Gå til innhold

Over Klokking 2.4Northwood

UniT X

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hvor mye jeg kan overklokke uten å måtte begynne med ekstra kjøling på prossesor og greier...hvet det ikk blir så mye da men kan da klokke litt... :roll:

Intel Pentium 4A, 2400Mhz (18x133) Northwood

Asus P4S800 SiS648FX

Apatcher 768MB PC3200 DDR SDRAM (straks 1024MB)

Gainward Geforce 6800GT Golden Sample 256MB 2400\ultra 2.0 Ns (men dette skal ikke klokkes)

300W strøm Aopen

Leste nemlig en liten guide på http://www.itpro.no/art/6448.html og han har i allefall samme prossesor og minne som meg og sier at han kjører på 2.9Mhz uten noe ekstra kjøling...

Har Lyst å klokke prossesor i allefall da denne ikke klarer å kjøre skjermkortet fult ut...

Takker for tips :thumbup: Gjerne litt bedre forklaring enn link forklaringen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hoved kortet mitt skal klare P4 3.0 eller 3.2 husker ikke helt men i allefall en av dem

Jo men om ikke hk har agp/pci lås så nytter ikke det , vet/ husker ikke om ditt har det .

hehe... første gang jeg overklokket med en 533mhz p3.. ingen som fortalte meg om pci/agp lås.. :whistle: ( ble fort litt dyrt med skjermkort (pci skjermkort) og et modem som røyk )

Lenke til kommentar

Min P4 2,4GHz kjører på 3.02GHz med en Alpha PAL-80ettellerettanna-kjøler. Feit kjøler, men så står hele PC'n innelukket i et klesskap. Romtempen ligger der på ca. 35-40C og prosessortempen på 55 til 79 (rekord på ca. 84C). Du vil ikke komme i nærheten av disse temperaturene om du har PC'n med vanlig kjøling i et vanlig rom.

Klarer lekende lett 2,8GHz med stock kjøler, og stock Vcore.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...