Gå til innhold

vhs spillerne kan ikke kjøpes til neste år

Anbefalte innlegg

i følge tv2 skal man ikke kunne kjøpe seg en vhs video avspiller etter nyttår.

hvor lange kan man da kjøpe opptakskasetter da ?

jeg som ønsket meg en kombinert vhs spiller og dvdoptaker. det ser ikke ut til å komme i salg i norge - i hverfal til anstendig pris.

jeg har jo noen kasetter ligende , mest av starttrek. nå blir jeg nødt til å kjøpe dem på dvd. det er sikker dyrere å få dem over ført til dvd.

har en mistanke om at en onlig dvd optaker ( estatter vhsen for optak) er høyt priset - 5 tusen eller mere

en ren dvd avspiller er jo snart gratis.

optakeern burde jo ikke koste så mye da breneren til pcen ikke er så dyr .

samme mønster før:

lcd skjerm 2 000

tvkort 1 500

= 3 500

lcd tv koster fortsat minst 10 000 og da er gjerne skjermen også mindre

det virker for meg som bl.a elkjøp har panikk og ønsker å kvite seg med disse spillerne.

jeg er klar over at man har flere foldeler med dvd

og om noen år (usikker på tiden ) så må man ha en ekstra boks for å se på tv.

enten dekoder ( inkl kabel tilkytning) elle intrnet/pc

når kommer tven med inbyget prarabol dekoder ?

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tviler litt på dette egentlig. tror nok at kombinerte vhs/dvd spillere vil være til salgs noen år til. men kanskje ikke rene vhs spillere :hmm: Den selger jo LP-spillere enda. Men isåfall vil jo opptakerne bli billigere etterhvert hvis vhs spillerne forsvinner.

Men dvd er jo helt klart bedre en vanlig vhs

Lenke til kommentar
i følge  tv2  skal man ikke kunne kjøpe  seg  en  vhs video avspiller etter nyttår.

Nåh? Høres veldig rart ut. Kilde?

Har ikke sett TV2 sin sak, men i forrige uke gikk Dixons ut i England og sa at det var slutt med VHS-maskiner i deres butikker etter jul. Og Dixons eier jo Elkjøp og Lefdal.... Men det er vel ikke sagt noe om det norske markedet så lang?

En annen ting er at VHS er på vei ut. Maskinene blir ikke plutselig borte, men utvalget begynner å bli temmelig dårlig. VHS-kassetter blir nok tilgjengelig en god stund framover.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar
Har ikke sett TV2 sin sak, men i forrige uke gikk Dixons ut i England og sa at det var slutt med VHS-maskiner i deres butikker etter jul.

Jøss. Blir nesten litt trist når jeg leser sånt.

En annen ting er at VHS er på vei ut. Maskinene blir ikke plutselig borte, men utvalget begynner å bli temmelig dårlig. VHS-kassetter blir nok tilgjengelig en god stund framover.

Naturligvis. Litt synd i grunn, VHS er helt ok med tanke på brukervennlighet og kvalitet/pris. Vel, brukervennlighet rent bortsett fra å programmere den, jeg vet at mange sliter med det.

Lenke til kommentar
VHS er helt ok med tanke på brukervennlighet og kvalitet/pris. Vel, brukervennlighet rent bortsett fra å programmere den, jeg vet at mange sliter med det.

Ja, tenk på alle de som ikke klarer, eller sliter med å programmere opptak på en VHS-maskin. Hva skjer når de må bytte over til DVD-opptaker om noen år? Det blir vel full katastofe og null opptak.

Lenke til kommentar

Så de sa det på tv2 hjelper deg, jeg tviler på at vhs blir erstattet med det første, selvom elkjøp og andre store kjeder slutter å selge det så vil det alltid være noen som tar de inn dersom de får solgt de.

En ting jeg lurer litt på er hvordan leieprisen blir på dvd-er når vhs-en begynner å gå ut. På tv2 viste de jo at flere videobutikker reklamerte med at du fikk filmen for odel og eie når du leide den (vhs).

Da blir det jo etterhvert ikke mulig å leie vhs -filmer, og da dvd var nytt så ble prisen satt høyere enn på vhs fordi det var noe nyere og bedre. Hvis vhs går helt ut så bør jo egentlig prisen bli satt ned på dvd-er også, ettersom det ikke er nytt lenger... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...