Gå til innhold

Asus P4S533 S478/P-4, LAN + P4 1,8 GHZ Northwood

Anbefalte innlegg

Er det lett å overklokke dette kortet?(Hva har de som har dette kortet oppnådd i hastighet). Må det gjøres mange instillinger på hovedkortet før kortet tas i bruk eller gjøres det meste i biosen. Når du f.eks overklokker en P4 1,8A til 2,4 eller 2,6 er det bare bussen på prossesoren som blir overklokket eller er det også bussene på pci,agp og minnet?

Håper på seriøse svar av folk med erfaringer fra dette kortet!!

Ørjan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen jumper settings du må justere hvis du bare skal klokka "normalt". Kortet er fint til overklokking, men det er viktig at minnet "henger" med.

Siddis: Hvis du har minne/cpu på 6:3, så må du bytte til 5:3 pga at minnet blir å kjøre altfor fort når du skrur opp til 133 fsb :smile:

Lenke til kommentar

har god erfaring med kortet, pci/agp varierer med fsb, har 1/4 og 1/3 pci divider, så opptil 150 mhz fsb kommer til å gå 99,9% av gangene

dvs at en 1800 skulle fint kunne klokkes til ca 2700 uten at pci/agp skal være noe problem. at cpu'n stopper før er jo fullt mulig.

til han som ikke får til å overklokke.. det er en P4 NORTHWOOD du har.. dvs 512 kb cache? :smile: hva med å overklokke litt mindre? sette fsb'n til 110 elns og se hva som skjer? :smile:

og.. volt'n på minnet må stilles med jumpere

[ Denne Melding var redigert av: blackbrrd på 2002-05-30 17:53 ]

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt samme hovedkort og en 1.6 NW boxed.

Hva er anbefalte innstillinger i mitt tilfelle? har pc2700 ram...

typisk sette opp til 166 fsb?

hvilken hastighet får jeg isåfall da?

har aldri hatt nw før, men antar at d ikke går an å endre på multiplieren på den?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-30 18:02, tunefish skrev:

Jeg har bestilt samme hovedkort og en 1.6 NW boxed.

Hva er anbefalte innstillinger i mitt tilfelle? har pc2700 ram...

typisk sette opp til 166 fsb?

hvilken hastighet får jeg isåfall da?

har aldri hatt nw før, men antar at d ikke går an å endre på multiplieren på den?

Setter du fsb til 133 blir en 1,6 til en 2,4... setter du det "rett" opp på maks.. da starter ikke maskinen din...

en 1,6NW*166 woohoo, det blir mye..

Lenke til kommentar

Quote:

Setter du fsb til 133 blir en 1,6 til en 2,4... setter du det "rett" opp på maks.. da starter ikke maskinen din...

en 1,6NW*166 woohoo, det blir mye..

Nei, multiplikatoren på NW 1.6GHz er 16, slik at du får 2128MHz ved 133MHz Buss. For å få 2400MHz ut av en 1.6GHz må man ha bussen på hele 150MHz.

Du tenkte nok på 1.8GHz, den har 18 som multiplikator. Ved 133MHz x 18 får man 2400MHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...