Singularity Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Etter lønna kommer inn på onsdag blir det mest sannsynlig bestilt ny pc fra Komplett. Tenkte først på Netshop da jeg har hørt mye bra om dem, men av en eller annen grunn er det null og niks info på nF4 HK hos dem.... Mine krav er nokså enkle. Skal kunne ta alt av spill frem til høsten 2005. CPU Skal kunne overklokkes innenfor rimelighetens grenser. AMD64 939. Har hverken penger eller behovet for SLI, men prismessig var det jo greit å plukke med seg ett SLI HK allikevel(går ut fra at Nvidia tror de kan lure oss til å kjøpe to GPUer med å prise SLI lavt ). Trenger ikke lydkort Må ha to disker, en OS og en lagringsdisk. Kjører en del multitasking og booter en del, så liker kjapp OS disk(kommer nok ikke til å bytte vekk raptoren). Ellers tar jeg imot gode råd og kritikk til oppsettet. Vet mye blir hypotetisk siden nF4 er ett stykke unna. Her er handlelista mi fra Komplett, setter pris på at eventuelle forslag til endringer også kan fåes på komplett. PS, kan jeg sløye vekk boxed viften og sette den på kjøleren? ----------------------------------------------------------- Asus A8N-SLI Deluxe Hovedkort S939 PCI-E nForce4 SLI, 4xSATA2, Dual-GbLAN, ATX 1449 AMD Athlon 64 3000+ 1.8 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED 1290 Asus EN6600GT GeForce 6600GT 128MB PCI-E , Retail. 1895,01 Kingston PC3200 HyperX DDR 1024MB KIT Non-ECC Ultra Low Latency (2-2-2-5-1) 2148,99 Antec SX1040BII Miditower, Sort m/400W Strømforsyning 1094,99 Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern 136,50 Samsung DVD-brenner TS-H552B IDE Sort Bulk 595 Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM 1550 Seagate Barracuda 7200.7 200GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM 849,99 Thermalright XP-120 CPU-Kjøler Socket 478/754/939,(u/vifte) 549 Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram 69,01 Razer Diamondback Magma 1600dpi, Optisk Mus, USB 595 Steelpad Padsurfers - Skatez For bedre glid på musematten 35,01 Steelpad Aluminium 4S Musmatte for Gamers 274,99 Plantronics Headset .Audio90 Hi-Fi Stereo med Mikrofon 445 -------------------------------------------------------------------------------- Totalt: 13022.49 Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 hm.. så generelt bra ut dette, men lurer litt på den floppyen.. det er jo ikke vits med floppy lenger, så den kan du godt sløyfe ellers tror jeg kanskje jeg ville byttet ut det skjermkortet du har valgt med et x700 PRO som har 256 mb.... det er min mening da eller har du det lille ekstra så slår du til med et x700XT Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Kan være greit med floppy ved bad-flash ... da er den verdt de 150,- Lenke til kommentar
Singularity Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Hva med boot disk og BIOS flash? Tror nok det blir 6600 i denne omgang, oppgraderer mest sannsynlig til bedre GPU til neste høst. Er litt usikker på 400W PSU, vet ikke om du må være hjernekirurg for å fjerne og oppgradere PSUen på det kabinettet. Er Kingston ok minne? Kunne tenkt meg OCZ, men det hadde de ikke på Komplett. Endret 29. november 2004 av Singularity Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) hm.. så generelt bra ut dette, men lurer litt på den floppyen.. det er jo ikke vits med floppy lenger, så den kan du godt sløyfe Det kan være kjekt å ha en tilgjengelig under Windows XP installasjonen om du trenger å laste en disk-driver fra floppy. Endret 29. november 2004 av DragonXP Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Siden du først "blåser av" såpass på en maskin ville jeg valt det beste fra to webshopper, om du skal bygge selv. F.eks komplett & netshop evt. PSData Da har du dekket det du "trenger" av sortiment. Et tips kan vøre å kjøpe kabinett fra databutikken da det er gratis frakt ved bestillinger over 1500 hva med dette til 740? Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Databutikken har et 6800GT kort til 2790,- inkl frakt. Når du først skal ut med litt penger kanskje den er noe å vurdere? Dropper du raptor kan du droppe floppy og da er du vel i mål for det skjermkortet? Skjermkort er i min øyne viktigere en Raptor disken, hadde selv en slik disk på mitt forrige oppsett. Spiller du en del ville jeg annbefalt skj. kortet (Selv om du sier at ikke vil bytte den bort). Uansett blir du nok kjempe fornøyd med den der! Lenke til kommentar
Singularity Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Takker for feedback. Slik jeg ser det må det komme litt flere 6800 PCIe kort på banen før jeg bestemmer meg for ett slikt ett. Spiller mest i 1024 * 768 - og da skal vel det meste av spill kjøre greit på 50-75 fps med 6600 kortet i high settings. Er skuffende lite utvalg av highend Nvidia PCIe kort... Rart egentlig med tanke på at nF4 HK 'er' her allerede. Når jeg får meg ny skjerm til neste høst går jeg nok opp på oppløsningen - og da blir 6600 litt for liten tenker jeg. Men da vil det nok være fete alternativer til en normal pris som slår 6800 enkelt. Jeg har planlagt å dele utgiftene til oppgradering i to bolker. Skjerm + ny GPU og muligens en ny CPU til høsten. Når det gjelder floppydisken er den jo ikke noe dyr investering, og den brønnen den tar opp i kabinettet blir stående tom uansett. Det jeg er mest usikker på er vel minnet, psu(m.a.o kabinettet) og CPU kjøleren. Vil prøve å ligge hvilestøyen så lavt som mulig - samtidig som jeg har ok forhold for å overklokke pc'en litt. Jeg har ikke overklokket før, så må nok ta meg en lengre tur på OC forumet for å hente litt info der. En annen PSU/kabinett er den største kneiken reint prismessig - men må man så må man... edit: Etter den siste nForce4 forsinkelsen blir dette kjøpet utsatt til januar. Endret 30. november 2004 av Singularity Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå