johnroger Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 Hei, Jeg skaffa en p2-400mhz til dama (som bare skal brukes til word/exel) for et par hundrelapper. Dessverre får jeg ikke start på maskinen. Hovedkorte er ASUS P2B (eneste info jeg finner på det), med 128mb ram nå (SD, har testet med en 256 brikke også). Har prøvd å starte bare med ram, cpu og gfx tilkoblet, uten noe resultat. Alle ram-slottene er også prøvd ut. Når jeg slår maskinen på, starter viftene, men ikke noe bildet. Harddisken lager jobbe-lyder når den er koblet til. Har testet med eg asus Geforce 1 og Matrax G400, fortsatt uten bildet. Hva kan være galt? Bios? Må jeg skaffe en bios som passer til P2B, eller går det med en vanlig AWARD bios? (Er award fra før) Har også latt batteriet være frakoblet i 12 timer, siden det ikke er noen CMOS-jumper. mvh jr Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 29. november 2004 Del Skrevet 29. november 2004 (endret) Kanskje AGP-sloten/ kontroller er gåen - dvs. funka maskina da du kjøpte den? Uansett, Bios og drivere P2B men OBS! det er mange varianter av dette kortet, og hvem av de som deler Bios aner jeg ikke. (Award er bare navnet på Bios-programmet, og ikke selve Biosen) Anbefaler søk i arkivet ( f.eks. AGPFS jumper på P2B rev. 1.10 kan være noe...), men da må en vite revisjon etc. bare skriv p2b i søkeruta. Endret 29. november 2004 av tjaa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå