Gå til innhold

Programmer blir til ost!

asad

Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet det hørtes helt rart ut. Men noe veldig merkelig har skjedd med pcen min. Mange av program-ikonene er nå avbildet som et stykke ost ( ?!?! ) på skjermen, og det går ikke an å åpne dem. Hva i huleste? Jeg bruker NOD32 antivirus, men går tilbake til norton etter idag. Nod32 har sluttet å fungere.

har dere opplevd noe liknende? Jeg får jo ikke lest e-mail engang!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, jeg vet det hørtes helt rart ut. Men noe veldig merkelig har skjedd med pcen min. Mange av program-ikonene er nå avbildet som et stykke ost ( ?!?! ) på skjermen, og det går ikke an å åpne dem. Hva i huleste? Jeg bruker NOD32 antivirus, men går tilbake til norton etter idag. Nod32 har sluttet å fungere.

har dere opplevd noe liknende? Jeg får jo ikke lest e-mail engang!

vet ikke hva.....men.. LOL:... ost???

Lenke til kommentar
takk. men det står at jeg også må slette alle filene med det oste-ikonet. Kan dette stemme??Jeg har 100vis av filer som er smittet av det jo ?!

Vel, du kan se om .exe-filene har blitt renamet og den har laget en kopi som er ostevirusspreder. Dette fenomenet hadde jeg med et annet virus, som gjorde at .exe-filer ikke kunne bli kjørt og hver gang jeg prøvde å åpne en .exe-fil ble den renamet til navn.vxd, samtidig som viruset dupliserte seg selv og la seg i en ny .exe-fil som hadde samme navn som den jeg prøvde å åpne (eks: prøver å åpne moo.exe. moo.exe blir renamet til moo.vxd, og viruset kopierer en .exe-fil som ligger i systemmappen og renamer den til moo.exe). Dette oppdaget jeg dessverre for sent; først etter at jeg hadde reinstallert alle programmer som hadde fått sin .exe-fil sabotert.

Lenke til kommentar

Dette her er rett og slett for jævlig. Programm etter programm slutter åp fungere!Jeg må finne på noe, har mye viktig informasjon på pc`en nå. Kan ikke reinsatallere. Hvorfor fjerner ikke norton viruset egentlig?

Ja, da var det tilbak til norton igjen. en :thumbdown: til NOD32.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...