ka1ser Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Er det noen som har peiling på nå plass på nettet der man kan få noter til forskjellig typer musikk? ikke tabbs, men gjerne for keyboard/piano eller nå sånt. Så litt på nå noter til Nothing Else Mathers, det eide... Lenke til kommentar
Even. Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 tror ikke det er lov å legge ut noter De er kopibeskyttet osv. osv. og derfor selges de bare i bøker. Mener å ha hørt noe om dette Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Det er knapt noen som helst steder du får lasta ned noter gratis. Nettopp pga copyright, det er stort sett selskaper som har printa opp notene og gitt dem ut som hefter eller bøker. http://www.sheetmusic.com er et bra sted å finne noter du kan kjøpe for en billig penge. Ellers blir det å lete etter "sheet music" (notes betyr ikke musikknoter på engelsk, men notater) i Google og bla gjennom 100 sider med betalnoter på. De fleste større band som har keyboards har gitt ut egne notebøker med alle keyboard-notene i...f.eks Dream Theater har ei diger notebok for hvert album. Det står tilogmed hva slags lyder Jordan Rudess (=gud) har brukt på hver sang, og hva slags lyder det byttes til underveis. Du finner neppe noen Metallica-noter for keyboards siden de aldri har brukt keyboards på platene sine. Men det er da bare å sette sangen på loop og finne notene selv etter gehør. (Jeg spiller synth). Tipper de fleste metallica-bøkene er gitar-tabs, men mulig noen har rene noter også. Gitarister bruker jo sjelden noter likevel. Endret 29. november 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Even. Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 metallica bøkene, ihvertfall st.anger er noter Lenke til kommentar
andesam Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 hvis du laster ned powertab så mener jeg man ser notene til sangene (tab) man laster ned. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 guitar pro...der er det både noter og tablatur(men det er ikke offisellt da...en eller annen prson som har lagt ut sangen til nedlasting) Lenke til kommentar
andesam Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 men det koster penger Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Okei.. her var det en del ja, ja i orbøkern mine står det noter=music, men er ett slit å finne noe.. ja du har vel rett i det med kopibeskyttelse.. når det gjelder f.eks Metallica, så spilte jeg litt av notene på piano, hørtes ut som gitaren.. Men regner med at det generelt bare er noen som har skrevet de ned på gehør, og etter tabbs. Er det noen av de programma (guitar pro og powertab) som er gratis? Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Powertabs er gratis Lenke til kommentar
sixx Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 demo versjonen av guitar pro er gratis... Den bruker jeg... å de nvirker helt bra...bare å laste ned haugevis av hele sanger... Lenke til kommentar
ka1ser Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Time to google:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå