kjhanken Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 heller ikke er istand til å motargumentere mot det. Nå er du forutinntatt. Jeg tror ITbutikken ikke orker å begynne å diskutere med deg, ikke at de ikke er i stand. Og det ville ikke forundre meg om at butikken allerede er klar over tråden din, og derfor har satt seg på bakbeina. Kan være også grunnen til at eposten din gikk rett til sjefen. Lenke til kommentar
~inso Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Mangelen på motargumentasjon startet før denne tråden. Endret 17. januar 2005 av ~inso Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Den eneste her som ikke kjenner norsk lovverk er du. Flere her som har jobbet med dette mener dette er forskjellige typer feil, og da er det noe du bør rette deg etter uten å gå til angrep på alle. Videre har du "krevd" heving fra feil nr 1, og det har du slett ikke krav på. Dersom du fortsetter å fremlegge slike krav vil du ende opp med ingenting. Og litt av dealen med å sende inn noe til reparasjon er at det skal bli fikset. Ser heller ikke for meg at skjermen er noe forringet ved at den er reparert, heller tvert imot dersom det er en feil eller skavank som dem har vært klar over, og som dem da retter opp ved reparasjon. Ikke noe ulovlig eller uvanlig det. Man hører hele tiden om telefoner som må sendes inn for oppgradering. Kunne ikke falle meg inn å storme inn på elkjøp og kreve ny telefon fordi det var feil med software eller no i den duren. Hva er motivet ditt for å kreve heving? Er det fordi du betalte for mye for skjermen, og kanskje føler deg urettmessig behandlet? Tilbud etter kjøpsdato er en noe dårlig grunn for å kreve heving. Hadde du en samtale/avtale med butikken som ikke førte frem, så blir det en helt annen sak. Jeg har ikke handlet hos itbutikken, og blir neppe å gjøre det heller. Jeg holder meg til mine faste, deriblant komplett. Mange sier at komplett har tapt seg den siste tida, men ikke for min del. Så vi har alle våre meninger om forskjellige ting. Man blir også irritert dersom man kjøper noe som faller i pris etter en uke, men slik er livet. Skjønner enda ikke hvordan jeg kan være noe problem for deg. Ta nå heller å klare opp i det en gang for alle. Et negativt svar må da kunne være like godt som et positivt som ikke stemmer, eller hur? Edit: la saken gå sin gang, er såre enkel. Du har ikke krav på heving, det er jeg ganske så sikker på. Så gjør som dem sier, så får du ihvertfall en skjerm som funker. Selg den etterpå da, hvis du må bli kvitt den. Da får du ihvertfall noe igjen. Endret 17. januar 2005 av dobbelmann Lenke til kommentar
~inso Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Den eneste her som ikke kjenner norsk lovverk er du. Og evt jurister hos forbrukerrådet som behandler slike saker hver dag, i så så tilfelle. Men du vet utvilsomt best uansett, for det har mamma bestemt eller ? Flere her som har jobbet med dette mener dette er forskjellige typer feil, og da er det noe du bør rette deg etter uten å gå til angrep på alle. Dette er det jo bl.a du som gjør på meg, bare se på quoten over. Jeg går ikke til angrep på folks meninger, jeg blir derimot personangrepet fordi jeg argumenterer for min. Videre har du "krevd" heving fra feil nr 1, og det har du slett ikke krav på. Dersom du fortsetter å fremlegge slike krav vil du ende opp med ingenting. Jeg har sagt 10*7ˆ86 ganger nå; Om det var feil, så kunne bare itbutikken forklart det på en rolig og fornuftig måte. At dette ikke er så lett når man ikke kan faget sitt, har jeg ingen sympati for. Er du forresten klar over at det dreier seg om 3 gangen nå? Hvorfor er det da nødvendig å trekke frem det? Det at jeg kanskje ikke hadde rett da, gjør da ikke at jeg har mindre rett nå. Og litt av dealen med å sende inn noe til reparasjon er at det skal bli fikset. Ser heller ikke for meg at skjermen er noe forringet ved at den er reparert, heller tvert imot dersom det er en feil eller skavank som dem har vært klar over, og som dem da retter opp ved reparasjon. Ikke noe ulovlig eller uvanlig det. Man hører hele tiden om telefoner som må sendes inn for oppgradering. 3 ganger har jeg nå måttet bringe en 35kilo tung skjerm til og fra posten pga dens komplette udugelighet. Det handler ikke om at ting kan gå galt, det handler om at det finnes en grense for hva som er akseptabelt. Kunne ikke falle meg inn å storme inn på elkjøp og kreve ny telefon fordi det var feil med software eller no i den duren. Det hadde ikke vært noe i veien for at det falt deg inn. Ihvertfall ikke 3 gangen. Har en episode av FBI på NRK som beviser akkurat det på harddisken. PM hvis du er interessert. Tar 155mb dog, men ingen problem med ADSL. Det er heller ikke snakk om en softwarefeil her, men en hardwarefeil som fører til at produktets eneste funksjon totalt faller bort. Hva er motivet ditt for å kreve heving? Har forklart det flere ganger nå, så jeg gidder ikke å skrive det igjen. Kanskje du burde lest tråden skikkelig? Forøvrig; hvilken rolle spiller det? Jeg har rett på det, ferdig med den saken. Om det er fordi jeg skal kaste de bort eller om jeg trenger penger til cellegift er da fullstendig uvesentlig. Jeg har ikke handlet hos itbutikken, og blir neppe å gjøre det heller. Bra for deg. Ønsker ihvertfall å tro at denne saken har lært deg og andre noe om itbutikken. Og de som tror det er en tilfeldighet er velkommen til å lese rundtom på forumet, bl.a i webshoperfaringer. Uhell skjer alle, men det finnes en rød tråd som ikke lar seg fornekte. Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg kan med 100% sikkerhet si at du ikke har noe rett til å kreve heving etter 1 feil. Det veit mutter også. Ser du på det som et angrep når noen prøver å svare nektende/negativt på dine innlegg? I så fall må man vel prøve å holde en falsk, men helt vanvittig uvirkelig positiv tone, ovenfor deg. Skal prøve det en gang, men kan ikke se at det skulle hjelpe deg noe med skjermen. Itbutikken har såvidt jeg har lest her tilbudt deg å se på skjermen. De kan/vil neppe sende en danske på døra di for å se på den, så du må nok samarbeide med dem der. Jeg er fullstendig klar over at du nå venter på infocare, så det trenger du ikke svare på. Du sier dem ikke kan faget sitt. Si meg, kan du fortelle hva som er galt med høyttaleren min, nå som jeg skriver innlegget her? Den spiller ikke lyd skjønner du. Svar ventes. Tror du de vil gjette på hva som er feil denne gangen? Jeg meiner fortsatt at itbutikken har gjort det som forventes, såfremt man ikke venter at dem skal trylle litt. Det kunne ikke falle meg inn å utelukke Itbutikken bare på grunn av den tråden her. Eineste grunnen til at jeg ikke benytter dem er at jeg har funnet mine butikker som jeg holder meg til. Og at du har kjøpt en skjerm som det blei feil på, skiller seg da ikke fra om det hadde vært en mobiltelefon. Gangen i prosessen blir klin lik uansett. Det er kun den bæringa du må klare å ta deg av, såfremt du ikke vil at de skal bære den for deg også. Jeg skjønner at du ikke har bruk for en skjerm som har gått i stå, men det skyldes at ikke du har fått den reparert Litt av poenget med å vite hva du egentlig vil er å vite dine hensikter. Dersom du her vil ha medlidenhet for å ha blitt behandlet feil, så er det greit. Hvis du her vil ha bekreftelse på at du kan ture frem og kreve retting som en annen Stalin uten å ha krav på det, da kan du ha deg på skogen for alt det bryr meg. Derfor er det greit å vite hva du vil. Jeg har antakelig ikke gått til angrep på deg personlig en eneste gang. Kanskje i denne post'en isåfall. Jeg mener fortsatt at du ikke kjenner loven dersom du faktisk meiner du har grunnlag for å heve etter feil nr1, feil nr2, en tredje feil som ikke relaterer seg til de andre. KANSKJE har du rett til det nå, men det får du vite når "saken får gått sin gang". Vil avslutte med at den siste setningen din er alarmerende. Her har folk gjennom 23 sider diskutert jevnt og trutt forskjellige løsninger på "problemet" ditt. Det ikke de andre innser er: "Jeg har rett på det, ferdig med den saken." - Inzo Da skjønner jeg hvorfor du ikke vil ha innlegg som ikke føyer seg med det du allerede har bestemt. Jaja... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg har sagt 10*7ˆ86 ganger nå; Om det var feil, så kunne bare itbutikken forklart det på en rolig og fornuftig måte. At dette ikke er så lett når man ikke kan faget sitt, har jeg ingen sympati for. Er du forresten klar over at det dreier seg om 3 gangen nå? Hvorfor er det da nødvendig å trekke frem det? Det at jeg kanskje ikke hadde rett da, gjør da ikke at jeg har mindre rett nå. ITbutikken hadde nok forklart det på en rolig og fornuftig måte dersom du ikke hadde "truet" med Forbrukerrådet etc. første gangen du tok kontakt for å heve. Det du ikke ser ut til å klare og oppfatte er at vanskelige kunder som regel ikke får en døyt mer enn akkurat det de har krav på etter lovens bokstav. Derfor er de nå også vanskelige selv om du kanskje skulle ha rett. Om du faktisk har rett er ikke avgjort enda, og blir heller ikke avgjort før du legger av deg tendensen du har til å kverulere og være kranglete med alle firmaer du er i kontakt med. Lenke til kommentar
snole Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Alt du skrev..... Applaus.... Endelig noen som skjønner litt PS: Lurer på hva miljøvernsdepartementet sier om en forbrukerkjøpslov som gjør at ting kastes (pga heving av kjøp) fremfor å reparere de så lenge det er fornuftig gjennomførbart? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Tror denne tråden er stengemoden. 1. ~inso har fått sine svar som han lurte på. 2. Han har til og mede fått gjelp til hva han skulle si\ gjøre 3. ~inso gjør ingenting med saken, bare kverulert på forumet i x antall uker nå. 3. Sakens fremgang er lik null, jfr. pkt 2. 4. Fare for personhets\ off topic tråder 5. Lite i møtekommende kunde som vil ha penger istedenfor en skjerm som faktisk funker (les: vinning) 6.Dette er sak for rettsvesenet Flere som er enig? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Er tråden over da? EDIT: Synes det har kommet mye gode tips her. Og det jeg ser som mest unødvendig er "han gjør ikke noe" postene. Unødvendige diskusjoner. Endret 17. januar 2005 av Theo343 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Han har jo fått ulike tolkninger av lovverket og hvordan han skal gå fram for å klage. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Tror denne tråden er stengemoden. 1. ~inso har fått sine svar som han lurte på. 2. Han har til og mede fått gjelp til hva han skulle si\ gjøre 3. ~inso gjør ingenting med saken, bare kverulert på forumet i x antall uker nå. 3. Sakens fremgang er lik null, jfr. pkt 2. 4. Fare for personhets\ off topic tråder 5. Lite i møtekommende kunde som vil ha penger istedenfor en skjerm som faktisk funker (les: vinning) 6.Dette er sak for rettsvesenet Flere som er enig? Hvis du ikke liker tråden så er det frivillig å lese den. AtW Lenke til kommentar
~inso Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 (endret) Alt du skrev..... Applaus.... Endelig noen som skjønner litt PS: Lurer på hva miljøvernsdepartementet sier om en forbrukerkjøpslov som gjør at ting kastes (pga heving av kjøp) fremfor å reparere de så lenge det er fornuftig gjennomførbart? Nå er jo faktum at slik dette bærer hen er det større sannsynlighet for sur nedbør i hele europa neste årene pga all lodde/kondensatorrøyk oppstår pga. denne (ALENE) skjermens manglende driftssikkerhet. Har du forresten tenkt på forurensning som følge av frakten av denne skjermen frem og tilbake m budbil osv. Det er mange faktorer som spiller inn. Du er gjerne blandt de som bestemmer at returkartonger skal kjøres til søppeldynger i Sverige og? (programmet rikets tilstand). Tror du ikke de har dataskjermer i administrasjonen hos miljøverndept. og? Tror de faktisk hadde vært tjent med en lov som tillot dem å bruke datasystemene sine til å stoppe hugging av regnskogen enn at et datafirma skal kunne få levere et produkt som ikke virker som forventet i det hele tatt og sender halve bemanningen på akutten for hjertelidelser pga skjermkomponenter eksploderer hele tiden.. Og i tilfelle du ikke har fått med deg, så tilsier det faktum at skjermen har vært ødelagt 3 ganger LANGT fra fornuftig gjennomførbarhet. Endret 17. januar 2005 av ~inso Lenke til kommentar
~inso Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg kan med 100% sikkerhet si at du ikke har noe rett til å kreve heving etter 1 feil. Det veit mutter også. Du gir deg ikke med å finne opp kruttet på nytt? Ser du på det som et angrep når noen prøver å svare nektende/negativt på dine innlegg? Nei, men personer som direkte eller indirekte kaller meg idiot fordi jeg ikke har levert inn skjermen tilfører ingenting positivt. Jeg har uten om dette ikke angrepet noen, bare motargumentert. Itbutikken har såvidt jeg har lest her tilbudt deg å se på skjermen. De har tilbudt seg å fortelle meg at de ikke har noe med saken å gjøre, send den til infocare. Har også latt dem se på skjermen de første 2 gangene, men nå er det nok. Det tilbyr seg IKKE å se i kjøpsloven, ringe forbrukerrådet ang. forklaring på 5års reklamasjon, sjekke opp linken jeg gav dem og evt bestride det med saklige argument. Er det du forsøker å si at de har vært imøtekommende? De kan/vil neppe sende en danske på døra di for å se på den, så du må nok samarbeide med dem der. jmf.: jeg har sendt inn skjermen 2 ganger. Si meg, kan du fortelle hva som er galt med høyttaleren min, nå som jeg skriver innlegget her? Den spiller ikke lyd skjønner du. Svar ventes. Tror du de vil gjette på hva som er feil denne gangen? Du sier den ikke gir lyd. Jeg kan herved grunnet syvdobbel doktorgrad i forsterkerteknikk og høyttaler-fagbrev fra Kåre Ifih i Newcastle; presentere det overraskende faktum at det er en VESENTLiG MANGEL! Derfor vil jeg tilby meg å motta den og bekrefte dette, istedet for at du trenger å ta kontakt med et eksternt verksted for å fastslå om det er svigermora til høyre elektrolyttkondensator i bakre diskantpanel rekke 44 punkt 948. Dette grunnet din link til forbrukerrådets side som KLART sier at jeg har 2 reperasjonsforsøk og at vesentlige mangler ikke kan bagatelliseres i definerte tekniske finurlige problemer slik at jeg i de fleste tilfeller får ubegrenset med rep. forsøk. Hvis jeg på noen måter hadde hatt noen innsigelser på denne linken hadde jeg enten tatt en telefon til forbrukerrådet, som kan antas å vite hva de snakker om, for forklaring eller forklart selv hvorfor jeg kom med det simpelt "NEI!" svar i retur. Jeg meiner fortsatt at itbutikken har gjort det som forventes, såfremt man ikke venter at dem skal trylle litt. Jeg venter at de skal trylle frem en forklaring. Det har de fortsatt ikke klart. Er det noe magisk over det? Og at du har kjøpt en skjerm som det blei feil på, skiller seg da ikke fra om det hadde vært en mobiltelefon. Gangen i prosessen blir klin lik uansett. Du har antageligvis skjønt noe mange andre ikke har. jmf. linken til forbrukerrådet som omhandler en mobiltelefon. Jeg skjønner at du ikke har bruk for en skjerm som har gått i stå, men det skyldes at ikke du har fått den reparert Darwinprisen til deg for det. Men nå ønsker jeg altså å HEVE KJØPET, eveh tepøjk i tilfelle du må ha det baklengs for å forstå det. Noe jeg er i min fulle rett til. Litt av poenget med å vite hva du egentlig vil er å vite dine hensikter. Mitt ønske om å heve kjøpet sammenfaller som fot i hose med at jeg nettop ønsker å heve kjøpet. Jeg vil altså egentlig heve kjøpet, som også er min hensikt. Min hensikt er å heve kjøpet, som også er det jeg vil med hensikten min. Hensikten vil også..... Men det du er ute etter er hvordan jeg vil bruke pengene etterpå. Dette er da en privatsak og har ingenting med saken å gjøre. Vil avslutte med at den siste setningen din er alarmerende. Her har folk gjennom 23 sider diskutert jevnt og trutt forskjellige løsninger på "problemet" ditt. Det ikke de andre innser er: "Jeg har rett på det, ferdig med den saken." - Inzo "La den som ei har syndet kaste den første steinen". Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Når skal du skjønne at denne saken er UMULIG å løse inntil du sender inn skjermen til service igjen. Er det virkelig så vanskelig å gjøre det? Lenke til kommentar
~inso Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 *riste på hodet* Amriden du er klar over at din utttalelse der er et MANIFEST på hovedproblemet i denne tråden? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 *riste på hodet* Amriden du er klar over at din utttalelse der er et MANIFEST på hovedproblemet i denne tråden? Har du fått svar fra InfoCare? Har du ringt InfoCare for å gjøre det helt klart at du ønsker postpakkelapp for å få sendt inn skjermen? Har du gjort noe som helst etter den siste mailen du quotet her, som egentlig ikke var noe annet enn å prøve og dra InfoCare inn i noe de ikke har tenkt å gjøre seg til part i? Dersom du ikke har fått svar på e-posten din, bruk telefonen og ring 810 30303. Da kommer du til InfoCares kundesenter og kan få ordnet alt på 5 minutter. Si at du ønsker å sende den inn for en diagnose og trenger postpakkelapp. Ikke ett eneste ord om kjøpslov, ITbutikken eller antall reparasjoner til den du prater med i telefonen. Skriv ut og legg ved malen jeg ga deg. Det er alt du trenger å gjøre. Dersom du kverulerer på dette, og ikke har klart å gjøre det i løpet av morgendagen kan du ikke kalles noe annet enn en kverulant som ikke ønsker annet enn å krangle med ulike firmaer. Du viser i så fall, om du ikke tar litt initiativ og kontakter InfoCare selv, ikke noen som helst vilje til å oppfylle dine plikter som kjøper. Dersom du ikke viser vilje til å oppfylle dine plikter som kjøper mister du også dine rettigheter. Lenke til kommentar
~inso Skrevet 17. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2005 roooooolig nå, ikke selg skinnet før bjørnen er skutt nå da tee. mailet dem faktisk idag når jeg kom hjem og spurte om lappen var sendt. Kan selvsagt ringe om de har åpent når jeg kommer hjem i morgen. Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Du er håpløs, ferdig med det. Jeg har gjennom de post'ene jeg har lagt ut i det minste PRØVD som så mange før meg å få deg til å forstå at du må jenke deg og PRØVE å gjøre som butikken ber om. Det hjelper NULL og NIKS at du ikke får svar hos itbutikken, da han som svarer på telefonen antakelig vet like mye om drektige hamstre som strømforsyninger til skjerm eller hva det måtte være. Du kan sende skjermen til Infocare uten at butikken veit det engang for å få den fiksa. Tråden din har endt opp i en diskusjon hvor du skal rakke ned på andre. Din siste post var KUN et angrep på meg og ingenting annet. Jeg kan ikke helt se hvorfor, da jeg visserligen ikke har vært spesielt spydig i mine poster. Ta for pokker til deg at du kan ta feil. Og dersom du mener at du kan heve når som helst, hvem har fortalt deg det? For det kan du glemme å få gjennomført, og da er det ikke rart at butikken steiler. Det er ikke deres skyld at du vil handle der, men ombestemmer deg etterpå. Og en eneste ting til: har du hatt kontakt med forbrukerrådet i det hele tatt??? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 roooooolig nå, ikke selg skinnet før bjørnen er skutt nå da tee. mailet dem faktisk idag når jeg kom hjem og spurte om lappen var sendt. Kan selvsagt ringe om de har åpent når jeg kommer hjem i morgen. Mail er langtfra det mest effektive du kan bruke når ting faktisk haster, som det gjør for deg om du ikke skal miste de rettighetene du har. Som sagt, en 5 minutters telefon er alt det ville ha krevd for å få ordnet alt du trenger å ordne med InfoCare. Du har blitt fortalt altfor mange ganger at du må være litt mer effektiv i det du driver med. Du kan selvsagt ringe? Du burde ha ringt for flere uker siden, så det er vel egentlig ikke noe å lure på en gang. Men regner med at du faktisk gjør ting nå, og at du holdt alt om ITbutikken, forbrukerkjøpslov, heving, antall reparasjoner og alt annet InfoCare ikke har noe med å gjøre unna den siste mailen. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Hei alle sammen. Nå synes jeg det er på tide å roe seg ned for flere av Dere. Denne tråden begynner å bli mildt sagt veldig usakelig, men den er nå da en bra underholdning for mange også, og deriblant meg selv. Nå ett lite tilbakeblikk i mitt liv og grunnen til at jeg faktisk følger med på denne tråden. Faktisk hver eneste dag. Når jeg var en liten gutt, og det er veldig mange år siden, så kom jeg forventningsfull hjem fra skolen. Leksene måtte selvfølgelig gjøres etter endt skoledag, men det betydde da lite. Lekser er vel noe svært få av Dere andre har gjort i livet, bortskjemt som Dere er. Etter endt lekser, så ble det TV titting. Mitt store program i barndommen min var Falconcrest, og jeg fulgte dette eminente programmet fra start til slutt. (Krystal var min store favoritt). Så over til saken, eller som noen hevder usaken. I mitt voksne liv så er denne tråden blitt mitt nye Falconcrest. Jeg gleder meg faktisk som en lite unge hver gang jeg kommer hjem etter endt arbeidsdag. På med PC`en, og opp direkte på denne tråden. Sitter og dirrer i stolen og gotter meg glugg i hjel hver eneste dag. Saken tar uante vendinger hele tiden, og jeg aner ikke hvordan dette skal ende. Kort til slutt. For Dere som mener at denne tråden skal stanses. NEI, NEI og atter NEI. Mitt nye Falconcrest skal ikke stoppe etter 24 sider (episoder), men skal vare minst 100 sider (episoder) til. Det kan jo selvfølgelig ta noen år, men det tror jeg da at denne saken eller som noen hevder, usaken, kommer til å ta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg