Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til nettverk

Anbefalte innlegg

Hei, trenger hjelp til trådløst nettverk:

I rom1, har jeg:

http://www.billion.com.au/product/wireless/bipac7100g.php

men hva trenger jeg i rom2? Enheten i rom2, skal være trådløst forbundet med enheten i rom1, og gi trådløs internettforbindelse videre til kablede pc'er, og trådløse pc'er. Hvilken enhet trenger jeg i rom 2:

Se vedlagt fil for tegning dersom noe skulle være uklart.

post-61-1101763099_thumb.jpg

Endret av Zattaxu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så lett å utvide trådløse nett sammen med produkter som Billion. Billion har veldig få produkter, og ingen av de ser ut til å støtte denne typen trådløse utvidelser. Du trenger vel ikke å knytte den bærbare til noen trådløs enhet i rom 2? Det skulle normalt fungere greit at den kobler seg opp på enheten i rom 1. Er dette et problem i dag? Den enheten som du plasserer i rom 2, må fungere som en trådløs bridge. Det er mulig du kan bruke f.eks. en Linksys WAP54G eller WET54GS5, men er usikker på om disse kan operere som bridge mot andre merker. Er det noen spesiell grunn til at du ikke putter trådløse nettverkskort i PC1 og PC2? Dette vil ikke koste noe mer enn å kjøpe et aksesspunkt/router som bridge.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Hvorfor ha noen sak i rom 2. Ser ingen vits i flere trådløse aksesspunkt, selv om det skal være brigde. Dersom internettilkoblingen din er i rom 1, så hvorfor ikke bare ha trådløse kort i de stasjonære PC-ene. Eneste grunnen til flere aksesspunkt er at man har stort hus og mye betongvegger, slik at man trenger å forsterke signalene. Det finnes egne løsninger for det. For guds skyld - kast kabler når du først skal ha noe trådløst.

Jeg har 2 stasjonære og 1 bærbar hjemme. Alle går mot samme trådløse Router/Switch/AP. Den står omtrent midt i huset, 30 cm under etasjeskiller. Funker bra overalt.

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt angrerett på enheten i rom1, er det noen mulighet for at jeg kan bytte ut den i et eller annet som videre vil fungere med en enhet i rom2, har noen forslag til hvilke enheter jeg da bør gå til anskaffelse av?

(De to stasjonære vil jeg helst at beholder kablene, pga raskere nettverkshastighet, i tillegg hender det jeg har kamerater på besøk, og da må de trekke kabel helt opp til enheten i rom1)

Lenke til kommentar

Du kan jo fortsatt ha rask nettverkshastighet mellom maskinene dine, hvis du setter opp en switch i rom 2, og bruke trådløst for Internet-tilgang.

Jeg kan ikke anbefale noe produkt for rom 2 som jeg vet fungerer sammen med Billion'en. Hvis du derimot beholder Linksys WRT54G-routeren for rom 1, og kjøper en WET54GS5 for rom 2, så skulle du få et oppsett som fungere som du ønsker.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...