Spurs Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Jeg har en WD Raptor 74GB i dag. Lurer på å kjøpe en til, men jeg er litt usikker på et par ting. Her kommer dere inn..... Jeg har et Abit AV8 hovedkort med VIA Raid S-ATA kontroller som jeg bruker til Raptoren og en WD 200GB S-ATA i dag. På kortet er det også en Promise S-ATA kontroller. Hvis jeg kjøper en Raptor til... hvor kobler jeg de da i Raid? På Via S-ATA kontrolleren, og 200GB'en på Promise? Eller omvendt? Vil dette gi økning i ytelse? Er det lett å konfigurere 2 disker i Raid? Endret 30. november 2004 av Spurs Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Dette er da lett å svare på for dere med peiling? Trenger svar i kveld da jeg skal bestille i morgen. (Hvis det funker med 3 S-ATA disker da....) Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Ingen som kan skrive en linje om emnet? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Du har 2 stk. S-ATA kontrollere integrert på hovedkortet, men de er fra 2 forskjellige produsenter??... Hvis det er bar en av dem som støtter raid, så er det jo selvfølgelig den du må bruke da, men hvilken som er det kan jeg ikke svare deg på. Det jeg lurer litt på er hvordan dette påvirker om du skal kjøpe eller ikke. Du har jo raid på EN av dem sant? Det du vil hovedsakelig oppnå i raid er større average og burst transfer rate med store data. Dette er snadder om du driver med videoredigering. I praksis for å loade et spill derimot ville det være veldig lite forskjell fra bare en raptor. Dette anntar selvfølgelig at du skal bruke RAID-0 (ytelse-raid). Du kan jo selvfølgelig også bruke RAID-1 for datasikkerhet osv. Det er flere alternativer. Å sette opp raid er ikke noe spesielt vanskelig nei. ikke så lenge du har et minimum at dataforståelse. Her er en test på Raptor og noe andre disker i single vs. raid: http://www.gamepc.com/labs/print_content.asp?id=sg7200plus Det var en annen bedre test inkluderende noen spill benchmarks også, men jeg fannt den ikke med en gang. Det er forsovidt massevis av slike reviews. abre søk på "raptor raid review" eller noe sånt i google, så har du masse lesestoff. -Stigma Lenke til kommentar
Spurs Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Du har 2 stk. S-ATA kontrollere integrert på hovedkortet, men de er fra 2 forskjellige produsenter??... Uff.... Leste i manualen til mitt Abit AV8. (Kanskje jeg skulle gjort det før?!) Jeg har ikke en Via og en Promise S-ATA kontroller.... Det var på mitt forrige hovedkort det. Jeg har kun to S-ATA kontakter på hovedkortet (Via VT6420 (VT8237)). Det betyr at jeg ikke kan kjøpe en S-ATA disk til... da har jeg jo 3 stk... F...! Snakk om å drite på draget!!! Endret 30. november 2004 av Spurs Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå