Gå til innhold

Trekabinett (Transformation of the skuffeseksjon)

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått samla sammen en Pentium 3 - 867 MHz + et HK + 2x128 MB SDRAM + PSU + 80 GB Harddisk.

Det jeg mangler er et kabinett til hardware'n. Jeg tenkte da å starte på et Desember-prosjekt (litt på forskudd :))

Tenkte jeg skulle prøve meg på det som mange har gjort før, nemlig å lage en tre-kasse.

Jeg har funnet en liten skuffeseksjon (på kottet) som jeg tok fra hverandre.

Den inneholdt tre like stor skuffer.

Skuffene har følgende (innvendige) mål:

Lengde: 37 cm

Bredde: 24,5 cm

Høyde: 8 cm.

Hovedkortet har følgende mål:

Lengde: 28,5 cm

Bredde: 21 cm

Tanken er å bruke skuffene (med bunnene fjernet) som selve kassen.

Kabinettet skal bli liggende tenkte jeg. Høyden på det innvendige rommet blir da 26 cm.

Jeg skal bruke tilsagede plater fra skuffeseksjonens ramme som top og bunn i kabinettet.

Med strømforsyning plassert på høykant ved siden av HK så fikk jeg akkurat tredd over skufferammen.

1_trekabinett.JPG

Men fordi strømforsyningen da vil ligge å hindre luft å komme til på den ene siden av CPU, så er jeg veldig skeptisk til dette, og tror jeg går for en annen løsning.

Løsningen jeg har tenkt meg ut er å bruke to skufferammer til ha HK + plass til harddisk(er) (max 2). Det vil selvfølgelig bli montert noen vifter der det er plass.

2_trekabinett.JPG

Over disse 2 skufferammene kommer jeg til legge en tilsaget plate fra skuffeseksjonens ramme. På denne platen skal den siste skufferammen legges. På ene siden (over harddisken og PCI-portene) skal jeg ha CD-drev og Diskettstasjon. På den andre siden skal strømforsyningen plasseres liggende. I platen skal det lages et hull hvor jeg kan føre kabler fra Strømforsyning, CD-drev og Diskettstasjon til hovedkortet. Vil lure på plass en vifte eller to som skal blåse litt kald luft på Strømforsyningen.

3_trekabinett.JPG

Skal jo finpusse på treverket da. Det vil forhåpentligvis ikke ut som det gjør nå :)

Tilslutt har jeg et spørsmål angående montering av hovedkort.

Hvordan skal jeg feste det?

Bør jeg skru fast en Aluminiumsplate på treplaten for så å feste Hovedkortet på denne aluminiumsplaten slik som det blir gjort i vanlige kabinett?

Iogmed at jeg ikke har begynt ordentlig på prosjektet enda så velger jeg å poste den her istedet for på Worklogs. Jeg vil be en moderator om å flytte denne dit så fort jeg er ordentlig i gang med prosjektet.

Takk for oppmerksomheten! :cool:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...