annma Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hei Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg litt. Jeg har laget en film som jeg skal brenne ut og selge, og jeg trenger hjelp til å velge DVD plater . Hvilke DVD plater er best? Jeg har en NEC 2500A DVD brenner. PÅ forhånd takk for hjelp. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Du har ikke vurdert å søke på forumet, vel? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=164498 Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg kjøper 25-pakk med eProformance 8x DVD+R til 95,- til min NEC ND-1100A. Er veldig greie plater, men noen har problemer med dem når de brennes i 8x/10x, brent i 4x er de generelt helt ok. Lenke til kommentar
gammalost Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Virker som om ePro platene varierer en del i kvalitet fra spindel til spindel. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg har laget en film som jeg skal brenne ut og selge, og jeg trenger hjelp til å velge DVD plater . Høres ut som om du opererer litt på siden av loven her Ellers vil jeg anbefale Verbatim DataLifePlus DVD+R. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg har laget en film som jeg skal brenne ut og selge, og jeg trenger hjelp til å velge DVD plater . Høres ut som om du opererer litt på siden av loven her Ikke hvis han har laget filmen selv, nei. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Virker som om ePro platene varierer en del i kvalitet fra spindel til spindel. Nåh? Hvorfor sier du det? De er svjv Prodisc R03 hele hurven. Høres ut som om du opererer litt på siden av loven her Du tenker vel ikke koffert? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg har forresten god erfaring med siste batch av DataWrite Classic (aka Greytop) DVD-R. Prodisc F01 og ca kr 3.50 per disk. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg har laget en film som jeg skal brenne ut og selge, og jeg trenger hjelp til å velge DVD plater . Høres ut som om du opererer litt på siden av loven her Ikke hvis han har laget filmen selv, nei. Så det er lov å lage egen film og selge sånn helt uten videre? Det må vel isåfall innhentes tillatelse fra diverse instanser og betales mva osv. En ganske krevende prossess vil jeg tro. Jeg vet jo ikke omfanget av dette eller hvorvidt trådstarter er klar over reglementet, men ved første lesning hørtes det ikke helt lovlig ut og jeg beholder mitt standpunkt i saken Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Så det er lov å lage egen film og selge sånn helt uten videre?Det må vel isåfall innhentes tillatelse fra diverse instanser og betales mva osv. En ganske krevende prossess vil jeg tro. Jeg vet jo ikke omfanget av dette eller hvorvidt trådstarter er klar over reglementet, men ved første lesning hørtes det ikke helt lovlig ut og jeg beholder mitt standpunkt i saken Selvfølgelig er det det! Akkurat som enhver idiot kan sette seg ned og skrive en bok som han/hun selv betaler for trykking av og kan selge senere. Eller som jeg som fotograf kan ta et bilde som jeg selger. EDIT: Ved salg for beløp over en viss grense kan ikke lenger filmsalget betegnes som hobby, og da begynner skatteetaten etc å melde sin interesse, og da blir det selvsagt noe mer komplisert, men hvis vedkommendee er registrert som et enkeltmannsforetak som betaler mva er det fint få hindringer igjen. NB! For offentlig visning av film kreves alle mulige slags konsesjoner og lisenser, men for må lage en og selge? No problem. Endret 29. november 2004 av Aetius Lenke til kommentar
annma Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Hei Tusen takk for all hjelp:-) Får ikke håpe det jeg gjør er ulovlig:-) Jeg har laget en info film for en klubb,filmen skal gis til folk som melder seg på kurs i regi av klubben. Mvh Annma Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Sjekk denne linken http://www.videohelp.com/dvdwriters Finn din brenner og se hva slags media andre har hatt sucess med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå