Gå til innhold

Warning: Cannot modify header information etc

Anbefalte innlegg

Jeg har en side hvor jeg har et slags innhold vindu i midten hvor siden blir inkludert. Hver gang jeg submiter en form som sendes innenfor denne siden feks index.php?side=validerform og jeg fra denne formen bruker header funksjonen for å redirecte brukeren får jeg følgende feilmelding:

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hsphere/local/home/x/x.com/index.php:23) in /hsphere/local/home/x/x.com/pic.php on line 12

hvorfor? har funnet måter å unngå problemet, men de er alle meget tungvinte. Skulle gjerne vist hvorfor dette skjer, må være flere en meg som har støtet på dette problemet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja siden virker fra andre sider på denne siden når man bare inkluderer en gang. Dette problemet har jeg opplevd på andre sider jeg har laget også! søkte litt rundt på nett og fant ut mange andre som hadde samme problem, men har ikke funnet noe spess som kan løse det enda. Men håper at andre som har problemer med dette sier ifra og eventuelt forteller hvordan de har løst problemet dersom de har det da

Lenke til kommentar

Det er jo omtrent det mest besvarte spørsmålet på dette forumet, så at du ikke fant svar på det er egentlig ganske rart.

Grunnen til at denne feilmeldingen kommer er fordi du skriver tekst til browseren før du sender header.

echo 'hallo';
header("content-type: text/html");

Er feil.

header("content-type: text/html");
echo 'hallo';

er riktig.

Når du bruker setcookie(), session_start(), og header(), som jeg kommer på nå, så må du alltid skrive det før du skriver ut noe som helst.

Lenke til kommentar

utsnitt av øverste delen av scriptet

<?php
//Henter fra url
$bildeid = $_GET['bid'];
$kategoriid = $_GET['kid'];

//Finner ut om det er et spesifikt bilde eller bare en kategori
if ($bildeid) {
   $url = "index.php?page=pic&bid=$bildeid";
   $hentbilde = mysql_query("SELECT bildeid, brukerid, bane, banethumb, kommentar FROM tabell_bilder WHERE bildeid='$bildeid' AND status='1' LIMIT 1");

//Sjekker om det spesifike bildet eksisterer
   if (mysql_num_rows($hentbilde) == 0) { header("Location: index.php?msg=11"); exit();}
} else {
   $url = "index.php?page=pic&kid=$kategoriid";
   $hentbilde = mysql_query("SELECT bildeid, brukerid, bane, banethumb, kommentar FROM tabell_bilder WHERE kategoriid='$kategoriid' AND status='1' ORDER BY RAND() LIMIT 1");
}

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...