Gå til innhold

pop3 daemon under redhat 7.2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The original message was received at Thu, 30 May 2002 17:20:26 +0200 (MET DST)

from ti112110a080-0202.bb.online.no [80.212.103.202]

----- The following addresses had permanent fatal errors -----

<[email protected]>

----- Transcript of session follows -----

550 <[email protected]>... Host unknown (Name server: 158.36.49.139: host not found)

DEN fikk jeg da jeg prøvde å sende mail til ip adressen. og prøver jeg å koble meg til bruker kontoen fra outlook får jeg:

Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes for this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account: 'hl.gamer.no', Server: 'hl.gamer.no', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800CCC0F

Lenke til kommentar

Det kan være konfigurering av SMTP server (anti-relaying, alle siste versjoner av Sendmail kommer med prekonfigurert anti-relay) - enten på RedHat-boxen din eller hos internettleverandøren. De fleste SMTP servere konfigureres slik at de nekter å levere mail til ukjente/uregistrerte adresser. Prøv å angi 158.36.49.139 som SMTP server når du sender mail - kanskje du får bedre resultat.

Prøv også å sende mail til [email protected]

Du må også sjekke om du får sende mail og motta mail i terminalmodus - logg inn på telnet som sverre på hl.gamer.no og skriv "mail sverre", fyll inn noe tekst og send den. Etterpå kan du sjekke "mail". Mottar du noe eller ikke?

Lenke til kommentar

Når det gjelder POP3, må du ha pop3 daemon, det er ikke det samme som Sendmail.

Typisk har du en linje i /etc/inetd.conf som forteller at hvis noe kommer inn på pop3 port, så starter vi pop3d. Du må selvfølgelig åpne pop3 i /etc/services.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...