k-mouse Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Har lurt litt på dette i det siste, hvor i all verden får man kjøpt ren aluminium? Grunnen til at jeg trenger det er at jeg hadde tenkt til å prøve meg på Waterpower prosjektet. Men jeg vet ikke hvor jeg skal få kjøpt materialet til å lage vannblokken med. Noen som kan hjelpe? Plz, trenger din hjelp Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Burde kanskje si hvor du bor? Her er det ihvertfall noen her på forumet som har kjøpt, og her har de tynne kobber og alu plater.. z1Ob Endret 30. november 2004 av z1Ob Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 www.dangerden.com selger også det. Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Takk for alle svar hittil. Jeg bor i Lørenskog/Akershus (går fort å dra inn til byen). Er det forresten noen som vet måla på de to aluminiumsplatene som ble brukt i waterpower-prosjektet? De platene på Clas'ern var vel litt vel for tynne... Og jeg synes det var litt vel dyrt for frakta på den dangerden-siden, selv om de hadde det jeg ville ha. 35$ i frakt for produkter på til sammen 10$ Og en siste ting, hva slags skruer og gjengemekker (eller hva det heter) er det dem bruker i guiden? Går det fint å bare bruke noen helt vanlige M3 skruer? eller kanskje større? Og går det fint an å bruke de gjengetappene her? Sorry, blei nok litt mange spørsmål, men håper jeg får noen svar fordet Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Prøver å stille litt mindre spesifikke spørsmål jeg, så kanskje jeg får noen svar Det bilopphøggeriet kan jeg kanskje stikke innom, men har dem faktiskt noen tykke aluminiums-plater der a? Som i tillegg er ferdig oppskjært i omtrent store nok stykker som jeg trenger (kan jo seff slipe litt osv. da)? Kom gjerne med flere tips om hvor jeg får kjøpt denne alumiunumen (evt. kobber om det er like bra)... Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Prøver å stille litt mindre spesifikke spørsmål jeg, så kanskje jeg får noen svar Det bilopphøggeriet kan jeg kanskje stikke innom, men har dem faktiskt noen tykke aluminiums-plater der a? Som i tillegg er ferdig oppskjært i omtrent store nok stykker som jeg trenger (kan jo seff slipe litt osv. da)? Kom gjerne med flere tips om hvor jeg får kjøpt denne alumiunumen (evt. kobber om det er like bra)... Josten kjøpte ihverfall kobberskinne der til sitt vannkjølings prosjekt. virket på meg som om de var gaske tykke..men eneste måten er vel å dra dit og skjekke..(eller spørre Josten på pm ) btw: kobber egner seg bedre enn alu til kjøling z1Ob Endret 30. november 2004 av z1Ob Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 2. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) Etter å ha lest litt på forumet her (spesielt den tråden her), så virker det som at det kanskje er litt billigere å bestille fra statene (DangerDen?). Men det jeg lurer mest på, er da om hvor mye avgifter som kommer i tillegg? Hvis jeg har forstått alt rikitg, skal dette være alle avgiftene som kommer i tillegg: Momsavgift: 24% Fortollingsavgift: 150kr (70kr for pakker opptil 800kr) Frakt: 35$ (som var det billigste jeg fant på DD) Noe jeg har glemt da, evt. noe det står feil på? [Edit:]Og forresten, hvor stor sjanse er det for at varene blir dratt inn til fortolling/"momsbetaling"? Endret 2. desember 2004 av mr1989 Lenke til kommentar
Josten Skrevet 2. desember 2004 Del Skrevet 2. desember 2004 (endret) som z1Ob sa, så har de mye forskjellig av metaller på Stokstad. Et par store containere med bla kobber og alu til en veldig billig penge. Mener å huske at de hadde en del alu der i tykkelsen 1-1,5cm. Men kobber er som sagt bedre i vannkjøling. De har ikke såå mye kobber i tykkere dimensjoner, er mest tynne plater. Men hvis du spør en av de som jobber der om de har kobberskinner på 1cm, har de sikkert noe liggende. Hvis ikke du finner noe der, er det et annet, noe dyrere alternativ her. Tror allikevel det blir billigere enn å bestille fra dangeren. Endret 2. desember 2004 av Josten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå