Gå til innhold

Kan Itbutikken.no nekte meg å heve skjermkjøpet?

Anbefalte innlegg

Dobbelman sa en del intelligent i sin tråd.

Hvem er mest kvalifisert til å si hva som er samme feil i et komplisert elektronisk apparat?

Inso? Forbrukerrådet? Itbutikken? Infocare?

Selvfølgelig er det Infocare's teknikere de som har mest KOMPETANSE for å kunne uttale seg om dette.

Så lenge hovedpoenget er at forbrukerrådets tolkning skisserer at det ikke er et teknisk spørsmål, men et spørsmål om symptomer fra forbrukers synspunkt, er det uvesentlig. Skjønner ikke hva som er så intelligent med å trekke frem det igjen når vi har hatt samme diskusjonen tidligere. Hvis han skal gjøre noe som ligner konstruktivt med sine uttalelser bør han ihvertfall kommentere roten av problemet, som er hvorfor han har så mye mer rett enn forbrukerrådet.

Jeg vil si det ville vært trist den dagen jurister og/eller andre papirpushere får den myndighet at de kan overkjøre fagfolks kompetanse.

Grunnen til at forbrukerkjøpsloven har oppstått, er jo det tvert motsatte. Det tristeste hadde vært om jeg nå hadde mottatt 100 skjermer med samme feil hver gang for meg, mens teknikerne og butikken, som har samme interesse (butikken å spare penger, teknikere å få flest mulig rep. oppdrag) kunne teknifisert dette noe så inn i hampen at jeg alt i alt hadde kjøpt meg et problem uten snev av driftssikkerhet. Forbruker skal ikke være offer, det er det forbrukerkjøpsloven skal; hindre at mektige kjøpsmenn får holde på som de vil.

~inso: Du har en oppfatning som er langt fra virkeligheten når du sier dette:

Men TOTAL BLACKOUT/UBRUKELIGHET på et produkts eneste hovedfunksjon er da også samme feil.

Det der må være noe av den mest virkelige virkelighetsbeskrivelsen jeg kommer på atm. her jeg sitter og får skjerm etter skjerm blåst i trynet.

Du sier selv du har gått Elektronikk VK1. Men du har jo vist meg at du ikke skjønner hvordan en lodding eller en helt vanlig glass-sikring fungerer.

Hvor i alle dager har jeg vist dette? Det eneste jeg har gjort er å stille meg ekstremt spørrende hvor du får det fra at det er en "vanlig slitasjeskade" at sikringer ryker pga. materialtretthet etter knappe 2år. Jeg kjenner ingen som vet at de må "regne med at dette skjer" skjermen deres.

Og når det gjelder den loddingen har jeg stilt meg spørrende til hvorfor det skal kunne unnskyldes; hvis de ikke klarer å lodde skikkelig eller hvis loddetinn ikke er tilstrekkelig for å utføre den oppgaven som er nødvendig er det jo DE som har foretatt en feilvurdering når de gjorde det første gang. Jeg skal da ikke måtte ta forebehold om at de gjør feil. Det går på deres kappe. Har også lært meg endel om hva som er god lodding og ikke, og jeg kan fortelle at hvis det er utført skikkelig skulle det ikke rølet etter "materialtretthet" som du kaller det, med det første.

Spesielt den tråden der du trakkaserer duda.

Hvorfor er det jeg som trakasserer duda? Hvorfor ikke motsatt? Det er jo han som indirekte antyder hvor toskete jeg er som i det hele tatt lager en sak av dette. Og det gjør han med argumenter jeg UTALLIGE ganger har besvart og grunngitt. Om dere mener jeg var krass er en ting; men det bør da være bred enighet om hvor ufattelig ubrukelig hans uttalelser er i forbindelse med saksgangen når det bare er en repetisjon av ting som har vært oppe dagen før. Slikt kan knekke selv den beste når man prøver å føre en kontruktiv dialog i en 26 sider lang thread.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg takker bare for at han ønsker meg lykke til. Føler du deg så utrolig støtt av det?

Jeg sa ikke at du var en idiot, det har jeg aldri sagt. Jeg bare sa at det er underlig at du spør om en uttalelse fra forbrukerrådet når vi har brukt xx antall sider på å diskutere en link derfra.

Det eneste jeg har sagt er idiotISK er måten dobbelmann og duda bla. pumper på med meningsløst svada som alt er besvart. Dette tar jo unødvendig plass.

Og når det gjelder reklamsjonstiden; hvis du leser mailene fra korrespondansen med itbutikken presiserer jo sjefen sjøl at det er 2års reklamasjonsrett når jeg kontakter han 3 gang (skjermen jeg nå akkurat har levert til Infocare. det du quoter til ble sagt en annen gang skjermen gikk i stykker.). Måten han gjør dette på kan ihvertfall for meg ikke tolkes på andre måter enn at han mener;

1. 2års reklamasjonsrett

2. Ingen utvidelse av denne tiden ved tidligere feil innenfor reklamasjonstiden.

En annen ansatt ved Itbutikken prøvde jo også tidligere å avvise meg med at denne tiden hadde utløpt før den hadde, før sjefen nå kommer med riktig kjøpstidspunkt i sine mailer.

Har du foressten fått noen form for bekreftelse at Infocare ser på dette som en garanti/reklamasjonssak?

Er ikke helt sikker på hva du mener her. Infocare har ikke uttalt seg om reklamasjonstiden hos itbutikken. Infocare forholder seg uansett kun til GARANTItiden som er på 3år om jeg ikke tar feil. (5år fordi det er produksjonsfeil med skjermen som vi fant ut tidligere i tråden)

jeg føler meg ikke støtt av det, men heller at du skjeller ut andre som ikke er enige med deg, denne personen du snakker om her, sa ingenting konstruktivt i det hele tatt, men gjentok ting som er sagt til det kjedsomelige før. Min moral var at alle bør få samme behandling, nok om det

at han ønsker deg lykke til er bare fint, jeg ønsker deg også lykke til nå som det ser ut til at du får levert skjermen :thumbup:

det jeg mente med det med Infocare, var at slik jeg tolket Itbutikkens siste svar var at de nå mente at du ikke lenger hadde noen sak siden du ikke hadde levert skjermen, Infocare vil jo fakturere enten Itbutikken/produsent eller i siste instans deg for undersøkelse/reperasjon. Så hvis de har sagt at dette er en garantisak har de dermed "bundet" Itbutikken/produsent, og dermed så er alle diskusjoner ang. 2/5 års reklamasjonsfrist osv over, og det eneste som gjenstår er da om du har rett til heving eller ikke.

når det gjelder tolkning av begrepet "samme mangel" så står det ikke noe i forarbeidene til loven som jeg kan se, men den refererer til en eldre NOU, så jeg har ikke klart å finne "rett" tolkning av begrepet.

Enig med andre her at forbrukerrådets tolkning er ikke bindene for noen, men den er samtidig et rimelig "tungtveiende" argument for hvordan loven skal tolkes, så jeg er helt enig din strategi å vektleie det argumentet ovenfor selger.

stå på og husk da ikke halshugg andre debattanter ;)

Lenke til kommentar
jeg føler meg ikke støtt av det, men heller at du skjeller ut andre som ikke er enige med deg, denne personen du snakker om her, sa ingenting konstruktivt i det hele tatt, men gjentok ting som er sagt til det kjedsomelige før. Min moral var at alle bør få samme behandling...

samme behandling som i; halshugging? :!:

Nei, jeg føler jeg vært tolerant nok mot den typen oppførsel før her i tråden, og bedt tuusen ganger om å la være, så til slutt måtte det jo bare komme... Men likevel klarte jo bl.a dobbelmann å melke det utbruddet for hva det var verdt, nok om det.

takk for lykkeønskingen ihvertfall :)

Endret av ~inso
Lenke til kommentar

Totalt off topic:

Var da veldig så engasjert du ble av postene mine. Skjønner ikke at folk her skal bli totalt avskåret dersom de kommer med samme kritikken som har kommet før, det er da bare deres syn på saken, og det får du takle når du visserligen spør. Her er det tolkninger hele veien.

Du er ikke like snar å hysje på folk når det er utelukkende positiv respons. Å kjefte på kritikk bare fordi den er negativ er helt bak mål.

Kan vi la dette ligge til neste runde?? :!:

Ser fram til neste episode... ville vært greit å vite hvor dette ender

Lenke til kommentar
Dobbelman sa en del intelligent i sin tråd.

Hvem er mest kvalifisert til å si hva som er samme feil i et komplisert elektronisk apparat?

Inso? Forbrukerrådet? Itbutikken? Infocare?

Selvfølgelig er det Infocare's teknikere de som har mest KOMPETANSE for å kunne uttale seg om dette.

Så lenge hovedpoenget er at forbrukerrådets tolkning skisserer at det ikke er et teknisk spørsmål, men et spørsmål om symptomer fra forbrukers synspunkt, er det uvesentlig. Skjønner ikke hva som er så intelligent med å trekke frem det igjen når vi har hatt samme diskusjonen tidligere. Hvis han skal gjøre noe som ligner konstruktivt med sine uttalelser bør han ihvertfall kommentere roten av problemet, som er hvorfor han har så mye mer rett enn forbrukerrådet.

Jeg vil si det ville vært trist den dagen jurister og/eller andre papirpushere får den myndighet at de kan overkjøre fagfolks kompetanse.

Grunnen til at forbrukerkjøpsloven har oppstått, er jo det tvert motsatte. Det tristeste hadde vært om jeg nå hadde mottatt 100 skjermer med samme feil hver gang for meg, mens teknikerne og butikken, som har samme interesse (butikken å spare penger, teknikere å få flest mulig rep. oppdrag) kunne teknifisert dette noe så inn i hampen at jeg alt i alt hadde kjøpt meg et problem uten snev av driftssikkerhet. Forbruker skal ikke være offer, det er det forbrukerkjøpsloven skal; hindre at mektige kjøpsmenn får holde på som de vil.

Nok en gang til deg ~inso, siden du tydeligvis ikke klarer å oppfatte de enkleste ting når de går mot dine personlige kveruleringer. Forbrukerrådets tolkning skisserer at det ikke er et teknisk spørsmål. Nok en gang må du altså forklares at forbrukerrådets tolkning ikke har en dritt å si for deg nå. ITbutikken tar ikke hensyn til Forbrukerrådets tolkninger, så frem til du sitter i megling er det bare tomt preik, unødvendige gjentagelser og fullstendig irrelevant å dra fram disse tolkningene. Prøv å forholde deg til den virkelige verden, så kanskje du kommer noen vei med dette en gang. Slutt å trekk fram irrelevante ting hele tiden. Forbrukerrådet er enig med, flott for selvfølelsen din sikkert, men det betyr absolutt null og niks hva de sier så lenge ITbutikken ikke er enig i tolkningen deres. Kan du snart klare å innse det, eller er det for vanskelig for deg å oppfatte den virkelige verden?

Og om du blir irritert over den kommentaren får du bare bli det. Du sier deg enig i at Forbrukerrådets tolkninger er uviktige i en post, og to poster senere kommer du nok en gang trekkende med de samme tolkningenen som "bevis" på at du har rett. Du liker tydeligvis å kverulere mer enn du har lyst til å faktisk komme noen vei.

Og når du insinuerer at reparatørene skulle gi pokker i hvor mange ganger samme feil oppstår på et produkt fordi de vil ha flest mulig oppdrag oppnår du ikke noe annet enn å miste enda mer respekt. Du skjønner jo tydeligvis ikke hva en bedrift som InfoCare overlever på. Hvordan pokker tror du det ville gått med rykte til en reparatør dersom han til stadighet sendte fra seg produkter som fikk samme feil igjen? Og hvor lenge tror du en reparatør med et slikt rykte ville fått oppdrag?

Hele denne "saken" din begynner å fremstå som en eller annen personlig vendetta mot ITbutikken og InfoCare. Jeg vil foreslå at du prøver å være litt saklig når du skal ha med bedrifter og gjøre dersom du faktisk ønsker å få løst saken din. Den måten du driver på når du "argumenterer" på den måten du gjør fører deg absolutt ingen steder, et hint du kanskje burde tatt for ca. 8 uker siden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...