xoriath Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Halloen der... Har et litt vanskelig tema som noen lure huer kan bryne seg på... Jeg setter opp et nettvertk... Det har virker godt, men så plutselig begynner pc'ene å falle ut.. Etter en oppdatering til winxp sp2 på 2 av pcene forsvant den 3 som kun kjører med sp1. Men den som kjører på sp1 er så gammel at den ikke vil ha sp2. Etter en liten stund til sluttet de to nye pc'ene å kommunisere... Det som er cluet er at begge kommer på nettet via switchen, som er koblet til modemet... Det er full aktivitet på begge, og jeg klarer å lage et nettvek med begge. Når nettverket er ferdig med veiviseren, kommer det opp at denne pc'en er alleine i denne arbeidsgruppa. de er i samme arbeidsgruppe, det er ingen andre arbeidsgrupper, men allikevel vil de ikke "se" hverandre... Har også prøvd å pinge, men da er det ingen respons, og det er feilmeldin 65 eller 56 eller noe i den duren... Det er kun software baserte brannmurer, men jeg har prøvd å deaktivere alle uten resultat... Håper at det er noen "brainies" der ute som kan hjælpe til..... Endret 31. august 2005 av Moy Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 Det er over 3/4 år siden nå... og ja.. det ble løst etter 1/2 mnd... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 31. august 2005 Del Skrevet 31. august 2005 Det er over 3/4 år siden nå... og ja.. det ble løst etter 1/2 mnd... Hvordan? Lenke til kommentar
xoriath Skrevet 4. september 2005 Forfatter Del Skrevet 4. september 2005 En feil i routeren som gjode at den plasserte alle pcene i forskjellige subnet... En oppdatering så virket det... Men det er liksom ikke akkurat det som faller inn i huet først.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå