Gå til innhold

Posten gjør ikke jobben sin!

Anbefalte innlegg

I dag fikk jeg en hentelapp i postkassa.

Hentelappen var merket med: Dato og at det var en konvolutt. Ikke navn, adresse, ikke noen ting. Gikk på posten med lappen, hvor de påsto at forsendelsen var blitt forsøkt levert. Hvilket er blank løgn, siden naboen sto og ventet på posten, og kunne fortelle at postbudet ikke hadde ringt på noen dør.

På postkontoret kunne de ikke finne noen forsendelse (jeg venter på 3 forsendelser (3 stk CD'er) fra utlandet), og de sa at postbudet sikkert hadde den i bilen, og at jeg kanskje kunne få den i morgen, eller at jeg skulle få en lapp i postkassa igjen.

Dette har skjedd flere ganger tidligere også, postbudet påstår at de har forsøkt å levere noe på døra, og legger igjen hentelapp, selv om naboen (som venter på posten hver dag) kan fortelle at postbudet aldri har forsøkt å levere noe som helst. Vurderer å levere inn en klage på dette her.

Tenkte bare jeg skulle dele min erfaring med posten, slik at andre også blir obs på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Posten skal ikke levere vanlige sendinger på døra; Går det ikke i postkassa skal det skrives meldeseddel. At sendingen er forsøkt levert betyr kun at den er prøvd mot postkassa (evt at budet vet hvor stor kassa er, og at pakka ikke går, men da skal det bare være merket for for stor til å bli levert).

Er det en EMS eller bedriftspakke skal den forsøkes levert.

En annen sak er at det skal stå hvem pakka er til, adresse, og avsender (hvis dette er lett synlig på pakka) på meldeseddelen.

Og er meldeseddel levert skal pakka være tilgjengelig på hentekontor i løpet av formiddagen (tidspunkt varierer).

Lenke til kommentar

Det burde være mulig å få snakket med noen av høyere rang på postkontoret for å oppklare dette. Du er forsåvidt heldig som har et postkontor å forholde deg til, og ikke "post i butikk" som stort sett blir betjent av inkompetente vikarer eller lignende :p

Lenke til kommentar

Seriøst, hvorfor klage på alt mulig? Samme skjedde med meg, de la igjen lapp i postkasa om at de hadde prøvd å levere, men jeg hadde jo vørt hjemme hele tiden. Det tok to dager før jeg fikk pakka mi igjen, men satt jeg og whina på hw.no? Nei. Alle her vet at posten er noe herk, med mindre de har levd i en hule de siste hundre åra.

Lenke til kommentar
Posten skal ikke levere vanlige sendinger på døra; Går det ikke i postkassa skal det skrives meldeseddel. At sendingen er forsøkt levert betyr kun at den er prøvd mot postkassa (evt at budet vet hvor stor kassa er, og at pakka ikke går, men da skal det bare være merket for for stor til å bli levert).

En annen sak er at det skal stå hvem pakka er til, adresse, og avsender (hvis dette er lett synlig på pakka) på meldeseddelen.

Og er meldeseddel levert skal pakka være tilgjengelig på hentekontor i løpet av formiddagen (tidspunkt varierer).

jeg hadde betalt for levering på døra

Lenke til kommentar

jeg hadde betalt for levering på døra

Mitt innlegg var til original poster; Han skrev ingenting om at det var betalt for levering på døra. Det gjorde heller ikke du; Du sa du hadde opplevd det samme.

Lenke til kommentar

Kan legge til at dette har hendt meg både med Posten(EMS), dhl og tollpost globe. De kjører vel i ruter, og hvis de ikke er helt kjent i området så tar de en sleip en og påstår forsøkt levert. Eneste jeg aldri har hatt trøbbel med i såmåte er UPS, selv om de klarte å sende en pakke jeg skulle ha til Nederland en gang....

Lenke til kommentar

Hopp i taket, hadde jeg trodd at noen i postens ledelse leste dette skulle jeg da kritisere både opp og ned og i mente, er jo blitt dagligdags her at vi tar en tur rundt til nabofirmaen og utveksler post som er lagt i feil postkasse, blir mye kaffedrikking av sånt, hrmf.

Men akkurat her har mixel rett det hjelper nok så lite, hehe :no:

Bortsett fra og få ut frustrasjon

Lenke til kommentar

Nå må vi huske på hvilke folk som jobber i posten da...:p Er ikke alltid like lett å få med seg alt. Ventet på en pakke i 2 uker før den enedelig kom på døren min. Det skule ta mellom 3-5 dager fra den var sendt til jeg hadde den, men nei... Den brukte 2 dager til oslo og 12 dager fra oslo og til trondheim! Ha! GO posten !

Lenke til kommentar
Seriøst, hvorfor klage på alt mulig? Samme skjedde med meg, de la igjen lapp i postkasa om at de hadde prøvd å levere, men jeg hadde jo vørt hjemme hele tiden. Det tok to dager før jeg fikk pakka mi igjen, men satt jeg og whina på hw.no? Nei. Alle her vet at posten er noe herk, med mindre de har levd i en hule de siste hundre åra.

Støttes!

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å sitte og "whine på hw.no". Det er snakk om å dele sine erfaringer. Hva du tolker det som får være opp til deg.

Uansett har jeg all grunn til å klage på det jævla rotet til Posten... For det første legger de en lapp i postkassa hvor de sier at sendingen er forsøkt levert, hvilket den beviselig ikke er. For det andre skriver de verken navn eller adresse på lappen. For det tredje, når jeg tar turen på posten, så er ikke forsendelsen der/de kan ikke finne den - ergo en jævla bomtur, som jeg godt kunne vært foruten. For det fjerde, jeg VET at forsendelsen dreier seg om en CD-plate, og kunne fint fått plass i postkassa.

Jeg driter seriøst i om forsendelsen min bruker 5 eller 7 dager på å havne i postkassa mi. Men når Posten juger og forteller meg at ting og tang er blitt forsøkt levert osv. og åpenbart ikke gjør jobben de har betalt for å gjøre - da er det litt annerledes.

Endret av jendor
Lenke til kommentar
Hentelappen var merket med: Dato og at det var en konvolutt. Ikke navn, adresse, ikke noen ting. Gikk på posten med lappen, hvor de påsto at forsendelsen var blitt forsøkt levert. Hvilket er blank løgn, siden naboen sto og ventet på posten, og kunne fortelle at postbudet ikke hadde ringt på noen dør.

Det har vel ikke slått deg at budene som kjører rundt med bedriftspakker faktisk ringer til mottakerne av pakkene før de kjører ut? Litt dumt å kjøre flere km dersom mottakeren ikke er hjemme. Så dersom ingen tar hjemmetelefonen betyr det at ingen er hjemme og pakken er forsøkt levert..

Slik er værtfall praksisen der jeg jobber.

Forresten høres det litt merkelig ut at disse cd'ene skulle leveres på døra. Har selv kjørt ut tusenvis av bedriftspakker og tror aldri jeg har levert en slik cd-pakke pakke på døra til noen. Men som vanlig A-post derimot har jeg sett drøssevis av cd-pakker.

Noe som medfører hentelapp dersom postkassa ikke rommer den..

Nå må vi huske på hvilke folk som jobber i posten da... Er ikke alltid like lett å få med seg alt.

Nå må vi også huske på å ikke skjære alle over en kam ;) Der jeg jobber er det faktisk veldig oppegående folk. Og forresten så skal jeg vedde på at jeg har både høyere utdanning og iq enn hva du har så ikke kom her :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...