjen med samme feil. Pass nå på at de reparerer den skjermen du sender inn da. Veldig trivelig å handle via nettbutikker, og spesielt hvis du må reise helt til Danmark for å skjelle ut nettsjefen. Jeg prøvde forresten nettopp å kjøpe en cpu fra de. Var på billigsalg, siden de hadde gjort en liten regnefeil på en ca 6-7000,-. Fikk selvfølgelig beskjed om at ordren derfor ble slettet :!: . Lenke til kommentar
~inso Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Jeg så kun på symptomer, og gikk ut ifra at det var samme feil. Det var når jeg så at det ble aktuelt med heving at jeg nettop tok kontakt for å få vite hva som er reparert. Det var fullstendig likegyldig for meg hva av elektronikken som var reparert den første gangen jeg leverte inn skjermen, da jeg ikke ventet å få flere problemer med den. Og andre gangen mottok jeg en innbytteskjerm. Hva mener du jeg burde gjort da? Fått opplysninger om hva som var gått når den i sin tid ble byttet inn? Ser liksom ikke helt nytten ut av dette. Grunnen til dette er; En skjerm er ikke det samme som en bil; dvs har ikke slitedeler, så saken skiller jo seg dermed vesentlig. En skjerm er ikke mekanisk på samme måten som en bil. Du mener at jeg ikke har noen sak, fordi...? At de ikke har fått 2 reperasjonsforsøk? Du mener det mangler noe her eller? Og du mener kanskje at saken blir bedre av at de lyger om hva som er reparert og dermed framstiller det som om varen ikke er reparert for samme ting? Vennligst skriv litt mer utfyllende. En ting er om du synes det er en sak basert på de første sidene i tråden, en annen ting er om du synes det etter disse nye opplysningene kom fram. Må si jeg finner det merkelig, så vennligst forklar. Lenke til kommentar
duda Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Leser du ikke hva jeg har skrivi?? Har sagt at jeg har lest gjennom HELE tråden, dvs alle sidene. ALLE 6 sider. Jeg mener at du ikke har noen sak, fordi det ikke er noen sak. Det eneste jeg kan se er at du har gjort en sak ut av ingenting. Ja de har fått 2 reperasjonsforsøk. Og siden du sier at skjermen har blitt utsatt for samme feil, dvs en tredje gang, så skal du få en ny skjerm eller hevet kjøpet. Men for å gjøre det, så må du sende inn skjermen. Service folkene må sjekke selv at det faktisk er samme feil som de to andre gangene, ikke fordi de ikke stoler på deg, men sånn er prosedyrene. Er det samme feil, så får du ny skjerm eller hevet kjøpet. Som sagt så kan jeg ikke se hvor du skal få en sak ut av det der. Hvor mener du at du har en sak da? Lenke til kommentar
snole Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 (endret) En skjerm er ikke det samme som en bil; dvs har ikke slitedeler, så saken skiller jo seg dermed vesentlig. En skjerm er ikke mekanisk på samme måten som en bil. Nuhvel. Greit at en komponent ikke slites mekanisk (bevegelse), men de slites fysisk. Selv 220 Volts kabler blir dårlige til slutt, selv om de ligger i ro inni veggen (skjult anlegg). Grunnen til det er at strøm funker ved utbytting av elektroner. Dvs at de "originale" elektronene i materialet erstattes av tilføre elektroner, og materialet avgir da sine egne elektroner i den andre enden. (Grovt forklart). Over tid svekkes da materialene. En annen ting er at spoler og krystaller og kondensatorer kan slites mekanisk. Dette siden de ofte brukes i oscillatorkretser der man genererer signal med xx frekvens. Evt i kretser som håndterer vekselspenning. Materialet svinger da i takt med signalet (mikroskopisk dog) og påfører materialet mekanisk svekkelse. Har reparert mang en fjernkontroll der bena på krystaller har knekt pga metalltretthet. Over til din sak. Hør med IT-butikken en gang til. I en vennlig tone be om å få hevet kjøpet, da du har fått frem rapporter fra Infocare som viser at den informasjonen IT-butikken har ikke er korrekt. Kan være så enkelt at det er en misforståelse. Endret 28. desember 2004 av snole Lenke til kommentar
~inso Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Først så sier du jeg ikke har en sak, så sier du jeg har det, men bare hvis det er feil på denne skjermen og... dude, er jo det tråden her handler om. Har fått to reperasjonsforsøk, den skjermen jeg har nå har samme symptomer, og hvis jeg leverer den inn blir det 3dje reperasjonsforsøk. Men slik saken har utviklet seg er jeg veldig skeptisk til å gjøre det uten å få avklart alt på forhånd... så hva gjør jeg...? Lenke til kommentar
~inso Skrevet 28. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2004 Hør med IT-butikken en gang til. I en vennlig tone be om å få hevet kjøpet, da du har fått frem rapporter fra Infocare som viser at den informasjonen IT-butikken har ikke er korrekt.Kan være så enkelt at det er en misforståelse. Sikker på at det er lurt. Jeg mener... hadde jeg visst at itbutikken ikke var noen sleipinger, så hadde jeg glatt tatt en vennlig tone, men er redd for at det blir utnyttet nå... Bør jeg legge litt mer trykk på. Evt. spørre om en meget god forklaring på hvordan dette kan ha skjedd... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg