Rubex Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hei Jeg ser at Aopen sitt 6600GT kort som er testet på hw.no koster omlag 1700kr. Dette er et PCIe kort. Da jeg skulle undersøke AGP versjonen av 6600GT fra ASUS eller Gainward, såg jeg at den kostet opp mot 2-2200. Det er jo en prisforskjell på opp til 500kr, der AGP versjonen er dyrest. Burde det ikke være omvendt? Hva er egentlig grunnen til prisforskjellen? Takker for svar Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Det kan jeg ikke skjønne. AGP versjonen begynner under 1800 og: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=11&PNO=147347 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 En av grunnene til dette er at AGP kortene har en PCIe - AGP bru på seg (nVidia kaller denne HSI (High Speed Interconnect) bru denne "oversetter" PCIe signalet som GPU'en snakker med til AGP som hovedkortet og chipsetet snakker med. HSI brikken er den komponenten som har pasiv kjøling på kortet. nVidia bruker samme brikke på 6800 serien, men da motsatt vei, for å gjøre om AGP til PCIe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå