Lambchop Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Jeg tenkte å prøve vannkjøling på mitt ati kort. Jeg har et sett fra komplett, som skulle passe. Når jeg setter på blokka står den på skrå i forhold til rammen som sitter på kortet. Lurer på om det er tilstrekkelig ? Det ser også ut til at prosessoren er litt lavere enn rammen rundt, noe som gjør at blokka ikke kommer 100% inntill. Har testet i noen sekunder, men kortet blir veldig varmt fort. Temperaturen på cpu stiger også med noen grader, så litt temp. får jeg fjernet. Noen som har prøvd denne blokka? Må jeg slipe et spor i den så den ligger helt inntil? Synes det er litt rart siden blokka er laget for ati skjermkort. Alle tips mottas med takk. Lenke til kommentar
cowai Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 du kan slipe ned litt yterst på blokka slik at rammen rundt(shimmen) ikke tar i... Hvilket skjermkort har? Husker at alle 9500-9700 "måtte" slipes. Mens det ikke trengs på 9800 i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
Lambchop Skrevet 30. november 2004 Forfatter Del Skrevet 30. november 2004 Det er et 9800 pro kort. Prøvde uten å gjøre noe, men det kom artifakts på skjermen etter ei lita stund. Kan det være noe annet jeg har gjort galt? CPU temp er på 35 grader mens jeg laster litt og leser web(lest av med PCALERT4) Systemtemp = 40 grader. Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Shimmen (rundt kjernen) er litt høyere enn kjernen på de fleste av disse kortene. Ser at cowai forslår sliping.. vel, jeg prøvde dette, det tar lang tid (uten el-verktøy). Ta den heller av; vippes av med en spiss kjøkkenkniv e.l.. OBS: garantien ryker! Søk litt på forumet her etter 'shim', det er skrevet en god del om dette. mvh r. Lenke til kommentar
cowai Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 Shimmen (rundt kjernen) er litt høyere enn kjernen på de fleste av disse kortene. Ser at cowai forslår sliping.. vel, jeg prøvde dette, det tar lang tid (uten el-verktøy). Ta den heller av; vippes av med en spiss kjøkkenkniv e.l.. OBS: garantien ryker! Søk litt på forumet her etter 'shim', det er skrevet en god del om dette. mvh r. funderte lenge på om jeg skulle ta av shimmen. Men det er mange som har fått ødelagt kortene sine sånn. Brukte en slipemaskin... så det tok ca 5 minutter. Lenke til kommentar
Lambchop Skrevet 5. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2004 Fikk 2 nye nippler til radiatoren i går (da det lekkte fra waterchill sine), sendt gratis av 3dfxcool. STOR HONØR TIL DERE! Hva bruker dere til å feste nipplene slik at det ikke lekker i gjengene? Noen som ha bilder fra vga-blokk-mod så er jeg sugen på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå