Gå til innhold

Hovedkort gått i stykker?

Yonaz

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg kjøpte meg netverkskort for litt siden og tok den in i pcen start aopp og etter hvert så henger plutselig pcen seg, jeg tenkte at det måtte hvere strømforsyning kjøpte meg en 450 strømforsyning. Satt litt på pcen og den kjørte seg fast igjen.

Jeg har flasha til det nyeste biose skifta ram,

jeg har tatt hovedkort ut og in og plugga i alle plugen på hovedkort,

men pcen henger seg fortsatt noen som veit hvor for?

Men jeg har ikke instalert chipset driver kanskje det er det som gjør det?

Endret av Yonaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd i ettertid å starte opp pcen uten nettverkskortet.

Hvis du bruker windows 98 kan det være litt lang ventetid på at den skal starte opp med nettverkskort. Det har med at den starter opp med automatisk ip adresse og bruker litt tid på det. Du får la den stå litt og se om den kommer opp.

Lenke til kommentar

hm.. jo seff siter netverkskorte ordentlig i pcen starter opp og så kan jeg gå på internett men etter hvert så henger bilde seg noen som veit hvor for? og jeg må dra ut strømledningen bak.

Akkurat det samme skjer når jeg har tv kort også i pcen da henger den seg på samme måte men bare når jeg starter cpuen for eks skall spille

Kan hovedkort hvere defekt?

Lenke til kommentar

Ta ut alt som du kan ta ut, la bare skjermkort og minne sitte i.

Om du har flere minnebrikker, bruk bare en men test begge to.

Sjekk at du har oppdaterte drivere på alt, min pc låste seg før, viste seg at eicon diva drivern som kom med windowsXP fikk maskinen til å låse seg...

Sjekk at maskinen ikke blir for varm, om det er mye støv i vifer osv...

Lykke til!

\\Sp33D

Lenke til kommentar

Men det som er merkelig er at den ikke klikker hvis jeg ikke har netverkskorte i pcen, så usb netverskort funker super men hvis jeg rører pci portene så kliker pcen har dobelt sjekka alle ledniger formater tatt windows update oppdatert bios + masse annent men pcen klikker for det kan hovedkort hvere defekt?

Lenke til kommentar

Hovedkortet ditt kan jo strengt talt ikke være defekt, fordi hvis det hadde vært det så ville det også vært dårlig med Winodws og startup :p Men dette var jo utrolig rart da. Har du spurt leverandøren av hovedkortet. Hvis du sender det inn burde du få et nytt, eller pengene tilbake ;) Men ikke vet jeg... :hmm:

Lenke til kommentar
Hovedkortet kan være defekt.

Hvis hovedkortet er defekt vil PCen starte, men det blir dårlig med skjermbilde fordi det er jo hovedkortet som leder alle kretsene mellom seg. og i dette tilfelle, fra harddisken til skjermkortet og ut i skjermen....

Og hvis jeg tar feil, så vær så snill og ikke skyt meg.... :cool:

EDIT: Bare noe surr fra min side

Endret av pcmannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...