Gå til innhold

Overføre fra vhs til pc?

Anbefalte innlegg

Jeg har spurt om dette noen ganger nå, men blir aldri klokere av svarene..

Så prøver igjen..

Jeg skal overføre 8 mm filmer inn på pcen, først så må jeg jo putte 8 mm filmen inn i en sånn vanelig vhs sak, det får jeg til :w00t:

Men nå kommer det jeg ikke skjønner, når jeg skal overføre fra video spilleren og til pcen for og redigere, så brenne ut på dvd..

Jeg har S-video og sånn gul, hvit og rød inngang eller så er det utgang.

Skal jeg bruke dem? eller kjøre filmen gjennom et digitalt film kamera og med firewire??

Skjerm kortet mitt heter ATI RADEON 9700 ( hvis det har noe og si)

Takker for alle svar :thumbup:

Endret av mats A.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal overføre 8 mm filmer inn på pcen, først så må jeg jo putte 8 mm filmen inn i en sånn vanelig vhs sak, det får jeg til :w00t:

Skulle likt å vite hvordan du greier å putte 8 mm-film i en VHS-kassett. Iallfall hvis du virkelig mener 8 mm-film - dvs. smalfilm med perforeringshull langs ene siden...

Hvis du i stedet mener Video8, skjønner jeg heller ikke hvordan du får det til, for Video8 er ikke kompatibelt med VHS. Men kanskje du mener VHS-C?

For øvrig har du rett i at å bruke et DV-kamera med analog inngang og pass-though er en bra måte å digitalisere analoge opptak.

Lenke til kommentar

sorry..

hehe, jeg mener jo ikke sånn rull, tenkte på noe helt annet jeg..

Men det er sånne små filmer, større en de dv som er nå, og man kan kjøpe sånn adapter som ser ut som en vanelig vhs kasett, men det er et lokk på den, og der putter man inn kasetten og spiller den som vanelig..

Neon som vet om det går ann og spille gjennom filmen med kamera mitt som heter: Pannasonic NV-GS15 eller NV-GS11 husker faktisk ikke nå :blush:

Håper noen kan hjelpe:)

Endret av mats A.
Lenke til kommentar

driver med samme "prosjekte" sjølv har vel 10 slik kaseter som eg skal gjøre digitalt...før dei rotner og ikkje er brukende mere...brukte før eit geforce 4 4600 kort som blei rimlig grei kvalitet på...men sugde jo CPU graft,og får noen måner siden så døde det. så kjøpte bror min eit DV kamere nå bruker eg det til og gjøre det digitalt men har treft på noen problemer,interlacing det skal eg nok klarer og fikse pga det veit eg er eit "vanlig" probleme men har eit problem til det er att ca 2% av bilde er "feil" på alså det skal egetlig ikkje være med når eg har redigert divx osv er det greit men siden det er så mange filmer det mulig og få eit program som kan "croppe" filmen? bruker nå pinacle 8.0 men har tilgang til dei fleste programer vis det er noe som støtter det..la med eit bilde som døme,det er nederst i bilde "problemet" ligger det her skjede både med gefoce 4600 capture og med composite og s-vhs på digital kamera,kilden er eit stein gammel video 8 kamera med composite ut.mulig det ordner seg vis eg låner eit anna kamera?

post-83-1102036878_thumb.jpg

Endret av svingen_the1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...