Zattaxu Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Har disse to trådløse enhetene: nummer 1: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304056&cks=SER og nummer 2 : http://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=52987 Disse er begge trådløse, og jeg ønsker ikke noen kabel mellom dem. Mine pc'er er koblet til nummer 2, mens nummer 1 er koblet til adsl uttaket. Hvordan får jeg fordelt internetttilkoblingen til pc'ene mine? Har lest litt om bridging, men ikke klart å finne ut om disse enhetene støtter dette, eller hvordan det eventuelt kan konfigureres. Kan noen hjelpe meg Lenke til kommentar
gastingen Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Den eine ruteren må du bruke som aksesspunkt. Det er ikkje nødvendigvis lett å få til. Du må slå av DHCP og andre tenester. Elles plar det ofte bli trøbbel med å få ruta DHCP meldingane mellom LAN kontaktane og WLAN, men det kan hende det er mogleg å slå på DHCP forwarding. Eit alternativ er å bruke statisk IP på terminalane. Kryptering og slikt skal ogso fungere greitt. Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 29. november 2004 Forfatter Del Skrevet 29. november 2004 Så hvis jeg benytter meg av angreretten og bytter ut enhet nummer 2, med et aksesspunkt så burde det fungere? Please svar! Angrefristen går ut imorgen! Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 (endret) Tror ikke Linksys'en du har støtter bridging mot Billion'en. Er litt usikker på om den støtter bridging mot andre merker, men funsjonelt så er det en enhet som Linksys WET54GS5 du trenger. Du kan kanskje sjekke dette hos forhandler eller produsent før du bestiller? PS. Vennligt ikke opprett flere tråder om samme spørsmål. Det er imot forumsreglene, og vil ofte minst medføre advarsel og stenging av tråder. Vi som skal hjelpe har også lett for å la være å hjelpe, fordi det er irriterende. Endret 30. november 2004 av sofTest Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 30. november 2004 Del Skrevet 30. november 2004 du kan jo sjekke om en av de kan bli satt opp som client da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå