Gå til innhold

Valg av DVD plater

annma

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg litt.

Jeg har laget en film som jeg skal brenne ut og selge, og jeg trenger hjelp til å velge DVD plater .

Hvilke DVD plater er best?

Jeg har en NEC 2500A DVD brenner.

PÅ forhånd takk for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har laget en film som jeg skal brenne ut og selge, og jeg trenger hjelp til å velge DVD plater .

Høres ut som om du opererer litt på siden av loven her :whistle:

Ikke hvis han har laget filmen selv, nei.

Så det er lov å lage egen film og selge sånn helt uten videre?

Det må vel isåfall innhentes tillatelse fra diverse instanser og betales mva osv. En ganske krevende prossess vil jeg tro.

Jeg vet jo ikke omfanget av dette eller hvorvidt trådstarter er klar over reglementet, men ved første lesning hørtes det ikke helt lovlig ut og jeg beholder mitt standpunkt i saken :hmm:

Lenke til kommentar
Så det er lov å lage egen film og selge sånn helt uten videre?

Det må vel isåfall innhentes tillatelse fra diverse instanser og betales mva osv. En ganske krevende prossess vil jeg tro.

Jeg vet jo ikke omfanget av dette eller hvorvidt trådstarter er klar over reglementet, men ved første lesning hørtes det ikke helt lovlig ut og jeg beholder mitt standpunkt i saken :hmm:

Selvfølgelig er det det! Akkurat som enhver idiot kan sette seg ned og skrive en bok som han/hun selv betaler for trykking av og kan selge senere. Eller som jeg som fotograf kan ta et bilde som jeg selger.

EDIT: Ved salg for beløp over en viss grense kan ikke lenger filmsalget betegnes som hobby, og da begynner skatteetaten etc å melde sin interesse, og da blir det selvsagt noe mer komplisert, men hvis vedkommendee er registrert som et enkeltmannsforetak som betaler mva er det fint få hindringer igjen.

NB! For offentlig visning av film kreves alle mulige slags konsesjoner og lisenser, men for må lage en og selge? No problem.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...