Gå til innhold

Kan Itbutikken.no nekte meg å heve skjermkjøpet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jaja. dette er jo så komisk at jeg må slenge meg på:p

 

Det å komme med personlige angrip gjennom et så dårlig medium som et forum synes jeg er lavmål!

 

La meg også få poengtere at jeg har handlet fra Itbutikken omtrent 40+ ganger, og at jeg også har hatt mine negative erfaringer med dem, men det har jeg hatt med mange flere webshopper og. En dårlig erfaring får meg ikke til å bytte min mening om at Itbutikken stiller meget sterkt på pris/utvalg. Ang. saken din har jeg null medlidenhet, siden det alltid er en risiko ved web-/postordre kjøp og evt. problemer med reparasjoner/bytte i etterkant av slike kjøp. Jeg kan vedde på at du ville oppnådd ett akkurat likt resultat hvis skjermen var kjøpt hos en annen tilfeldig webshop. Det er nemlig et sentralisert firma som driver med reparasjoner av skjermer i Norge, og som har avtale med viewsonic. Itbutikken forholder seg jo kun til hva de har sagt og følger ellers de vanlige prosedyrene for reparasjoner/bytte.

Lenke til kommentar
Ang. saken din har jeg null medlidenhet, siden det alltid er en risiko ved web-/postordre kjøp og evt. problemer med reparasjoner/bytte i etterkant av slike kjøp.

Gir det faktum at man driver en webshop en rett til å se vekk i fra lovverket?

Det er jo en grunn til at det er en slik risiko, og det er jo akkurat det som har blitt vist i denne tråden. Nemlig at de er noen slasker. Og det mener du JEG skal ta selvkritikk for? Vi har altså syndet i det øyeblikk vi engang handler på en webshop? Hvis det er meningen at det skal være slik hadde de ikke fått lov til å drive slik forretning.

 

Jeg kan vedde på at du ville oppnådd ett akkurat likt resultat hvis skjermen var kjøpt hos en annen tilfeldig webshop.

Det er en temmelig drøy påstand. Tviler på du har satt det skikkelig inn i saken. Jeg har ihvertfall hatt lignende saker med andre webshoper. For jeg har faktisk handlet en del på nett. Både som privatperson i tillegg til at jeg gjør de fleste datarelaterte innkjøp for en bedrift i slekten. Og jeg kan vise til HELT andre holdninger. Itbutikken syns å basere seg på akkurat slike som deg: som sparer etpar kroner mot at de blir behandlet som luft i etterkant av kjøpet (du sa jo du hadde dårlige erfaringer). Trist at det skal være slik at man får drive på denne måten. Om ikke du angrer, tror jeg ihvertfall at mange andre gjør det. Jeg gjør det ihvertfall, og skulle ønske jeg ble opplyst om det på forhånd. For jeg synes nemlig at vi som forbrukere utifra et etisk handlemønster viser at dette ikke er akseptabelt. Hvis ikke blir vi sittende igjen med store firmaer som gir faen bare det klirrer i kassen til slutt. Og det er ikke noe kult.

 

Det er nemlig et sentralisert firma som driver med reparasjoner av skjermer i Norge, og som har avtale med viewsonic.

Det berører overhodet ikke det faktum at jeg har rett til å heve kjøpet og de nekter på dette uten grunn. Det er itbutikken som er mitt bindeledd.

 

Itbutikken forholder seg jo kun til hva de har sagt

De forholder seg til ting de ikke engang gidder å forklare. Dermed er det kanskje grunn til å spørre seg om de forholder seg til de rette tingene? Og de rette tingene er IKKE antagelser basert på dansk kjøpslov og egen lommebok.

 

og følger ellers de vanlige prosedyrene for reparasjoner/bytte.

Stridsspørsmålet dreier seg om heving. Etter 2 reperasjonsforsøk bortfaller nemlig de "vanlige prosedyrene".

Endret av ~inso
Lenke til kommentar
De forholder seg til ting de ikke engang gidder å forklare. Dermed er det kanskje grunn til å spørre seg om de forholder seg til de rette tingene? Og de rette tingene er IKKE antagelser basert på dansk kjøpslov og egen lommebok.

De forholder seg til norsk forbrukerkjøpslov. Du derimot gjorde ikke det første gangen du krevde å heve kjøpet. Du har siden første kontakt med ITbutikken etablert deg som en kverulant og kranglete kunde.

 

De har, helt uten å bryte loven, sagt til deg at saken om heving av kjøpet ikke behandles mer fra dem, men går til megling hos Fobrukerrådet. Ballen ligger nå hos deg, og ingenting kommer til å skje før du har tatt kontakt med Forbrukerrådet for megling.

 

At du nå får sendt inn skjermen din til diagnose betyr at kontakten med Forbrukerrådet ikke bør skje stort senere enn om en ukes tid, når du har fått skjermen tilbake fra InfoCare. Forutsetter da selvfølgelig at du ikke presterer å begynne å krangle med InfoCare også.

Lenke til kommentar

Er det mulig....etter så mange uker, så har du fortsatt ikke klart å sende inn den skjermen.

 

Når du har somlet deg så lenge, så tviler jeg på at du får noe. Du har for ITbutikken bare blitt en kverrulant og useriøs kunde. For mange andre brukere her inne, så virker du bare som en stor kranglefant. At du videre skal drive å krangle med Infocare om budbil, fører ikke akkurat saken så mye lengre. Av 3 parter, så har du prøvd å krangle med to, det neste blir vel forbrukerrådet.

 

JA JEG HAR LEST IGJENNOM TRÅDEN.

 

Ved at du bruker lengre og lengre tid gjør at det bittelille du hadde av sak, blir enda mindre. Får du ei krone nå så skal du juble. For jeg tviler på at du får noe.

 

DU sier hele tida at du er offeret og at det er du som lider osv osv. For meg så er det ITbutikken som er offeret her, at de har de som kunde. En kunde som bare vil krangle og heve kjøpet, men videre ikke gjøre noe med skjermen.

 

Videre sier du nå nylig at webshopbutikker er noe slasker. Å kjøpe fra webshop gir deg litt mer ansvar enn å kjøpe i vanlig butikk. F.eks som her når det oppstår feil, ved kjøp hos butikk, så kan du bare levere produktet i butikken, så gjør de resten ved å sende inn produktet til servicefirmaet, dvs at du slipper å tenke på frakt og sånt med unntak av frakt til butikken. Mens når du kjøper via webshop så er det DU(les DU) som må ta ansvar og sende direkte til service firmaet. Noe du tydeligvis ikke har klart på 5 uker og kvier deg litt for det ennå.

 

ser at du nevner det med at skjermen ble 2000 kroner billigere over natten etter at du kjøpte, en del ganger. Vel sånt skjer, bare fordi jeg f,eks kjøper en TV en dag og neste dag så blir TV billigere, så betyr ikke det at jeg får tilbake mellomlegget av butikken. Det er VI selv som handler og det er alltid risiko. AT du heller ikke brukte angretten din, er igjen din egen feil.

 

Til slutt må jeg bare si at du bør slutte å være så nedlatende og si dritt om folk, bare fordi de ikke er enige med deg eller sier noe imot deg.

Lenke til kommentar

Nok et manifest...

 

JA JEG HAR LEST IGJENNOM TRÅDEN.

Ingenting vondt om dysleksi, men det finnes metoder, søk hjelp! Mange sier det er slik de opplever det; de kan lese gjennom en bok uten å få med seg en DRITT av hva som står i den. Din prestasjon her kan i aller høyeste grad sammenlignes.

 

For alt, jeg gjentar og krysspresiserer; A L T du sa her, alle beskyldninger og ALT har jeg svart på tidligere i tråden.

 

 

Jeg ser nemlig kun 5 muligheter for at dette kan skje:

----------------------------------------------------------------

1 Du har som nevnt dysleksi. Dette er en sykdom. Ingen grunn til å føle skam, men du bør kanskje tenke deg om før du skriver noe der du påstår du har fått med deg alt...

 

eller

 

2. Du er rett og slett helt stokk forbanna dum.

 

3. Du har lyst til å slå deg sammen med steinkastergjengen og skriver derfor det samme på nytt atter en gang for å vinne aksept der du umulig kan feile siden det er utprøvd i 10 sider før deg. Du er sannsynligvis medlem/framtidig offer for en sekt, og røyker fordi det var en lett måte å få venner på da du begynte.

 

4. En kombinasjon av 2 og 3. Disse går ofte som hånd i hanske.

 

5. Du skriver dette kl.04.22 på en torsdag. Mange utesteder kjører happy hours på Torsdager. Kontakt en moderator for å få innlegget fjernet.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar

Er det noen som er usaklig, så er det jo duda. Er så ufattelig lei av å svare på sånne innlegg som det der. Når han i tillegg klarer å skrive et innlegg der så mange ting som har blitt besvart kort tilbake tas opp, og han skryter på seg å ha lest hele threaden, kan jo jeg som medmenneske ikke annet enn å oppfordre han til å søke hjelp for sitt eget beste, for dette var et skrekkeksempel av de sjeldne.

 

Jeg har fått pakkelappen og skal mest sannsynlig få kjørt skjermen bort på posten i dag. Dvs. Dersom jeg idag har mulighet til å disponere den bilen (stasjonsvogn) i familien som er stor nok til å romme skjermen. Det er nemlig litt av en monsterpakke.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar

Begynner å bli litt hett her, ja.

Kanskje en kald Cola kan hjelpe, men uansett så sier en (Dobbelmann??) at han har hatt noen dårlige erfaringer, men at han handler hos de uansett pga pris. Vil egentlig anbefale deg å finne en annen webshop som ikke gir folk dårlige erfaringer, har funnet ett par, men de er hemelige ;-) .Dårlige erfaringer er til for å lære av de. Har gjort noen erfaringer for å si det slik og da har jeg aldri handlet hos de. Nekter å spytte penger inn i bedrifter, som enten gjør dårlig jobb, ser ned på de som handler der, eller som prøver å lure meg.

Til trådstarter vil jeg bare si at du burde ha gjort ting litt kjappere med tanke på å ordne en formel klage gjennom forbrukerrådet. Og kontaktet rette kanaler litt kjappere, mye av grunnen til at det har tatt så lang tid bør du kanskje ta selv. Itbutikken vil selvsagt at du skal forsvinne langt av gårde, og det virket nesten som om du var på god vei når du nektet å sende inn skjermen(for da har ihvertfall ikke de noe skyld). Jeg tar ikke stilling til om du har rett eller feil. Og jeg håper det løser seg for deg.

 

Og til alle dere som anbefaler det å true med FBI og tv2 Hjelper deg osv. Det er det dummeste jeg har hørt. Ingen som er flinke til å forhandle truer før de har prøvd absolutt alle andre midler. Virker veldig useriøst, samt at du må forvente å bli behandlet fiendtlig uansett hva du kommer med i etterkant

Lenke til kommentar
Itbutikken vil selvsagt at du skal forsvinne langt av gårde, og det virket nesten som om du var på god vei når du nektet å sende inn skjermen(for da har ihvertfall ikke de noe skyld).

Jeg håper det er siste gang jeg behøver å nevne dette nå; jeg nektet på å få REPARERT skjermen, ikke å få den DIAGNOSTERT. itbutikken oppfordret meg til å dra til varmere strøkk vekk fra de og la infocare REPARERE skjermen 3 gang så jeg ikke fikk hevet noe. det var aldri snakk om å få DIAGNOSTERT skjermen for å få konstantert feilen for videre saksgang.

 

Og til alle dere som anbefaler det å true med FBI og tv2 Hjelper deg osv. Det er det dummeste jeg har hørt. Ingen som er flinke til å forhandle truer før de har prøvd absolutt alle andre midler. Virker veldig useriøst, samt at du må forvente å bli behandlet fiendtlig uansett hva du kommer med i etterkant

 

Jepp, jeg har lært av dette nå. Men jeg vil få presisere at jeg ikke møtte itbutikken med fiendtlig tone første gang. Det ville vært urimelig. Det var først etter å bli behandlet dårlig jeg ble så provosert at jeg truet med de.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar

Unnskyld meg men sa jeg at du skulle sende den inn for å få den reparert.

Såvidt jeg husker så ville ikke du sende inn skjermen, fordi du da hadde mistet ditt forhandlingskort. Snakker ikke om akkurat nå snakker om det som var for en stund siden, for å forklare hvorfor jeg synes du må ta din del av ansvaret for at ting har gått v e l d i g s a k t e.

 

Når Itbutikken møtte deg med døve ører så skulle du ha sendt inn skjermen for egen regning (tatt vare på kvitteringa), bedt de om å diagnosere den, fått rapport og skjerm sendt tilbake. så kunne du latt ballen rulle videre til itbutikken og avhengig av svaret deres kontaktet forbrukerrådet og videre opp i systemet.

 

Ikke hogg hode av alle som sier noe så får du flere på ditt lag.

Den med FBI var ikke primært til deg. ;-)

Endret av SmoPe
Lenke til kommentar

beklager hvis jeg virket krass, SmoPe.

 

jeg ville ikke sende inn skjermen fordi de kun tilbød seg å skuffle saken over på infocare for reperasjon, ikke diagnostering. er endel innlegg her som har klart å vri det om til noe som ligner det motsatte.

 

hvis du kunne vist til hvilken uttalelse du mener (hvilken side osv), så kan jeg gjerne svare deg. ;)

Endret av ~inso
Lenke til kommentar

Det er jo noe lignende det jeg har på gang nå. Skal sende inn skjermen, få rapporter jeg trenger og sende saken over til forbrukerrådet. Og som du sikkert har lest tidligere i tråden, sendte jeg brevet til Itbutikken der jeg bad om å få sende inn skjermen uten å gå om Infocare på grunnlag av det jeg skrev i brevet (lover og linker) der jeg henviste til 3 vesentlige mangler, ikke 3 klin like feil.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar

Veldig bra det.

Men jeg personlig ville når itbutikken hadde bedt meg holde kjeft, holdt helt kjeft og operert direkte med infocare, for deretter og forbredt en grei sak isammen med forbrukerrådet en stund. Så kunne forbrukerådet kontaktet Itbutikken, hvis de var like steile da så ville jeg tatt saken ett hakk opp. Og slengt på alt jeg hadde for da ville det ikke vært noe å spare på, men seff på ett MEGET saklig nivå, for det dummeste som skjer er at meglerne hadde oppfattet meg som en kranglefant.

Regner med at det er det du skal gjøre nå, og er enig med du. Men du burde gjort det lenge før og ikke nødvendigvis med itbutikken sin tillatelse. Hadde nok muligens kostet noen kroner, men du hadde spart endel tid.

 

Men nå er det himat til kjerring og onga.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...