Gå til innhold

Kan Itbutikken.no nekte meg å heve skjermkjøpet?


Anbefalte innlegg

1. Du har ikke 5 års garanti, men 5 års reklamasjonsfrist. Og dette igjen under visse rammer. Ellers hadde de fått mange rare reklamasjoner.

 

2. Alle disse budbilene må ha kostet deg en formue? du kunne jo kjøpt en ny skjerm snart? Håper ikke du feilaktig har latt din arbeidsgiver stå for disse utgiftene uten viten om hva de har gått til? Det ville hos mange være grunn til oppsigelse på dagen. Ref. Sveinsel.

 

3. Jeg ville gjort følgende allerede første gang.

a) tatt stilling til om jeg vil reparere eller få en "lik" brukt bytteskjerm. Har jeg ingen emosjonell tilknyttning til skjermen ville jeg vurdert å få en like god skjerm i bytte.(ikke ny selvf, er ikke noen leasing ordning.). Hvis denne har vesentlig stygge merker eller mangler kan man be om en ny bytteskjerm hvis ønskelig.

 

b) Hvis jeg var veldig glad i skjermen min ville jeg latt de reparere den. Og hvis den gikk igjen vill jeg vurdert veldig nøye om jeg ville la de forsøke å reparere igjen. Avhengig av min personlige relasjon til skjermen ville jeg mest sannsynlig akseptert en bytteskjerm for å bli kvitt problembarnet.

 

c) Hvis jeg ønsket meg ny skjerm så hadde jeg bedt om bytteskjermen, testet at den var ok. Solgt den og kjøpt meg en ny.

 

4. Jeg ville ikke begynt en omfattende diskusjon med de som videreformidler produktet(webbutikken) før jeg hadde vært igjennom disse punktene. Jeg ville selvfølgelig registrert hendelsen hos dem, men ikke begynt med diskusjoner før dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Theo343, hvem er det nå som kommer med konspirasjonsteorier? For det andre tar sveinsel HELT feil, for han har ikke lest det jeg skrev. Ser forøvrig ikke ut som han har noe annet positivt å tilføre tråden uansett når jeg leser de siste inleggene hans. Jeg skrev at jeg har latt et familiemedlem sende skjermen gjennom jobben sin, ikke min. Og for det andre ble det trukket av lønnen. Den andre gangen jeg mottok bytteskjerm var det INFOCARE som sendte en budbil.

 

Og du TEE; som sagt: jeg HAR kontaktet de om "den jævla skjermen". Holder på å diskutere fraktmetoden, og dessverre ser det ut til å helle mot det jeg skrev (leste du deg egentlig, eller bare blåste du deg opp over at jeg tok opp enda en problemstilling). Det ser nemlig ikke ut til at infocare vil betale frakten inn til reperasjon for å se på skjermen. For måten de gjør det på er å levere enn erstatningsskjerm samtidig som de tar med seg den defekte. Dermed sparer de 1 stk budbilregning. Dette er penger som itbutikken skal dekke hvis det er feil, noe jeg VET det er, så de kan likegodt spare seg en regning de og (dette bryr jeg meg seff ikke om lengre men var grunnen til at jeg tok det opp) Så bare ro ned ned 10 hakk!!! Alt tullet med frakt fram og tilbake og usikkerhetsmomentet med det er nettop en av grunnene til at jeg ville ha det avklart med itbutikken først.

Endret av ~inso
Lenke til kommentar
Leste den mailen jeg sendte nå sist gang til itbutikken og fikk avvist. Et brev som var 100% seriøst og vennlig. Hva synes du om at de avviser denne pga tidligere "ballkasting"? Synes det sier sitt når ansatte sender brevet til sjefen, og han ikke kommer med et svar. Tror ihvertfall jeg er inne på noe...

De har tidligere avvist heving av kjøpet. Hvorfor skal de vurdere det nok en gang bare fordi du sender en ny mail til en annen person? Du fikk opplyst at ITbutikken så saken som ferdigbehandlet, og at videre saksgang blir gjennom Forbrukerråd eller jurist og så Forbrukertvistutvalget.

 

Etter å ha fått den beskjeden fra ITbutikken, hva forventet du egentlig at skulle skje når du istedet velger å sende nok et hevingskrav istedet for å gjøre det som ville vært riktig?

Lenke til kommentar
Og du TEE; som sagt: jeg HAR kontaktet de om "den jævla skjermen".  Holder på å diskutere fraktmetoden, og dessverre ser det ut til å helle mot det jeg skrev (leste du deg egentlig, eller bare blåste du deg opp over at jeg tok opp enda en problemstilling).  Det ser nemlig ikke ut til at infocare vil betale frakten inn til reperasjon for å se på skjermen.  For måten de gjør det på er å levere enn erstatningsskjerm samtidig som de tar med seg den defekte.  Dermed sparer de 1 stk budbilregning.  Dette er penger som itbutikken skal dekke hvis det er feil, noe jeg VET det er, så de kan likegodt spare seg en regning de og (dette bryr jeg meg seff ikke om lengre men var grunnen til at jeg tok det opp)  Så bare ro ned ned 10 hakk!!!  Alt tullet med frakt fram og tilbake og usikkerhetsmomentet med det er nettop en av grunnene til at jeg ville ha det avklart med itbutikken først.

Ja, etter minst 5 uker med selvforskyldte utsettelser tok du kontakt med InfoCare. Foventer du applaus for at du omsider somlet deg så langt?

 

Om du må legge ut for frakt selv nå, så har du krav på å få dette returnert dersom du faktisk har rett, så det er ikke noe du kan kalle et vesentlig problem. Eller er du ikke så sikker på at du faktisk har rett allikevel.

 

Det jeg reagerer på er at du skaper problemer der de ikke finnes fra før. Du får meg ikke til å tro at det tar 5 uker å avklare hvordan en skjerm skal fraktes til InfoCare og hvem som må legge ut for frakten. Utsettelsene skyldes kveruleringer og er selvforsyldte.

 

Men nå har du jo selv også tidligere skrevet at du ønsket å skape så mye bråk som mulig, eller et helvete for bruke dine egne ord.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Jeg håpet at det nye brevet som var konsist, saklig og høflig skulle sette tingene i perspektiv istedet for å drive å krangle fram og tilbake med quoting. Jeg henviste til gjeldende lover og paragrafer i ETT kort og greit brev. Det var et forsøk på å banke inn i hodet på han hvorfor jeg faktisk mener jeg har rett. Etter jeg har kommet med linken til forbrukerrådet sine sider som viser at jeg har rett, har ikke mr.itbutikken kommet med EN saklig begrunnelse for hvorfor det ikke gjelder, bare avvist det fordi han ikke ønsker at det er slik og er lei av å krangle. Tolker det at den ansatte sendte dette videre til sjefen istedet for å avvise den selv, som et tegn på at han ikke var overbevist om det motsatte.

 

Og til dere som påstår jeg driver og kverulerer for kveruleringens skyld: Tror dere jeg ønsker å holde på med denne skjermen lengre enn nødvendig? Det eneste jeg ønsker er å få gjort dette på riktig måte, og søke hjelp så jeg får klarhet i alt. Og jeg er takknemlig for all den hjelp som kommer. Kommer jeg til å gi opp lett? Nei, ikke pokker. Selv om jeg er like dritt lei av saken som du er, har jeg ikke tenkt å gi dem den gleden av at jeg gir opp. Den linken til forbrukerrådet viser at jeg har rett, og jeg går ut ifra det stemmer siden de bruker det som et av hovedeksemplene på hjemmesidene sine.

 

Og grunnen til at jeg forsøkte å heve kjøpet første gang, var at jeg så på forbrukerinspektørene på nrk for en god stund tilbake at det var lov etter de nye reglene å velge mellom reperasjon og nytt produkt. Saken viste blandt annet at handelsnæringen forsøkte å få denne opphevet. Men fikk jeg et grundig og forklarende svar? nei. ikke motargumenter, men egne tolkninger uten videre

Endret av ~inso
Lenke til kommentar
Det jeg reagerer på er at du skaper problemer der de ikke finnes fra før. Du får meg ikke til å tro at det tar 5 uker å avklare hvordan en skjerm skal fraktes til InfoCare og hvem som må legge ut for frakten. Utsettelsene skyldes kveruleringer og er selvforsyldte.

Jeg forventer ingen applaus nei, men jeg forventer at du skal klare å slutte å mase om akkurat den saken nå som det er gjort istedet for å klage over det i hver post.

 

Du sier med dette at du gir itbutikk-sjefen medhold i alt han har sagt når jeg har argumentert mot i de siste 5 ukene, siden du sier 100% selvforskyldt? 5års reklamasjonsrett som er bekreftet fra flere hold, og linken til forbrukerrådet inkludert?

Lenke til kommentar
Theo343, hvem er det nå som kommer med konspirasjonsteorier?  For det andre tar sveinsel HELT feil, for han har ikke lest det jeg skrev.  Ser forøvrig ikke ut som han har noe annet positivt å tilføre tråden uansett når jeg leser de siste inleggene hans.  Jeg skrev at jeg har latt et familiemedlem sende skjermen gjennom jobben sin, ikke min.  Og for det andre ble det trukket av lønnen.  Den andre gangen jeg mottok bytteskjerm var det INFOCARE som sendte en budbil. 

Men da gir jeg deg min beklagelse øyeblikkelig på at jeg tok tak i det Sveinsel nevnte om akkurat det da jeg ikke hadde belegg for å vite noe mer om det. Bakgrunnen for det er at jeg har vært borti folk som har misbrukt slike ordninger, noe jeg er sterkt i mot.

 

Men da har du min offisielle beklagelse ;). Ellers håper jeg at noen av tipsen har vært til nytte.

PS! Men jeg har ikke snakket om konspirasjonsteorier?! Må holde ordne på dette selv også da...

 

EDIT:

Dette med frakt frem og tilbake til infocare som du nevner, stemmer også.

Derfor lønner det seg ofte å velge bytteordningen. Men det er jo _mange_ ganger man ønsker å beholde akkurat sitt produkt og ikke vil bytte det.

Det jeg vet mange gjør er å levere produktet selv i skranken, men det kommer ann på hvorvidt man bor nær eller ikke og har eller kan låne bil, evt. få skyss.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
jeg antar at du er elev på ungdomsskole/vgs, så tid har du vel uansett nok av. lykke til!  :)

 

ps: ja, jeg har lest hele tråden.

Nei du... ~inso er ingen skoleelev. Han benytter seg av ordning på jobben for å få sendt skjermen i retur tidligere. :D

Theo343, hvem er det nå som kommer med konspirasjonsteorier? For det andre tar sveinsel HELT feil, for han har ikke lest det jeg skrev. Ser forøvrig ikke ut som han har noe annet positivt å tilføre tråden uansett når jeg leser de siste inleggene hans. Jeg skrev at jeg har latt et familiemedlem sende skjermen gjennom jobben sin, ikke min. Og for det andre ble det trukket av lønnen. Den andre gangen jeg mottok bytteskjerm var det INFOCARE som sendte en budbil.

 

bare tenkte jeg skulle nevne dette, siden det var litt diskusjon om dette tidligere.

 

men ihvertfall, ~inso: lever inn skjermen, det må du gjøre uansett - og lever den via budbil. gjør dette i morgen.

 

hvis du ikke får pengene tilbake så har du da ihvertfall forsøkt, og har noe artig å plage itbutikken og infocare med videre. de kommer enten til å:

a) ignorere at du har sendt inn skjermen

b) sende skjermen tilbake

c) sende deg erstatningsskjerm mens de reparerer den gamle

d) erstatte din gamle skjerm helt

e) gi deg pengene tilbake

 

lykke til! :)

Lenke til kommentar
Jeg forventer ingen applaus nei, men jeg forventer at du skal klare å slutte å mase om akkurat den saken nå som det er gjort istedet for å klage over det i hver post.

 

Du sier med dette at du gir itbutikk-sjefen medhold i alt han har sagt når jeg har argumentert mot i de siste 5 ukene, siden du sier 100% selvforskyldt? 5års reklamasjonsrett som er bekreftet fra flere hold, og linken til forbrukerrådet inkludert?

Jeg har ikke gitt noen av dere rett i det dere sier. Det jeg sier er at du fullstendig unødvendig har trenert å sende inn skjermen din, noe jeg mistenker at du har visst du må gjøre hele tiden. Når du i tillegg, etter å ha fått avslag en gang samt beskjed om videre saksbehandling, prøver å sende et nytt hevingskrav, ja da virker det mer som om du bare har lyst til å krangle videre.

 

Du har hvertfall ikke gitt inntrykk av at du ønsker å løse saken din med ITbutikken.

Lenke til kommentar

Lever inn skjermen så fikser de den nok og du har fortsatt tre år med reklamasjon igjen. Blir billigere for deg å selge den hvis det er ny skjerm du ønsker (noe som er lite sannsynlig får vi håpe).

 

Edit: Skrev garanti istedenfor reklamasjon.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Lever inn skjermen så fikser de den nok og du har fortsatt tre år med garanti igjen. Blir billigere for deg å selge den hvis det er ny skjerm du ønsker (noe som er lite sannsynlig får vi håpe).

Hvis skjermen er to år gammel, hvor har du det fra at han fortsatt har tre år med garanti?

Lenke til kommentar
Jeg forventer ingen applaus nei, men jeg forventer at du skal klare å slutte å mase om akkurat den saken nå som det er gjort istedet for å klage over det i hver post.

 

Du sier med dette at du gir itbutikk-sjefen medhold i alt han har sagt når jeg har argumentert mot i de siste 5 ukene, siden du sier 100% selvforskyldt?  5års reklamasjonsrett som er bekreftet fra flere hold, og linken til forbrukerrådet inkludert?

Jeg har ikke gitt noen av dere rett i det dere sier. Det jeg sier er at du fullstendig unødvendig har trenert å sende inn skjermen din, noe jeg mistenker at du har visst du må gjøre hele tiden. Når du i tillegg, etter å ha fått avslag en gang samt beskjed om videre saksbehandling, prøver å sende et nytt hevingskrav, ja da virker det mer som om du bare har lyst til å krangle videre.

 

Du har hvertfall ikke gitt inntrykk av at du ønsker å løse saken din med ITbutikken.

Altså, du snakker om å kverulere mister. Hvor mange ganger har jeg fortalt deg grunnen til at jeg holdt tilbake skjermen? Har du i det hele tatt fått med deg hva jeg har sagt? Hvis du ser begrunnelsen min er det jeg har gjort slett ikke unødvendig. Lett for deg å stå i ettertid og peke og leksjonere opp kanskje. Men du har gjentatt deg selv ekstremt mye uten å ta for deg det jeg skriver tilbake.

 

"Lyst til å krangle videre" sier du? Vet ikke om du er ironisk nå eller om du har en skrue løs. Jeg har ingen fetisj for å diskutere med en tett danske sta som en elefant lengre enn overhodet nødvendig, og jeg trenger de pengene og vil ha dem så raskt som mulig. Men det er ikke alltid så lett når du selv står i det med møkken over støvelhøyde.

 

Og at du ikke gir noen av oss rett, hva skal det bety? Hadde isåfall vært kjekt om du tok deg tid til å forklare oss hva du mener er rett. Enten er du enig i det linken til forbrukerrådet sier, ellers sier du deg uenig og vennligst underbygger din påstand i motsetning til en viss annen danske.

Lenke til kommentar

Trenger du penger eller skjerm? Men er enig i at det er surt å sitte med masse utgifter på noe som repareres. Sier ikke det for å provosere, ser det håpløse i situasjonen din og håper det løser seg for deg, eller at du infinner deg med resultatet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg ønsker å heve kjøpet og få pengene tilbake. Selvfølgelig skal jeg ha en skjerm, men av billigere type siden jeg trenger pengene til andre ting. Synes f. jeg har fortjent det og etter å ha blitt påført lasten med 3!!!! skjermer som har tatt kvelden på kort tid. Jeg har ikke tid og interesse av å legge mer ressurser ned i å tørke driten deres pga et apparat jeg kjøpte for at skulle fungere. Et sted går grensen. Det er sikkert intensjonen med den loven og. Hvor lenge er det liksom rettferdig at jeg skal dikkedere med det greiene? Til hvert elektron har fått 3 feil?

Endret av ~inso
Lenke til kommentar
Altså, du snakker om å kverulere mister. Hvor mange ganger har jeg fortalt deg grunnen til at jeg holdt tilbake skjermen? Har du i det hele tatt fått med deg hva jeg har sagt? Hvis du ser begrunnelsen min er det jeg har gjort slett ikke unødvendig. Lett for deg å stå i ettertid og peke og leksjonere opp kanskje. Men du har gjentatt deg selv ekstremt mye uten å ta for deg det jeg skriver tilbake.

 

"Lyst til å krangle videre" sier du? Vet ikke om du er ironisk nå eller om du har en skrue løs. Jeg har ingen fetisj for å diskutere med en tett danske sta som en elefant lengre enn overhodet nødvendig, og jeg trenger de pengene og vil ha dem så raskt som mulig. Men det er ikke alltid så lett når du selv står i det med møkken over støvelhøyde.

 

Og at du ikke gir noen av oss rett, hva skal det bety? Hadde isåfall vært kjekt om du tok deg tid til å forklare oss hva du mener er rett. Enten er du enig i det linken til forbrukerrådet sier, ellers sier du deg uenig og vennligst underbygger din påstand i motsetning til en viss annen danske.

Når du, etter det du da selv sier, har brukt 5 uker på å få frem at du skal ha en uttalelse fra InfoCare om hva som er galt med skjermen for å se om du har grunnlag for heving av kjøpet, ja da er det i høyeste grad unødvendig somling. Jeg har tatt for meg det du skriver, og stort det eneste som har blitt gjentatt flere ganger, av mange, nå de siste 5 ukene er at du må få somlet deg til å levere skjermen. Den eneste grunnen til at det har blitt gjentatt så ofte er fordi du istedet har valgt å krangle med ITbutikken om heving. Noe du også i over 5 uker har blitt forklart at ikke kan skje før du leverer skjermen til InfoCare. Og som jeg skrev tidligere, å forklare at du bare skal ha en uttalelse fra InfoCare om hva som er galt tar kanskje 10 minutter når du faktisk tar kontakt med dem. Du har brukt 5 uker uten i det hele tatt å prøve og få kontakt.

 

Med de unødvendige uthalingene du har foretatt deg, nettopp fordi du har valgt å krangle med denne dansken, har du selv forsinket en mulig heving av kjøpet. Du har også minsket muligheten for å få igjen noe i det hele tatt, ganske enkelt fordi du ikke har hatt en god grunn for å nekte å oppfylle dine lovpålagte plikter som kjøper. Som jeg sa, du har ikke bare rettigheter, men plikter også.

 

Jeg gir ikke noen av dere rett fordi det faktisk ikke er avklart hvem av dere som har rett. I din første mail til ITbutikken truet du med å ta saken videre til forbrukermyndighetene. ITbutikken har tydeligvis tatt det du sa til etterretning, og kommer ikke til å behandle saken noe mere før megling og eventuell sak hos Forbrukertvistutvalget. Disse tingene kommer til å ta tid, og på grunn av din egne vanskelige oppførsel har det så langt tatt 5 uker mer enn nødvendig. Hvor mye lenger unødvendig tid du skal kaste bort blir helt opp til deg. Men du bruker vel gjerne enda 5 uker på å krangle om hvem som må legge ut for frakten av skjermen inn til InfoCare, nå som du har fått beskjed om at du må betale denne selv.

Lenke til kommentar
Etter jeg har kommet med linken til forbrukerrådet sine sider som viser at jeg har rett...

Hva er det du ikke har fått med deg? Forbrukerrådet kan si hva som helst. Det er deres tolkning av loven og beviser IKKE at du har rett. La meg si det igjen så du ikke kan unngå å få det med deg. Det beviser IKKE at du har rett. Det beviser derimot... ingenting, annet enn at noen har tolket loven.

Lenke til kommentar
Etter jeg har kommet med linken til forbrukerrådet sine sider som viser at jeg har rett...

Hva er det du ikke har fått med deg? Forbrukerrådet kan si hva som helst. Det er deres tolkning av loven og beviser IKKE at du har rett. La meg si det igjen så du ikke kan unngå å få det med deg. Det beviser IKKE at du har rett. Det beviser derimot... ingenting, annet enn at noen har tolket loven.

beviser noe i teorien....at han faktisk har tolkningen på sin side (hvis jeg har forstått rett), dog er tolkninger aldri like ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...