Gå til innhold

PS2 på pc skjerm?

sigen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TV-kort er saken :thumbup:

Koble den gule (composite heter det vel) kabelen fra PS2 til den gule kontakten bak på hovedkortet.

Kjøp en slik Audio-splitt... Minijack til to sånne store lydkabler (rød og svart)). Den røde og svarte enden er da sansynligvis hankjønnet. Du må da kjøpe 2 stk som du setter å som gjør om til hunkjønn. ;)

Minijacken-enden kobler du til Lyd-inn på PC'n din. Rød-Audio kobler du til Rød-Audio ved hjelp av denne som omgjør fra hankjønn til hunkjønn.. Det samme gjør du med Sort-Audio.

Da er alt av kabler på plass!

Alternativet er å bruke S-Videokabel. skal gi et betraktelig skarpere bilde, men jeg har ikke testa ut dette enda..

Lenke til kommentar

Er på jakt etter det samme selv!

Visse jeg har pratet med anbefaler å koble direkte til skjerm, og da jeg har 2 stk skjerminntak på skjermen min passer jo det ypperlig. De påstår også at man vi oppleve forsinkelse dersom det går gjennom PCn, men dette vet jeg jo ikke med sikkerhet.

Jeg synes det er bie drøyt å betale 600kr bare for å koble PS2 til skjerm! Det er jo tross alt halvparten av hele PS2'en selv! :mad:

Finnes det ikke en slik overgang eller adapter som kun er beregnet for RCA til VGA, som er en smule billigere? Og helst mindre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...