Daywalker Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Har et Asus A7V333 som i følge MBM5 har 3 temperatur sensorer. Noen som vet nøyaktig hvor disse ligger på hovedkortet/hvor de måler? Sensorene er en til CPU som er rundt 50 grader, en til MB som er rundt 25 grader og den siste aner jeg ikke. Den er konstant 14 grader så jeg regner med at den ikke er i bruk. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Dene ene er i cpu og den andre i N-Brigde. Jeg har gså opplev at den finner tre sensorer men da hadde jeg en temperatur på -272C Lenke til kommentar
Inaktiv bruker Blåbær Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Er vel så du kan koble på f.eks. kabel fra tempsensor i strømforsyningen. Jeg koblet på en sensor jeg målte temp i kabinettet og det funka bra det. Jeg har A7V266-E, men det er sikkert ganske likt med ditt. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 16:51, Bøgge Bakken skrev:Dene ene er i cpu og den andre i N-Brigde. Jeg har gså opplev at den finner tre sensorer men da hadde jeg en temperatur på -272C Er du sikker på at den andre sensoren ligger i Northbridge? Temp1 (cpu): 42 Temp2 ("system"): 22 (og når jeg kjenner på northbrigde er det MYE varmere enn 22 grader!) Temp3 (tull): konstant 23/24 Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 30. mai 2002 Del Skrevet 30. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 17:46, havegg skrev: Quote: Den 2002-05-30 16:51, Bøgge Bakken skrev: Dene ene er i cpu og den andre i N-Brigde. Jeg har gså opplev at den finner tre sensorer men da hadde jeg en temperatur på -272C Er du sikker på at den andre sensoren ligger i Northbridge? Temp1 (cpu): 42 Temp2 ("system"): 22 (og når jeg kjenner på northbrigde er det MYE varmere enn 22 grader!) Temp3 (tull): konstant 23/24 Ja. men ver oppmersom at de temperaturmålerene IKKE altid korekte. Avike fra den egentlige temperaturen kan vere opptil 15 grader! Jeg hvet ikke om det er slik på N-Brigde men jeg reiner med det. Prøv og oppdater biosen og se om temperaturen blir andeledes. noter deg de temperaturene du har nå og oppdater bios. de vil ikke bli rikdige enda heller men viser mer korekt. Lenke til kommentar
Daywalker Skrevet 30. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2002 Stemmer nok det. Ser at jeg har en kobling for PSU temperatur sensor. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Quote: Den 2002-05-30 18:26, Bøgge Bakken skrev:Ja. men ver oppmersom at de temperaturmålerene IKKE altid korekte. Avike fra den egentlige temperaturen kan vere opptil 15 grader! Jeg hvet ikke om det er slik på N-Brigde men jeg reiner med det. Prøv og oppdater biosen og se om temperaturen blir andeledes. noter deg de temperaturene du har nå og oppdater bios. de vil ikke bli rikdige enda heller men viser mer korekt. Har oppdatert bios. Har målt med eksterne termometere. Cpu-temperaturen stemmer. Northbridge målte jeg tidligere til 46 grader!!! Har byttet kjøler på Northbridge, men Temp2 er fortsatt rundt 22 grader... Temp2 holder faktisk omtrent samme temperatur som i kabinettet. Poenget? Tror ikke temp2 i MB5 kan være Northbridge. I hvert fall ikke på mitt hovedkort... [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-05-31 15:03 ] Lenke til kommentar
Daywalker Skrevet 31. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2002 Vel min Temp2 som skal være MB var på rundt 30 grader. Når jeg instalerte 4 kabinett vifter falt den til rundt 20 grader. Så jeg tror den virker som den skal. Lenke til kommentar
hurst Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Kan man ikke selv velge hva de forskjellige temperaturmålerne skal måle da? Altså at man kan velge hvilken diode/føler som skal brukes i de forskjellige vinduene? Hos meg beveger hvertfall Temp2 måleren seg. Den varierer fra rundt 20 til 34 grader alt etter tempen i kabinettet. Så det kan nok stemme at dette er N-bridge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå