Gå til innhold

Gikk glipp av ukens tilbud på Netshop 1557G :(


legofred

Anbefalte innlegg

Fant plutselig ut at Netshop's tilbud i uke 48 på 1557G til 8995,- var utrolig bra, men jeg visste lite om denne maskinen på dette tidspunktet (søndag kveld). Leste på Netshop's sider at "ukens tilbud" vanligvis blir oppdatert natt til tirsdager, så da ville jeg lese litt om maskinen på mandag. Men da jeg sjekket i dag, mandag, var tilbudet borte vekk. For drøye 11.000,- kunne jeg ha fått:

 

PM Dothan 1.6 Ghz

1024 MB RAM 333/2700

SXGA+ 1400x1024 skjerm

60 GB HD 5400rpm

ATI Radeon 9600 64MB

CDRW/ DVD (les)

Trådløs nettv G

Win XP Home

+ resten av det 1557G måtte medføre, som bra batteri osv.

 

 

Lurer bare på når det er sannsynlig at jeg vil finne et lignende/tilsvarende tilbud igjen? Er det ofte noen har kampanjer på 1557-baserte maskiner, og kan man regne med litt ekstra kriging på bærbare rundt jul eller etter nyttår?

 

Håper noen som har fulgt litt med over tid kan svare åp dette!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slo til på Netshop sitt tilbud på FS pro v2000. Har sittet å kikket og ventet på ukens tilbud i månedsvis, men så plutselig popper det opp noe greit noe ;) Nå er det bare den kjedelige ventetiden igjen..

Du får holde øyna oppe legofred, det er også en egen tråd på forumet her som hele tiden oppdateres med de ulike "ukens tilbud". Kan ikke huske navnet på tråden i farten, men sikkert noen som har den i hodet.

Edit: Fant linken, http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=186387

Endret av Bullit
Lenke til kommentar
Du får holde øyna oppe legofred, det er også en egen tråd på forumet her som hele tiden oppdateres med de ulike "ukens tilbud". Kan ikke huske navnet på tråden i farten, men sikkert noen som har den i hodet.

Edit: Fant linken, http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=186387

Mange takk for linken, Bullit! Hvis den tråden oppdateres hver uke er jo det alldeles glimrende. Lagt til i "Mine favoritter" (selv om jeg snart kutter ut I.E.)!

For en maskin med 100% samme spesifikkasjonene må du ut med 11200kr inkl. frakt denne uka. Eneste forskjell er at du slipper "jallapanel" for CD-avspilling når maskinen er av.

 

Sikter du til en tråd der du forteller om å bygge selv med barebook fra Netshop og deler fra PS? Får liksom ikke prisene til å stemme, og så syns jeg det blir litt mye/mange å forholde seg til når delene bestilles fra flere shop'er. Men det må vel kunne vurderes. tar en titt på det igjen.

Syns jalla-paneler av og til er litt stilige, jeg!

 

Og når det gjelder Whitebox.no: Med all respekt for dem som har gode erfaringer med denne butikken; Jeg vil ikke risikere å havne med skjegget i PM boxen! Jeg er heller villig til å betale 40kr pr dag i en måned for å slippe å ergre meg over dårlig service og uendelige forsinkelser, samt masse fjaseprat.

 

Takk for tips, flere er velkomne!

Lenke til kommentar
Eneste forskjell er at du slipper "jallapanel" for CD-avspilling når maskinen er av.

Du er bare missunnelig fordi du ikke har "jallapanelet" som du kaller det.

Faktisk veldig nyttig med dette panelet. Brukt det ved mange anledninger.

Vel, det kommer jo an på om trådstarter trenger det eller ikke. Selv synes jeg en bærbar PC blir for klumpete til å bruke som bærbar CD-spiller og ser på det som ganske unyttig. BTW. Man kan jo også lure på om det er verd prisforskjellen på 1000+ kr for dette panelet. Mitt tips: Bruk mellomlegget på en snerten mp3 spiller i stedet for. (Den bærbare PC'n er jo unasett noe du ikke tar med på joggetur)

Lenke til kommentar
Ser for meg ut som tilbudet fra uke 48 fortsatt er der.

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4827

 

Hmm. faktisk ser det sånn ut ja. ganske merkelig, for da jeg gikk inn etter det tilbudet forsvant, var prisen 9995, altså 1000 kr dyrere.

 

Imidlertid litt usikkerpå om jeg skulle hatt Radeon 9700 med 128Mb isteden. Spiller ikke, men sånn som 3ds Max hade sikkert likt det.

 

[ EDIT: Fjernet noen uriktige opplysninger her... Matrox Mill. G450 Dual Head kortet mitt er visst bare fattige 32MB! Trodde det var 2x 32MB. Hmm og jeg som lenge har gått og trodd det, enda jeg kjøpte og installerte det selv. På tide å ta en gjennomgang av hva jeg egentlig sitter på her! Da presterer nok ATI RAdeon 9600 64MB langt bedre enn det jeg hadde forestilt meg. ]

 

Jalla-paneler er ikke viktig. Trenger ingen hurtigtaster, men WLAN av og på hadde vært fint.

 

Tenke tenke.

Endret av legofred
Lenke til kommentar
Eneste forskjell er at du slipper "jallapanel" for CD-avspilling når maskinen er av.

Du er bare missunnelig fordi du ikke har "jallapanelet" som du kaller det.

Faktisk veldig nyttig med dette panelet. Brukt det ved mange anledninger.

Hva skal man med jallapanel når all musikken ligger på harddisken?

 

"Over tastaturet finnes det et lite digital LED display. Heller ikke disse knappene fungerer dersom man ikke har lagt inn riktig programvare. Vi har sett igjennom fingrene her. Det digitale LED-displayet viser blant annet hvor mye batteri det er igjen på maskinen når maskinen er slått av. Det er også egne knapper for å styre CD-spilleren i maskinen som er en god ting. Vi skulle ønske at det digitale displayet var bakgrunnsbelyst. Det er svært vanskelig å se hvis det skinner direkte på displayet eller om kvelden når det er mørkt."

 

Ser sikkert litt stilig ut med noen extra knapper, men personlig syns jeg bare slikt er iveien

Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen mellom 1557G, 1557A og 1557GLS? 1557G og A er vel bare utssende, så vidt jeg kan bedømme utfra A-Opens nettside?

 

Tilbudet det her er snakk om er 1557G...

Mener at også den har den funksjonen.

 

Må jeg ha Kingstonram, eller holder det med Standard?

Har alltid hatt standard på stasjonær...

 

Og får jeg kjøpt nettverkskort senere for 250,-, eller bør jeg kjøpe det nå?

 

Takk for hjelpen! KOmmer til å slå til, tror jeg...

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen mellom 1557G, 1557A og 1557GLS?  1557G og A er vel bare utssende, så vidt jeg kan bedømme utfra A-Opens nettside?

 

Tilbudet det her er snakk om er 1557G...

Mener at også den har den funksjonen.

 

Må jeg ha Kingstonram, eller holder det med Standard?

Har alltid hatt standard på stasjonær...

 

Og får jeg kjøpt nettverkskort senere for 250,-, eller bør jeg kjøpe det nå?

 

Takk for hjelpen!  KOmmer til å slå til, tror jeg...

Forskjellen mellom 1557G og 1557ALS er kun fargene og litt design, og at ALS`en ikke har de mye omtalte knappene til cd-spiller.. ellers 100% samme maskin.

 

Personlig syns jeg at knappene mangler er en fordel, jeg liker ikke sånt, det gjelder tastaturer og annet utstyr generelt. Hurtigtaster er kun for amatører.. eneste hurtigtastene jeg går god for er de som måtte være innebygget i operativsystemet.

 

Regnet raskt på samme konfigurasjonen som du beskrev til 11000.. og for dette kan du få en helt lik ALS til samme pris inkl.frakt(uten OS)

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar

Takk for tipset, qwert. Holdt på å konfigurere 1557G, så forsvant den jammen nok en gang, men denne gang for godt. Nå er det tilbudet utgått. Med det nye tilbudet blir det 800 mer, men med 1.7 isteden for 1.6 CPU.

 

Er A. chassiet bedre enn G? Eller er det bare utseendet?

 

Får følge med litt fremover.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...