Gå til innhold

Sang i din begravelse.

flodhest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gud hvor mange tåpelige svar det var i denne tråden. Personlig ville jeg gått for en normal og ordentlig begravelse, så er ikke noe nevnverdig musikk jeg ville hatt, men om jeg MÅTTE velge, så ville jeg gått for noe passende, noe klassisk musikk.

Lenke til kommentar
Gud hvor mange tåpelige svar det var i denne tråden. Personlig ville jeg gått for en normal og ordentlig begravelse, så er ikke noe nevnverdig musikk jeg ville hatt, men om jeg MÅTTE velge, så ville jeg gått for noe passende, noe klassisk musikk.

Takk og lov for at det enda finnes folk som har noe vett i hodet! Tviler for at dere får spilt Pink Floyd, Daft Punk, Iron Maiden etc. i kirka. Tenk om du daua så sitter familien din der og sørger så kommer "Han/hun ønsket at vi skulle spille en sang til minne om han/hun" så kommer faenmeg noe rock f.eks. wtf... men men, jeg skjønner at det er kult å si sånt når man er fjortisssz, dere skifter nok mening når dere blir eldre ;)

Lenke til kommentar
Uff, for en vulgær begravelse det måtte ha vært. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor folk vil ødelegge sin egen minnestund på den måten.

Han var fan og døde tretten år gammel, synes ikke det er så altfor galt med valget. Bare musikken minner om han så er det greit. Er jo bedre det enn noe klassisk piss som ikke har noe med den avdøde og gjøre, og som er "fint".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Uff, for en vulgær begravelse det måtte ha vært. Kan virkelig ikke skjønne hvorfor folk vil ødelegge sin egen minnestund på den måten.

Han var fan og døde tretten år gammel, synes ikke det er så altfor galt med valget. Bare musikken minner om han så er det greit. Er jo bedre det enn noe klassisk piss som ikke har noe med den avdøde og gjøre, og som er "fint".

Det er liksom det. En slik sermoni skal jo liksom være behagelig og fin, siden det er til minne for den avdøde. Vil man virkelig bli husket som en fjorttis som hørte på vulgær og uintelligent vrøvl? I tillegg er jo slik type musikk totalt upassende og spille i kirken, samtidig som jeg tror det vil gjøre sorgen større/vanskeligere for familien.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Det kan jo være det samme hvem som valgte musikken, synes det var meget upassende. Ville fått meg litt av et sjokk vist jeg hadde vært i en begravelse og eminem pluttselig hadde blitt spilt.

Må ærlig talt si at dette nærmest er en skam.

Lenke til kommentar

Den siste kommentaren din kan jeg si meg enig i, men generelt, det skal jo liksom ikke være noen konsert. Eminem har jo også tekster som absolutt ikke sømmer seg i kirkelig sammenheng. For meg er dette helt uakseptabelt.

Da hadde det vært bedre å droppe musikken, imo.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Ærlig talt, hadde dere vært 90 år gamle konservative kjerringer (noe jeg håper dere ikke er?) hadde jeg akseptert at dere motsetter dere litt populærkultur i kirka.

Altså, min begravelse er strengt tatt MIN dag og da skal for svingende min sjel skippes inn i evigheten som det den er, ikke på et sus av kjedelige salmer og standard-prek. Dessuten, så lenge kirken stort sett er det eneste aksepterte alternativet hva gravferder angår så bør horisonten utvides litt til den passer inn i det 21 århundre.

Noe konkret har jeg ikke tenkt meg frem til, men noe av Pink Floyd, Julee Cruise, Blind Melon eller Mogwai. Ave Maria og Hellig er jorden kunne vært på sin plass fordi jeg synes de er nydelige, og kun av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...